İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)

    EBA 515 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Pazarlama
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EBA 515
    Güz
    3
    0
    3
    5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Olgu / Vaka çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders pazarlama kavramına giriş dersidir. Müşteri değeri, pazarlama süreci, pazarlama çevresi, pazarlama planları, müşteri davranışı, hedef kitle belirleme, pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) gibi konulara giriş yaparak öğrencilerin pazarlamanın temelleriyle tanışmalarını hedefler.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • pazarlamayı tanımlayabilecek, pazarlamanın temel kavramlarını açıklayabileceklerdir
    • pazarlamanın çevresindeki mikro ve makro faktörleri tanımlayabileceklerdir.
    • tüketicilerin davranışları altında yatan temel sebepleri açıklayabileceklerdir.
    • pazar bölümlendirme yöntemlerini tanımlayabilecek, pazarlama hedefleme ve konumlandırması stratejilerini açıklayabilecektir.
    • pazarlama karması stratejilerini açıklayabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders pazarlamanın gelişimi, ana pazarlama kavramları, pazarlama süreci, pazarlama çevresi, satın alma davranışı, hedef kitle belirleme, konumlandırma, pazarlama karması ve pazarlama stratejisi gibi pazarlama hakkında temel bilgiler içerir. İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlama ve Pazarlama Süreci Tanımlanması Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 1. ünite
    2 Pazarlama Stratejileri ve Planı Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 2. ünite
    3 Pazarlama Çevresi Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 3. ünite
    4 Tüketicileri Anlamak Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 5. ünite
    5 Tüketicileri Anlamak (Devam) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 5. ünite
    6 Uygulama 1
    7 Bölümleme, Hedefleme, Konumlanma Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 7. ünite
    8 Bölümleme, Hedefleme, Konumlanma Stratejileri (Devam) Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 7. ünite
    9 Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 8. ünite
    10 Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri - Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 9. ünite
    11 Uygulama 2
    12 Pazarlama Karması: Fiyat Stratejeleri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 10-11. ünite
    13 Pazarlama Karması: Dağıtım Kanalları Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 12-13. ünite
    14 Pazarlama Karması: İletişim Stratejileri Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Education 14. ünite
    15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    BA 515: Kotler and Armstrong, Principles of Marketing 17 th ed., Pearson. ISBN 10: 1-292-22017- 8 ISBN13: 978-1-292-22017- 8 

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    1
    80
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    20
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    80
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    1
    16
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    2
    32
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    2
    5
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    1
    44
    44
        Toplam
    150

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

    -
    -
    -
    X
    -
    2

    İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    4

    İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    X
    -
    -
    -
    5

    İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    X
    -
    -
    -
    6

    İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

    X
    -
    -
    -
    -
    8

    Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin