Dersin Adı |
Pazarlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBA 515
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders pazarlama kavramına giriş dersidir. Müşteri değeri, pazarlama süreci, pazarlama çevresi, pazarlama planları, müşteri davranışı, hedef kitle belirleme, pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) gibi konulara giriş yaparak öğrencilerin pazarlamanın temelleriyle tanışmalarını hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders pazarlamanın gelişimi, ana pazarlama kavramları, pazarlama süreci, pazarlama çevresi, satın alma davranışı, hedef kitle belirleme, konumlandırma, pazarlama karması ve pazarlama stratejisi gibi pazarlama hakkında temel bilgiler içerir. İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pazarlama ve Pazarlama Süreci Tanımlanması | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 1. ünite |
2 | Pazarlama Stratejileri ve Planı | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 2. ünite |
3 | Pazarlama Çevresi | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 3. ünite |
4 | Tüketicileri Anlamak | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 5. ünite |
5 | Tüketicileri Anlamak (Devam) | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 5. ünite |
6 | Uygulama 1 | |
7 | Bölümleme, Hedefleme, Konumlanma Stratejileri | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 7. ünite |
8 | Bölümleme, Hedefleme, Konumlanma Stratejileri (Devam) | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 7. ünite |
9 | Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 8. ünite |
10 | Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri - Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 9. ünite |
11 | Uygulama 2 | |
12 | Pazarlama Karması: Fiyat Stratejeleri | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 10-11. ünite |
13 | Pazarlama Karması: Dağıtım Kanalları Stratejileri | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 12-13. ünite |
14 | Pazarlama Karması: İletişim Stratejileri | Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 14. ünite |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | BA 515: Kotler and Armstrong, Principles of Marketing 17 th ed., Pearson. ISBN 10: 1-292-22017- 8 ISBN13: 978-1-292-22017- 8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
5
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
44
|
44
|
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..