LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 564 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Marka İletişiminde Örnek Olay Analizleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 564
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste, marka iletişiminde başarılı ya da başarısız olan projeler incelenerek öğrenilmiş olan temel bilgi ve becerilerin gerçek uygulamalar üzerinden pekiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste ulusal ve uluslararası jüriler tarafından değerlendirilmiş marka iletişimi örnekleri incelenecek, sürecin olumlu ve olumsuz yönleri ele alınarak öğrencilerin alana dair temel bilgi ve becerileri geliştirilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması Ödüllü Reklamlar | Örnek Olay - Effie Ödülleri |
2 | Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması Ödüllü Reklamlar | Örnek Olay - Effie Ödülleri |
3 | İçgörü Kavramı Ve Derin Metaforlar | Zaltman, G., & Zaltman, L. (2017). Pazarlama Metaforları, Çev. Ümit Şensoy, MediaCat Kitapları, İstanbul. |
4 | İçgörü Kavramı Ve Temel Dürtüler | Zaltman, G., & Zaltman, L. (2017). Pazarlama Metaforları, Çev. Ümit Şensoy, MediaCat Kitapları, İstanbul. |
5 | Etkili Reklamlar İçin Etkili Brief Yazımı- Ödev 1 Açıklama | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir.) |
6 | Ödev Sunumları Ve Değerlendirme | |
7 | Dünya Klasiklerinden Örnekler Ve İnteraktif Çalışma | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
8 | Güncel Dünya Reklamlarından Örnekler Ve İnteraktif Çalışma | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
9 | Ara sınav | |
10 | Medya Bağımsız Düşünce Ve Örnekleri | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. Analiz edilecek örnek olaylar dönem başında ilan edilecektir.) |
11 | Marka İdeali Kavramı Ve Mesele Odaklı İletişim. İyi ve Kötü Örnekler | Grow, Stengel Jim, Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir. |
12 | B2B: Pazarlama İletişiminin Üvey Evladı.Klişeler ve Yenilikçi Örnekler. | Örnek Olay (Effie, Kırmızı, Clio, Cannes, IPRA, PRSA vb yarışmalardan ödül alan çalışmalar incelenecektir.) |
13 | İşveren Markası İletişimi. Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler | Ders notları |
14 | Final projesine hazırlık | |
15 | Final Projesi | |
16 | Final Projesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | AdWeek, Campaign, WARC, Marketing Türkiye, Markalar Fısıldıyor, Effie kitapları, Cannes ödülleri web sayfası, MediaCat, Türk Markaları Serisi Sicimoğlu, H. (2023). Kalpten Kalbe Reklam, Elma Yayınevi, Ankara. Morris, D. (2009). The human zoo. Random House. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
1
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
15
|
30
|
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
|||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,