Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 561 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Stratejik Halkla İlişkiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 561
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilerin stratejik halkla ilişkiler yönetimi ve uygulama alanları konusunda kapsamlı bilgi ve yeterlik kazanmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Halkla ilişkilerin tanımını, tarihçesini ve modellerini açıklar.
  • Halkla ilişkilerin faaliyet alanlarını açıklar.
  • Stratejik halkla ilişkilerin kurum yönetimindeki rolünü kuramsal çerçevede açıklayabilir.
  • Stratejik halkla ilişkilerin uygulama alanlarını sistematik biçimde açıklayabilir.
  • Stratejik halkla ilişkiler uygulama örneklerini analiz edebilir.
Ders Tanımı Ders kapsamında stratejik halkla ilişkiler ve temel uygulama alanları teori ve örnek olaylar ışığında derinlemesine irdelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Giriş
2 İletişim Kavram ve Modelleri Bıçakçı, İ. (2004). İletişim ve Halkla İlişkiler, 5.basım, İstanbul: Mediacat. s.17-36
3 Halkla İlişkiler kavramı, ilişkili alanlar, tarihçe ve modeller Okay, A., Okay, A. (2021). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları,11. Basım, İstanbul: Der Yayınları. Bölüm 1 ve 2
4 Stratejik Halkla İlişkiler süreci Okay, A., Okay, A. (2021) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları,11. Basım, İstanbul: Der Yayınları s. 216-248
5 Medya İlişkileri I –Geleneksel medya yöntem ve araçlar Kazancı, M. (2013) Kamuda ve özel Kesimde Halkla İlişkiler, Ankara: Turhan Kitabevi. s.375-395
6 Medya İlişkileri II- Dijital medya kavram ve araçları Özel, A.P., Sert, N.Y. (2015). Dijital Halkla İlişkiler, Kavram ve Araçları, İstanbul:Derin Yayınları
7 Ara sınav
8 Kurumsal kimlik, kurum imajı ve İtibar Yönetimi Sunumlar Okay, A., Okay, A. (2021) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, s.607-613. Kadıbeşegil, S. (2006). İtibar Yönetimi, İstanbul: MediaCat
9 Kurum içi iletişim ve Halkla İlişkiler Sunum Okay, A., Okay, A. (2021) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.228-246
10 Kurumsal reklamcılık Sunumlar Okay, A. (2009), Kurumsal Reklamcılık: Reklamdan kurumsal reklama giden yol. İstanbul: Derin Yayınları, s. 87-144
11 Sürdürülebilirlik İletişimi ve Kurumsal Sosyal Sorumluluklar Sunumlar Hoştut, S., Deren van Het Hof, S. (2015) Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Kavramlar, uygulama ve örnekler, Ankara: Nobel
12 Pazarlama yönelimli Hİ. Sunum Odabaşı, Y., Oyman, M. (2007). Pazarlama İletişim Yönetimi, İstanbul:MediaCat, ss. 61-78
13 Pazarlama yönelimli Hİ. Sunum Odabaşı, Y., Oyman, M. (2007). Pazarlama İletişim Yönetimi, İstanbul:MediaCat, ss. 61-78
14 Konu ve kriz yönetimi Sunumlar Okay, A., Okay, A. (2021) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları,11. Basım, İstanbul: Der Yayınları, ss.317-324
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Dönemin Değerlendirilmesi

 

Ders Kitabı

Okay, A., Okay, A. (2021) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları,11. Basım, İstanbul: Der Yayınları

ISBN: 9789753532921

Önerilen Okumalar/Materyaller

Deren van Het Hof, S., Hoştut, S.  (2015). Sosyal Sorumluluk Kampanyası için stratejik adımlar, Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Kavramlar, Uygulama ve Örnekler içinde (ed. Hoştut, S., Deren van Het Hof, S), s. 81-128, Ankara: Nobel.

ISBN:978-605-320-126-7

 

Bıçakçı, İ.  (2004). İletişim ve Halkla İlişkiler, 5. basım,   İstanbul: Mediacat. ISBN: 9789759661908

 

Odabaşı, Y., Oyman, M. (2007). Pazarlama İletişim Yönetimi, İstanbul:MediaCat

 

Koçer, S. (2015) Halkla İlişkiler’de Uzmanlaşma, İstanbul: Derin Yayınları. ISBN:978-605-4993-38-3

 

Okay, A. (2009), Kurumsal Reklamcılık: Reklamdan kurumsal reklama giden yol, İstanbul: Derin Yayınları. ISBN:978-9944-250-47-4

 

Özel, A.P., Sert, N.Y. (2015). Dijital Halkla İlişkiler: Kavram ve Araçları, İstanbul:Derin Yayınları. ISBN: 978-605-4993-44-4.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

X
4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.