Dersin Adı |
Koçluk, Liderlik ve Kariyer Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBA 550
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere iş ve özel yaşamlarında doğal liderlik tarzlarını ortaya koymaları yönünde gerekli koçluk yaklaşımlarını öğretmek ve kendi yaşamlarının liderliğini ele alarak kariyerlerine yön vermeleri için gerekli donanımı kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öğrenciler temel koçluk becerileri ile liderlik stillerini öğreneceklerdir. Değerleri, güçlü ve gelişim alanları ile kendilerini daha iyi tanıyacaklar ve keşfettikleri kendi liderlik stillerinde koçluk yaklaşımını nasıl sergileyebileceklerini öğreneceklerdir. Kariyer planlama için gerekli değerlendirme ve öz yönetim araçlarını öğrenecek ve deneyimleyeceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
X
|
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ortamını oluşturma, içerik ve sorumluluklar hakkında genel bilgilendirme Koçluk nedir, ne değildir. Koçluk ve Liderlik İlişkisi, Liderlikte "Dönüşüm Modeli" | Hughes, R., Ginnett, R. & Curphy, G. (2012) Leadership: Enhancing the lessons of leadership. Bölüm 1 |
2 | Dönüşüm Modelinde farkındalık evresine giriş Etkin Dinleme ve etkin dinlemede 3 seviye; Deneysel Öğrenme: Etkin dinleme üzerine eşli koçluk ve takım egzersizleri | Business Today Buddha In The Boardroom The Art Of Deep Listening Steps To Personal Mastery, Santosh Babu, Eylül 2014 |
3 | Dönüşüm Modelinde farkındalık evresine giriş Etkin Dinleme ve etkin dinlemede 3 seviye; Deneysel Öğrenme: Etkin dinleme üzerine eşli koçluk ve takım egzersizleri | TEDxManhattanBeach The Power of Belief -- Mindset and Success-Eduardo Briceno |
4 | Güçlü Yönler ve Gelişim Alanları Vaka çalışması-Ekip Yönetiminde Güçlü ve Gelişim Alanlarının Keşfi Deneysel Öğrenme: Güçlü yönler ve gelişim alanlarının keşfi üzerine eşli koçluk görüşmesi uygulamaları | Hughes, R., Ginnett, R. & Curphy, G. (2012) Leadership: Enhancing the lessons of leadership. |
5 | Kendini Yönetmek ve Kendini Değerlendirmek Amaç ve hedef belirlemek Kendini Değerlendirme Aracı: GZFT (SWOT) analizi yapmak Kendini Yönetme Aracı: Boyatsiz Özgüdümlü Öğrenme Deneysel Öğrenme: SWOT analizi oluşturma üzerine takım egzersizi | Hughes, R., Ginnett, R. & Curphy, G. (2012) Leadership: Enhancing the lessons of leadership. Bölüm 3 |
6 | Değerler; Değerlerin keşfi; Kararlar ile seçimlerde değerlerin yeri ve önemi Deneysel Öğrenme: Değerlerin keşfi üzerine takım egzersizi ile eşli koçluk görüşmesi uygulaması | Hughes, R., Ginnett, R. & Curphy, G. (2012) Leadership: Enhancing the lessons of leadership. Bölüm 5 |
7 | Liderlik ve koçluğun liderlikteki önemi; Liderlik yetkinlikleri; Liderlik Stilleri; Vaka Çalışması- Ekipte farklı liderlik stilleri Envanter Uygulaması-Liderlik Stillerinin keşfi | Leadership Excellence - D. Ulrich N. Smallwood, Harvard Business Review |
8 | Deneysel Öğrenme: Liderlik stilleri üzerinde farkındalık geliştirecek eşli koçluk görüşmesi uygulaması Liderlikte etki yaratmak ve etkili ifade etmek Liderlikte hikaye anlatımı teknikleri Deneysel Öğrenme: Oyunlaştırma tekniği ile etkili ifade egzersizi | Hughes, R., Ginnett, R. & Curphy, G. (2012) Leadership: Enhancing the lessons of leadership. Bölüm 8-11 |
9 | Geri bildirim İletişimde takdir Geri bildirimde koçluk teknikleri ve görüşme akışı Vaka Çalışması: Geri bildirim görüşmesi tasarımı Deneysel Öğrenme: Geri bildirim görüşmesinin deneyimlendiği takım egzersizi | Ders notu ve sunumlar |
10 | Değerlerle yönetim ve çalışan bağlılığı Vaka çalışması: Değerlerle Yönetim Koçluk Araçları:"Seçim Çarkı" ve "Beyin Fırtınası" Koçluk uygulaması | Hughes, R., Ginnett, R. & Curphy, G. (2012) Leadership: Enhancing the lessons of leadership. Bölüm 9 |
11 | Yetenek Yönetimi ve Kariyer Yönetimi Bileşenleri Gelişim Planlama Gelişim Faaliyetleri Bir gelişim faaliyeti olan “Mentorluk”’un kurumsal hayattaki yeri ve önemi Vaka Çalışması: Gelişim Planlaması | Luecke, R. (2004) Coaching and Mentoring. Bölüm 7-8-9 |
12 | Proje Ödevleri | Proje Rehberi |
13 | Proje Ödevleri | Proje Rehberi |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Hughes, R., Ginnett, R. & Curphy, G. (2012) Leadership: Enhancing the lessons of leadership. 7th ed. McGraw-Hill. ISBN: 978-007-1263597 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
12
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
24
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
28
|
28
|
Toplam |
140
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..