Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)

EBA 515 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EBA 515
Güz
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders pazarlama kavramına giriş dersidir. Müşteri değeri, pazarlama süreci, pazarlama çevresi, pazarlama planları, müşteri davranışı, hedef kitle belirleme, pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) gibi konulara giriş yaparak öğrencilerin pazarlamanın temelleriyle tanışmalarını hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • pazarlamayı tanımlayabilecek, pazarlamanın temel kavramlarını açıklayabileceklerdir
  • pazarlamanın çevresindeki mikro ve makro faktörleri tanımlayabileceklerdir.
  • tüketicilerin davranışları altında yatan temel sebepleri açıklayabileceklerdir.
  • pazar bölümlendirme yöntemlerini tanımlayabilecek, pazarlama hedefleme ve konumlandırması stratejilerini açıklayabilecektir.
  • pazarlama karması stratejilerini açıklayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders pazarlamanın gelişimi, ana pazarlama kavramları, pazarlama süreci, pazarlama çevresi, satın alma davranışı, hedef kitle belirleme, konumlandırma, pazarlama karması ve pazarlama stratejisi gibi pazarlama hakkında temel bilgiler içerir. İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve Pazarlama Süreci Tanımlanması Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 1. ünite
2 Pazarlama Stratejileri ve Planı Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 2. ünite
3 Pazarlama Çevresi Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 3. ünite
4 Tüketicileri Anlamak Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 5. ünite
5 Tüketicileri Anlamak (Devam) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 5. ünite
6 Uygulama 1
7 Bölümleme, Hedefleme, Konumlanma Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 7. ünite
8 Bölümleme, Hedefleme, Konumlanma Stratejileri (Devam) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 7. ünite
9 Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 8. ünite
10 Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri - Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 9. ünite
11 Uygulama 2
12 Pazarlama Karması: Fiyat Stratejeleri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 10-11. ünite
13 Pazarlama Karması: Dağıtım Kanalları Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 12-13. ünite
14 Pazarlama Karması: İletişim Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 14. ünite
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

BA 515: Kotler and Armstrong, Principles of Marketing 17 th ed., Pearson. ISBN 10: 1-292-22017- 8 ISBN13: 978-1-292-22017- 8 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
44
44
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

X
2

İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

X
3

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

X
4

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

X
5

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

X
6

İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

X
7

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

X
8

Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.