İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (İngilizce)

    EBA 564 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Pazarlama Araştırması
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    EBA 564
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin pazarlama yönetimi ve karar verme sürecinin etkin olabilmesi için pazarlama araştırmalarını gerçekleştirebilecek yetkinliğe ulaşmalarını sağlamaktır. Bu amaca erişebilmek için pazarlama araştırmalarının temel kavramlarını, yöntemlerini ve pazarlama yönetimi esnasında yaşanılacak sorunların bilgi yardımla nasıl çözüleceği öğrencilere aktarılacaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • pazarlama araştırmasının ne olduğunu ve pazarlama yönetiminde nasıl kullanıldığını tanımlayabilecektir
    • pazarlama araştırmaları sürecini, bu esnada sağlanacak bilgi türlerini, bunların pazarlama yönetimince nasıl kullanıldığını açıklayabilecektir
    • çeşitli araştırma yöntemlerini, bunların birbirlerine kıyasla güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilecektir.
    • değişik pazarlama problemlerinde hangi pazarlama araştırması yönteminin uygun olacağına karar verebilecektir.
    • temel ölçümleme teknikleri ile veri toplama yöntemlerini tanımlayabilecekdir.
    Ders Tanımı Bu ders pazarlama araştırmalarına genel ve uygulamalı bir yaklaşımı hayata geçirmektedir. Öğrencilerin pazarlama araştırmalarının çalışma hayatındaki uygulamalarına aşinalık kazanarak kendi iş sahalarında da benzer uygulamaları gerçekleştirmeleri hadeflenmektedir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş- Dersin tanıtımı McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1
    2 Yönetimsel Karar Alma Süreçlerinde Pazarlama Araştırmasının Rolü McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1 con’t
    3 Problem Tanımlama ve Araştırma Süreci • McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 • Mc Givern, Y. The Prectice of Market and Social Reasearch, 2006
    4 Keşifsel Araştırma ve Kalitatif Çalışmalar McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 con’t and chapter 4
    5 İkincil Veri Kaynakları -
    6 Anketle Veri Toplama & Araştırma Tasarımı ve Potansiyel Hata kaynakları McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 6
    7 Gözlem McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 7
    8 Deney McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 3
    9 Ara Sınav McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 5
    10 Örnekleme McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 8 - 9
    11 Ölçümleme ve Anket Tasarımı McDaniels and Gates(2008)- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 10 - 11
    12 Veri Analizi Farris, P.W., Bendle N.T., Pfeifer, P.E. and Reibstein, D.J, (2008) Marketing Metrics 50+ Metrics Every Executive Should Master, , 2008
    13 Panel Verileri
    14 Tüketici İç görüsü
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    80
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    20
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    80
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    1
    16
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    25
    25
    Final Sınavı
    1
    36
    36
        Toplam
    125

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir.

    -
    -
    -
    -
    X
    2

    İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    5

    İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    6

    İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler.

    -
    -
    -
    -
    X
    7

    İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    X
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin