İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

    ECON 573 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Makroekonomi Teorisi 1
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ECON 573
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Bu dersin amacı statik ve dinamik genel dengeyi temel alan teorik temelleri ve makroekonomik modelleme araçlarını oluşturmaktır. Ders, metodolojisinde makroekonominin mikroekonomik köklerine saygı göstermektedir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • İleri makroekonomik teorileri kullanarak makroekonomik modellemeyi öğrenmek
    • Politika analizi yapmak
    • En son çerçeveleri kullanarak ilgili (gerçek dünyadaki) makroekonomik zorluklar hakkında görüş sunmak
    • Yeni ve karmaşık makroekonomik kavramları eleştirel bir şekilde değerlendirmek
    • Çeşitli makroekonomik çerçevelerin sonuçlarını karşılaştırmak ve değerlendirmek
    Ders Tanımı Dersin ilk bölümünde tek dönemli genel denge tanıtılıyor ve emek-boş zaman seçimi, iki sektör ve açık ekonomi modelleri tartışılıyor. Daha sonra ekonomik büyüme bağlamında dinamik genel denge modellemesi incelenmiştir. Kapsanan konular arasında yatay ve dikey ürün çeşitlendirme modellerinin yanı sıra beşeri sermaye, kamu sektörü ve iki sektör modellerine yönelik modeller yer alacak. Diferansiyel denklemler ve optimal kontrol teorisi de dersin sınırları dahilinde uygun ayrıntılarla ele alınacaktır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, makroekonomik modeller hakkında daha fazla bilgi sahibi olacak ve günümüz literatürü ile etkileşime geçebilecek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tek Dönem genel denge Chapter 1 in HY1
    2 Tek dönem genel denge Chapter 1 in HY1
    3 Tek dönem genel denge Chapter 1 in HY1
    4 Tek Dönem genel denge Chapter 1 in HY1
    5 Neo-klasik Büyüme Teoremi (Solow) Chapter 1 in HY2
    6 Neo-klasik Büyüme Teoremi (Solow) Chapter 1 in HY2
    7 Midterm
    8 Neo-klasik Büyüme Teoremi (Ramsey) Chapter 2 in HY2
    9 Neo-klasik Büyüme Teoremi (Ramsey) Chapter 2 in HY2
    10 Neo-klasik Büyüme Teoremi (AK Modelleri) Chapter 3 in HY2
    11 Neo-klasik Büyüme Teoremi (Beşeri Sermaye Modelleri) Chapter 4 in HY2
    12 Neo-klasik Büyüme Teoremi (Kamu Sektörü Modelleri) Chapter 5 in HY2
    13 Neo-klasik Büyüme Teoremi (Yatay Ürün Çeşitlendirme Modelleri) Chapter 6 in HY2
    14 Neo-klasik Büyüme Teoremi (Dikey Ürün Çeşitlendirme Modelleri) Chapter 7 in HY2
    15 Dönemin gözden geçirilmesi
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Hakan Yetkiner (HY1), Advanced Macroeconomics, unpublished manuscript.

    Hakan Yetkiner (HY2), Economic Growth, unpublished manuscript.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Barro, R.J. & X. Sala-i-Martin (2004) Economic Growth, Second Edition, ISBN-13: 978-8120325517 

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    40
    Final Sınavı
    1
    60
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    60
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    6
    96
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    30
    30
    Final Sınavı
    1
    50
    50
        Toplam
    224

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Finans ve ekonomi alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    2

    Finans ve ekonomi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    Finans ve ekonomi alanlarında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    Finans ve ekonomi alanlarındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler üretir ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    -
    X
    5

    Finans ve ekonomi alanlarının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    Finans ve ekonomi ile ilgili sorunların saptanmasında analitik düşünür, soru ve sorunların bilimsel analizi sonucunda ekonomi ve finans politikaları önerir.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    Finans ve ekonomi alanlarında karşılaşacağı olağandışı ve karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

    -
    -
    -
    -
    X
    8

    Finans ve ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Finans ve ekonomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız düzeyde yürütebilir.

    -
    -
    -
    X
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak finans ve ekonomi alanları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

    -
    -
    -
    X
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin