Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)

EBA 564 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama Araştırması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EBA 564
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin pazarlama yönetimi ve karar verme sürecinin etkin olabilmesi için pazarlama araştırmalarını gerçekleştirebilecek yetkinliğe ulaşmalarını sağlamaktır. Bu amaca erişebilmek için pazarlama araştırmalarının temel kavramlarını, yöntemlerini ve pazarlama yönetimi esnasında yaşanılacak sorunların bilgi yardımla nasıl çözüleceği öğrencilere aktarılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • pazarlama araştırmasının ne olduğunu ve pazarlama yönetiminde nasıl kullanıldığını tanımlayabilecektir
  • pazarlama araştırmaları sürecini, bu esnada sağlanacak bilgi türlerini, bunların pazarlama yönetimince nasıl kullanıldığını açıklayabilecektir
  • çeşitli araştırma yöntemlerini, bunların birbirlerine kıyasla güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilecektir.
  • değişik pazarlama problemlerinde hangi pazarlama araştırması yönteminin uygun olacağına karar verebilecektir.
  • temel ölçümleme teknikleri ile veri toplama yöntemlerini tanımlayabilecekdir.
Ders Tanımı Bu ders pazarlama araştırmalarına genel ve uygulamalı bir yaklaşımı hayata geçirmektedir. Öğrencilerin pazarlama araştırmalarının çalışma hayatındaki uygulamalarına aşinalık kazanarak kendi iş sahalarında da benzer uygulamaları gerçekleştirmeleri hadeflenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş- Dersin tanıtımı McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1
2 Yönetimsel Karar Alma Süreçlerinde Pazarlama Araştırmasının Rolü McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1 con’t
3 Problem Tanımlama ve Araştırma Süreci • McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 • Mc Givern, Y. The Prectice of Market and Social Reasearch, 2006
4 Keşifsel Araştırma ve Kalitatif Çalışmalar McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 con’t and chapter 4
5 İkincil Veri Kaynakları -
6 Anketle Veri Toplama & Araştırma Tasarımı ve Potansiyel Hata kaynakları McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 6
7 Gözlem McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 7
8 Deney McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 3
9 Ara Sınav McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 5
10 Örnekleme McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 8 - 9
11 Ölçümleme ve Anket Tasarımı McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 10 - 11
12 Veri Analizi Farris, P.W., Bendle N.T., Pfeifer, P.E. and Reibstein, D.J, (2008) Marketing Metrics 50+ Metrics Every Executive Should Master, , 2008
13 Panel Verileri
14 Tüketici İç görüsü
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
36
36
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

X
2

İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

X
3

İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

X
4

İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

X
5

İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

X
6

İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

X
7

İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

X
8

Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.