İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    GS 595 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Seminer
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GS 595
    Bahar
    0
    0
    0
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere araştırma yürütme konusunda rehberlik etmektir. Öğrencilerin, ilgili oldukları bir konu üzerine araştırma konuları önermeleri beklenmektedir. Danışman, araştırmanın tüm aşamalarında öğrenciye iki haftada bir yapılacak toplantılarla rehberlik edecektir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Kendi seçtikleri bir konu üzerine bağımsız bir çalışma yürütebilecektir.
    • Eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayabilecektir.
    • Epistemolojik, metodolojik ve ahlaki ilkeleri yansıtan sosyal bilimler ile ilgili araştırmalar yapabilecektir.
    • Araştırma altyapısını ve ana araştırma konularını açıklayabilecektir.
    • bir araştırmanın sonuçlarını tutarlı ve tatmin edici bir şekilde raporlayabilecektir.
    • Bir araştırmanın sonuçlarını tutarlı ve tatmin edici bir şekilde raporlayabilecektir.
    Ders Tanımı Danışmanlar ve öğrenciler önceki araştırmaları yazım kuralları açısından değerlendirebilecek ve ,eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayacaklardır. Öğrenci, kendisine atanan hocası ile birlikte alanında bağımsız çalışma yapar ve bir makale/rapor hazırlar.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Bağımsız Çalışma
    2 Bağımsız Çalışma
    3 Bağımsız Çalışma
    4 Bağımsız Çalışma
    5 Danışmanla buluşma, olası konuları tartışma Danışman tarafından atanan okumalar
    6 Konu önerisi ve kabulü Danışman tarafından atanan okumalar
    7 Bağımsız çalışma Danışman tarafından atanan okumalar
    8 Araştırma taslağı geliştirme Danışman tarafından atanan okumalar
    9 Metodoloji ve literatür taraması bölümlerinin taslakları üzerinden geçmek için danışmanla buluşma Danışman tarafından atanan okumalar
    10 Bağımsız çalışma Danışman tarafından atanan okumalar
    11 Bağımsız çalışma Danışman tarafından atanan okumalar
    12 Analiz bölümlerinin taslaklarını tartışmak için danışmanla buluşma Danışman tarafından atanan okumalar
    13 Danışmanla bağımsız çalışma taslağını tartışma Danışman tarafından atanan okumalar
    14 Bağımsız çalışma Danışman tarafından atanan okumalar
    15 Bağımsız çalışmanın danışmana teslim edilmesi Danışman tarafından atanan okumalar
    16 Dönemin gözden geçirilmesi Danışman tarafından atanan okumalar

     

    Ders Kitabı

    Bryan Greetham, How To Write Better Essays (Basingstoke & New York: Palgrave Study Guides, 2001). 2. Peter Redman, Good Essay Writing: A Social Sciences Guide (London: Open University/Sage Publications, 2001). 3. Alice Oshima & Ann Hogue, Writing Academic English: A Writing and Sentence Structure Workbook for International Students (Reading, Mass.: Addison-Wesley, n.d.). 4. Booth, W.C., Colomb, G.G., Williams, J.M. The Craft of Research. Chicago: University of Chicago Press, 2009. 5. Gray, C., Malins, J. Visual Methodologies. London: Sage, 2007. 6. Gillian, R. Visualising Research. Hants: Ashgate, 2004. 7. Sharp, J.A., Peters, J., Howard, K.Management of a Student Research Project. Hants: Ashgate, 2002. 8. Chivers, B., Shoolbred, M. Students Guide to Presentations. Milton Keynes: Sage, 2007. 9. Denscombe, M. The Good Research Guide. McGraw-Hill Education, 2003. 10. Buzan, T. The Mind Map Book. New York: Plume, 1996.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    100
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    0
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    0
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    225
    225
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Medya ve iletişim alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzeyde çalışmaları bağımsız olarak yürütür,

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Medya ve iletişim alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek için kullanır,

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    İletişim olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır,

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Medya ve iletişim alanının disiplinler arası niteliğini ve bu doğrultudaki gelişimini kavrar,

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Medya ve iletişim alanındaki bilgileri, bu alanın ilişki içinde olduğu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler,

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri kuran iletişim formları ile normlarını eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Medya ve iletişim alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerlerin yaygınlaşmasını sağlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Medya ve iletişim alanındaki bir sorunu akademik bir sorun olarak kurgular, araştırır, soruna yönelik çözüm yöntemi geliştirir, bulguları değerlendirir ve uygular,

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar,

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır,

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır,

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin