LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
GS 591 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GS 591
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin amacı, Sosyal Bilimler alanında kullanılan çeşitli araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtmak ve söz konusu yöntemlerin uygulanmasına yönelik gerekli pratik becerileri kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler danışmanlarının öncülüğünde yüksek lisans programlarına ilişkin bir konuda yüksek lisans tezleri veya dönem projeleri için araştırma önerisi geliştirecektir ve ilgili lisansüstü programın öğretim elemanlarına sunacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Sosyal Bilimlerde Araştırma | Bölüm 2 &3 in Benton & Craib (2011) |
2 | Pozitivizm, Yorumsamacılık ve Eleştirel Realizm | Bölüm 1 &2 in Danermark et al. (2002) |
3 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Aşamaları | - |
4 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Aşamaları | - |
5 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Aşamaları | |
6 | Nedensellik, Teori ve Hipotez | Bölüm 3 in King et al. (1995) |
7 | Teori ve Gözlemi Buluşturmak | Teori ve Gözlemi Buluşturmak Bölüm 5 in Rich et al. (2018) |
8 | Veri Toplamak ve Sunmak | Bölüm 4 in King et al. (1995) & Bölüm 14 in Rich et. Al (2018)- |
9 | Bilimsel Çıktı | |
10 | Bilimsel Çıktı | - |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Dönem Projesi Yazımı | |
14 | Dönem Projesi Yazımı | |
15 | Dönem Projesi Yazımı | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
45
|
45
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
84
|
84
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Medya ve iletişim alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
|||||
2 | Medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzeyde çalışmaları bağımsız olarak yürütür, |
|||||
3 | Medya ve iletişim alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek için kullanır, |
|||||
4 | İletişim olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır, |
|||||
5 | Medya ve iletişim alanının disiplinler arası niteliğini ve bu doğrultudaki gelişimini kavrar, |
|||||
6 | Medya ve iletişim alanındaki bilgileri, bu alanın ilişki içinde olduğu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler, |
|||||
7 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri kuran iletişim formları ile normlarını eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, |
|||||
8 | Medya ve iletişim alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerlerin yaygınlaşmasını sağlar. |
|||||
9 | Medya ve iletişim alanındaki bir sorunu akademik bir sorun olarak kurgular, araştırır, soruna yönelik çözüm yöntemi geliştirir, bulguları değerlendirir ve uygular, |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
|||||
11 | Medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır, |
|||||
12 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır, |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest