LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 563 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Reklamcılığın Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 563
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı marka İletişimi programına başka bölümlerden gelen öğrencileri reklamcılığın temel kavramları, aktörleri ve süreçleriyle tanıştırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında, güncel örnek olaylar, tarihsel gelişmeler, temel tanımlar ve yaklaşımlar üzerinden reklam ve reklamcılık kavramları incelenecektir. Reklam yaratım süreçlerindeki brief yazımı ve briefe uygun reklam fikirlerinin oluşturulması deneyimlenecektir. Reklamların markalar için etkililiğinin, örnek olaylar ve yapılacak araştırmalar ile iş yaşamındaki izdüşümleri deneyimlenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanıtımı | |
2 | Reklam ve reklamcılık kavramları (Tanımlar ve yaklaşımlar) | Reklamcılığımızın ilk yüzyılı (Orhan Koloğlu), Reklam kuşakları (Haluk Sicimoğlu) Reklamcılığın geleceği (Joe Cappo), Eli Acıman (Nil Baransel), Reklam ve Reklamcılık (Müge Elden), Yeni Reklamcılık (Atilla Aksoy), Reklam Ustaları 1 (Müge Elden ve Uğur Bakır) Güçlü Markalar Yaratmak, (David A. Aaker.) Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? (Güven Borça), WARC |
3 | Reklam ve reklamcılık kavramları (Tanımlar ve yaklaşımlar ) | Reklamcılığın geleceği (Joe Cappo), Eli Acıman (Nil Baransel), Reklam ve Reklamcılık (Müge Elden), Yeni Reklamcılık (Atilla Aksoy), Reklam Ustaları 1 (Müge Elden ve Uğur Bakır) Güçlü Markalar Yaratmak, (David A. Aaker.) Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? (Güven Borça), WARC |
4 | Reklam etkililiği: Reklam bilim midir, sanat mıdır? | Bir reklamcının itirafları (David Ogilvy), WARC, Örnek olaylar, Reklama rota çizmek (Belma Güneri Fırlar), Reklam nasıl işe yarar: Araştırmanın Rolü (John Philip Jones), Hesap Verebilen Reklam (Simon Broadbent), DAGMAR (Solomon Dutka), Makaleler (Stephen King) |
5 | Reklam briefini (kurumsal hedefler-iş hedefleri- pazarlama hedefleri- iletişim hedefleri- reklam hedefleri ) tasarlamak ve çözümlemek | Pazarlama Reçeteleri (Güven Borça), Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? (Güven Borça), temelaksoy.com, Konumlandırma (Jack Trout ve Al Ries) Farklılaş ya da Öl (Jack Trout ve Steve Rivkin). |
6 | Yaratıcı briefi (tüketici içgörüsüne odaklanmak) tasarlamak ve çözümlemek | Basitlik Kanunları (John Maeda). temelaksoy.com, Brief (Kısa ve öz) (Joseph McCormack), Fikir nasıl bulunur? (Jack Foster), Yaratıcılık (John Hegarty), |
7 | Reklam yaratımı ve tasarımı - Örnek olay | WARC, Effie Kitapları, Biraz Cesaret (Nükhet Vardar), temelaksoy.com, MediaCat yayınlarından seçme mesleki kitaplar + MediaCat, Marketing Türkiye, Campaign Türkiye, BrandAge vb. dergiler + Çeşitli dönemlere ait reklam filmleri |
8 | Reklam yaratımı ve tasarımı - Örnek olay | WARC, Effie Kitapları, Biraz Cesaret (Nükhet Vardar), temelaksoy.com, MediaCat yayınlarından seçme mesleki kitaplar + MediaCat, Marketing Türkiye, Campaign Türkiye, BrandAge vb. dergiler + Çeşitli dönemlere ait reklam filmleri |
9 | Reklam etkililiğinin ölçümlenmesi- Örnek olay | Reklama rota çizmek (Belma Güneri Fırlar), Reklam nasıl işe yarar: Araştırmanın Rolü (John Philip Jones), Hesap Verebilen Reklam (Simon Broadbent), DAGMAR (Solomon Dutka), WARC |
10 | Reklam etkililiğinin ölçümlenmesi- Örnek olay | Reklama rota çizmek (Belma Güneri Fırlar), Reklam nasıl işe yarar: Araştırmanın Rolü (John Philip Jones), Hesap Verebilen Reklam (Simon Broadbent), DAGMAR (Solomon Dutka), WARC |
11 | Proje konularının belirlenmesi | Örnek olaylar, WARC |
12 | Proje üzerine teke tek görüşmeler I | Örnek olaylar, WARC |
13 | Proje üzerine teke tek görüşmeler II | Örnek olaylar, WARC |
14 | Proje üzerine teke tek görüşmeler III | Örnek olaylar, WARC |
15 | Sunumlar, değerlendirmeler | |
16 | Sunumlar, değerlendirmeler |
Ders Kitabı | Ders Slaytları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Reklamcılığımızın İlk Yüzyılı (Orhan Koloğlu), ISBN: 9799759410802 Reklam kuşakları (Haluk Sicimoğlu) ISBN: 9786056263736 Reklamcılığın Geleceği (Joe Cappo), ISBN: 9756347430 Eli Acıman (Nil Baransel), ISBN: 9789752931701 Reklam ve Reklamcılık (Müge Elden), ISBN: 9754688085 Yeni Reklamcılık (Atilla Aksoy), ISBN: 975617630x Reklam Ustaları 1 (Müge Elden ve Uğur Bakır) ISBN: 6054940608 Güçlü Markalar Yaratmak, (David A. Aaker.) ISBN: 9786055755164 Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? (Güven Borça), ISBN: 9758378692 Basitlik Kanunları (John Maeda) ISBN: 6055755294 Brief (Kısa ve öz) (Joseph McCormack), ISBN: 9786054584710 Fikir nasıl bulunur? (Jack Foster), ISBN: 9756347644 Yaratıcılık (John Hegarty), ISBN: 6054584581 Biraz Cesaret (Nükhet Vardar), ISBN: 9789755818710. Reklama Rota Çizmek (Belma Güneri Fırlar), ISBN: 6053951490 Reklam Nasıl İşe Yarar: Araştırmanın Rolü (John Philip Jones), ISBN: 9759715730 Hesap Verebilen Reklam (Simon Broadbent), ISBN: 9759715747 DAGMAR (Solomon Dutka), ISBN:9789754704532-76465 MediaCat, Marketing Türkiye, Campaign Türkiye, BrandAge http://ebook.effieturkiye.org/ Çeşitli dönemlere ait reklam filmleri |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
1
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
|||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
X | ||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,