İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    GS 591 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sosyal Bilimlerde Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GS 591
    Güz
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Uygun araştırma yöntemlerini belirleyebilecektir.
    • Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanabilecektir.
    • Araştırma problemini tanımlayabilecektir.
    • İlgili konu hakkında araştırma soruları ve/veya hipotezler geliştirebilecektir.
    • Araştırma önerisi yazabilecektir.
    • Bağımsız bir araştırma projesi yürütebilecektir.
    • Araştırma projesinin sonucunda ortaya çıkan bulguları ve sonuçları analiz edebilecek ve rapor haline dönüştürebilecektir.
    Ders Tanımı Dersin amacı, Sosyal Bilimler alanında kullanılan çeşitli araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtmak ve söz konusu yöntemlerin uygulanmasına yönelik gerekli pratik becerileri kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler danışmanlarının öncülüğünde yüksek lisans programlarına ilişkin bir konuda yüksek lisans tezleri veya dönem projeleri için araştırma önerisi geliştirecektir ve ilgili lisansüstü programın öğretim elemanlarına sunacaklardır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş: Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Yöntem Bölüm 1, Cozby (2009)
    2 Araştırma Sorusu ve Hipotez Geliştirme Bölüm 2, Daymon ve Holloway (2011)
    3 Sosyal Bilimlerde Araştırma Aşamaları -
    4 Sosyal Bilimlerde Araştırma Aşamaları -
    5 Sosyal Bilimlerde Araştırma Aşamaları
    6 Araştırma Tasarımları ve Yöntemleri Bölüm 6, Daymon ve Holloway (2011)
    7 Veri Toplama Yöntemleri: Anket ve mülakat Bölüm 7, Cozby (2009); Qu, Sandy Q. ve John Dumay. 2011 "The qualitative research interview." Qualitative Research in Accounting & Management 8(3): 238-264.
    8 Veri Toplama Yöntemleri: İçerik ve söylem analizi Stemler, Steve. 2002 “An overview of content analysis.” Practical Assessment, Research, and Evaluation 7(17): 1-6. Mullet, Dianna R. 2018. “A general critical discourse analysis framework for educational research.” Journal of Advanced Academics 29(2): 116-142.
    9 Bilimsel Çıktı
    10 Bilimsel Çıktı -
    11 Öğrenci Sunumları
    12 Öğrenci Sunumları
    13 Dönem Projesi Yazımı
    14 Dönem Projesi Yazımı
    15 Dönem Projesi Yazımı
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Benton & Craib (2010), Philosophy of Social Science: The Philosophical Foundations of Social Thought, 2nd Edition, Palgrave Macmillan (ISBN-10: 023024260X)

    Danermark et al. (2001) Explaining Society: Critical Realism in the Social Sciences, Routledge (ISBN-10: 041522182X)

    King et al. (1994), Designing Social Inquiry; Scientific Inference in Qualitative Research, Princeton University Press (ISBN-10: 9780691034713)

    Rich et al. (2018), “Empirical Political Analysis; Quantitative and Qualitative Research Methods, Routledge (ISBN-10: 1138088773)

     
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    35
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    30
    Proje
    1
    30
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    60
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    3
    48
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    45
    45
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    84
    84
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Medya ve iletişim alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzeyde çalışmaları bağımsız olarak yürütür,

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Medya ve iletişim alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek için kullanır,

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    İletişim olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır,

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Medya ve iletişim alanının disiplinler arası niteliğini ve bu doğrultudaki gelişimini kavrar,

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Medya ve iletişim alanındaki bilgileri, bu alanın ilişki içinde olduğu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler,

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri kuran iletişim formları ile normlarını eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Medya ve iletişim alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerlerin yaygınlaşmasını sağlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Medya ve iletişim alanındaki bir sorunu akademik bir sorun olarak kurgular, araştırır, soruna yönelik çözüm yöntemi geliştirir, bulguları değerlendirir ve uygular,

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar,

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır,

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır,

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin