Dersin Adı |
Makroekonomi Teorisi 1
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 573
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı statik ve dinamik genel dengeyi temel alan teorik temelleri ve makroekonomik modelleme araçlarını oluşturmaktır. Ders, metodolojisinde makroekonominin mikroekonomik köklerine saygı göstermektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin ilk bölümünde tek dönemli genel denge tanıtılıyor ve emek-boş zaman seçimi, iki sektör ve açık ekonomi modelleri tartışılıyor. Daha sonra ekonomik büyüme bağlamında dinamik genel denge modellemesi incelenmiştir. Kapsanan konular arasında yatay ve dikey ürün çeşitlendirme modellerinin yanı sıra beşeri sermaye, kamu sektörü ve iki sektör modellerine yönelik modeller yer alacak. Diferansiyel denklemler ve optimal kontrol teorisi de dersin sınırları dahilinde uygun ayrıntılarla ele alınacaktır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, makroekonomik modeller hakkında daha fazla bilgi sahibi olacak ve günümüz literatürü ile etkileşime geçebilecek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tek Dönem genel denge | Chapter 1 in HY1 |
2 | Tek dönem genel denge | Chapter 1 in HY1 |
3 | Tek dönem genel denge | Chapter 1 in HY1 |
4 | Tek Dönem genel denge | Chapter 1 in HY1 |
5 | Neo-klasik Büyüme Teoremi (Solow) | Chapter 1 in HY2 |
6 | Neo-klasik Büyüme Teoremi (Solow) | Chapter 1 in HY2 |
7 | Midterm | |
8 | Neo-klasik Büyüme Teoremi (Ramsey) | Chapter 2 in HY2 |
9 | Neo-klasik Büyüme Teoremi (Ramsey) | Chapter 2 in HY2 |
10 | Neo-klasik Büyüme Teoremi (AK Modelleri) | Chapter 3 in HY2 |
11 | Neo-klasik Büyüme Teoremi (Beşeri Sermaye Modelleri) | Chapter 4 in HY2 |
12 | Neo-klasik Büyüme Teoremi (Kamu Sektörü Modelleri) | Chapter 5 in HY2 |
13 | Neo-klasik Büyüme Teoremi (Yatay Ürün Çeşitlendirme Modelleri) | Chapter 6 in HY2 |
14 | Neo-klasik Büyüme Teoremi (Dikey Ürün Çeşitlendirme Modelleri) | Chapter 7 in HY2 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Hakan Yetkiner (HY1), Advanced Macroeconomics, unpublished manuscript. Hakan Yetkiner (HY2), Economic Growth, unpublished manuscript. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Barro, R.J. & X. Sala-i-Martin (2004) Economic Growth, Second Edition, ISBN-13: 978-8120325517 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
6
|
96
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
224
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Finans ve ekonomi alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Finans ve ekonomi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Finans ve ekonomi alanlarında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Finans ve ekonomi alanlarındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler üretir ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Finans ve ekonomi alanlarının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Finans ve ekonomi ile ilgili sorunların saptanmasında analitik düşünür, soru ve sorunların bilimsel analizi sonucunda ekonomi ve finans politikaları önerir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Finans ve ekonomi alanlarında karşılaşacağı olağandışı ve karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Finans ve ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Finans ve ekonomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız düzeyde yürütebilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak finans ve ekonomi alanları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..