Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)

MCS 567 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dijital Medya Kuram ve Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCS 567
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin dijital medyanın geniş sahasında kendi araştırmalarını tasarlayabilmeleri için gerekli kuram ve araştırma becerilerini kazandırmayı hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dijital medyayı ve dijital medyanın toplumdaki yaygın çıktılarını eleştirel yaklaşım çerçevesinde değerlendirebilir.
  • Dijital medyanın çeşitli formlarına dair okuma-yazma becerisi geliştirebilir.
  • Dijital medya metinlerinin kurgu ve çözümlemesini yapabilir.
  • Dijital medya çıktılarının analizinde gereken araçları kullanabilir.
  • Dijital medya yöntemleri geliştirebilir, bunları araştırma projelerinde kullanabilir.
Ders Tanımı Yeni medya teknolojileri ve bu teknolojilerin toplumdaki etkileri, çevrim içi medyanın dinamikleri ve toplumsal ağlar gibi geniş bir yelpazeye yayılan konular dersin kapsamını teşkil eder. Ders, bu konuların kuramsal ve uygulamadaki yönlerini dijital medya çerçevesinde tartışır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 İnternetin tarihi http://www.historyofthings.com/history-of-the-internet
3 İnternetin kavramsallaştırılması Naik, U. & Shivalingaiah, D. (2008). Comparative Study of Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0. CALIBER 2008 Collections
4 Enformasyonalizm ve iletişim ağı Castells, M. (2004). Informationalism, Networks, and the Network Society: A Theoretical Blueprint. In Castells, M. (ed.) The Network Society: A Cross-cultural Perspective, pp. 3-49. Cheltenham, UK: Edwar Elgar Publishing.
5 Ağ toplumunun yükselişi Castells, M. (2004). Informationalism, Networks, and the Network Society: A Theoretical Blueprint. In Castells, M. (ed.) The Network Society: A Cross-cultural Perspective, pp. 3-49. Cheltenham, UK: Edwar Elgar Publishing.
6 Kısa essay yazımı ı -
7 Ağ toplumu, sosyal dönüşüm ve politik sorunlarda temel konular Castells, M. (2005). The Network Society: From Knowledge to Policy. In Castells, M. and Gustavo, C. (eds.) The Network society: From Knowledge to Policy, pp. 2-23. Massachusetts: Center for Transatlantic Relations.
8 Sosyal medyaya eleştirel bir giriş Fuchs, Christian (2014). Social media: A critical introduction. London: Sage – chapter 1: What is a Critical Introduction to Social Media?
9 Facebook ve ağ toplumu Fuchs, Christian (2014). Social media: A critical introduction. London: Sage – chapter 7: Facebook: A Surveillance Threat to Privacy?
10 Twitter ve ağ toplumu Fuchs, Christian (2014). Social media: A critical introduction. London: Sage – chapter 8: Twitter and Democracy: A New Public Sphere?
11 Kısa essay yazımı II
12 Ağ tabanlı sosyal hareketler Castells, M. (2012). Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. Cambridge, UK: Polity Press - Changing the World in the Network Society, pp.218-244.
13 Toplumsal hareketler Farro, A. L. and Demirhisar, D. G. (2013). The Gezi Park Movement: A Turkish Experience of the Twenty-first-century Collective Movements. International Review of Sociology (24) 1, pp. 176-189.
14 Ara sınav
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Derse dair okuma materyalleri öğretim elemanı tarafından temin edilecektir.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Course reader, Hand-outs, PowerPoint presentations Bibliography, print journals, open access journals

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
2
32
64
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
35
35
Final Sınavı
0
    Toplam
217

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Medya ve iletişim alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

X
2

Medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzeyde çalışmaları bağımsız olarak yürütür,

X
3

Medya ve iletişim alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek için kullanır,

X
4

İletişim olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır,

X
5

Medya ve iletişim alanının disiplinler arası niteliğini ve bu doğrultudaki gelişimini kavrar,

X
6

Medya ve iletişim alanındaki bilgileri, bu alanın ilişki içinde olduğu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler,

X
7

Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri kuran iletişim formları ile normlarını eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,

X
8

Medya ve iletişim alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerlerin yaygınlaşmasını sağlar.

X
9

Medya ve iletişim alanındaki bir sorunu akademik bir sorun olarak kurgular, araştırır, soruna yönelik çözüm yöntemi geliştirir, bulguları değerlendirir ve uygular,

X
10

Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar,

X
11

Medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır,

X
12

Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır,

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.