Dersin Adı |
Pazarlama Araştırması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EBA 564
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin pazarlama yönetimi ve karar verme sürecinin etkin olabilmesi için pazarlama araştırmalarını gerçekleştirebilecek yetkinliğe ulaşmalarını sağlamaktır. Bu amaca erişebilmek için pazarlama araştırmalarının temel kavramlarını, yöntemlerini ve pazarlama yönetimi esnasında yaşanılacak sorunların bilgi yardımla nasıl çözüleceği öğrencilere aktarılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders pazarlama araştırmalarına genel ve uygulamalı bir yaklaşımı hayata geçirmektedir. Öğrencilerin pazarlama araştırmalarının çalışma hayatındaki uygulamalarına aşinalık kazanarak kendi iş sahalarında da benzer uygulamaları gerçekleştirmeleri hadeflenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş- Dersin tanıtımı | McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1 |
2 | Yönetimsel Karar Alma Süreçlerinde Pazarlama Araştırmasının Rolü | McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1 con’t |
3 | Problem Tanımlama ve Araştırma Süreci | • McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 • Mc Givern, Y. The Prectice of Market and Social Reasearch, 2006 |
4 | Keşifsel Araştırma ve Kalitatif Çalışmalar | McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 con’t and chapter 4 |
5 | İkincil Veri Kaynakları | - |
6 | Anketle Veri Toplama & Araştırma Tasarımı ve Potansiyel Hata kaynakları | McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 6 |
7 | Gözlem | McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 7 |
8 | Deney | McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 3 |
9 | Ara Sınav | McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 5 |
10 | Örnekleme | McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 8 - 9 |
11 | Ölçümleme ve Anket Tasarımı | McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 10 - 11 |
12 | Veri Analizi | Farris, P.W., Bendle N.T., Pfeifer, P.E. and Reibstein, D.J, (2008) Marketing Metrics 50+ Metrics Every Executive Should Master, , 2008 |
13 | Panel Verileri | |
14 | Tüketici İç görüsü | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
36
|
36
|
Toplam |
125
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..