Dersin Adı |
Dijital Medya Kuram ve Uygulamaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCS 567
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin dijital medyanın geniş sahasında kendi araştırmalarını tasarlayabilmeleri için gerekli kuram ve araştırma becerilerini kazandırmayı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yeni medya teknolojileri ve bu teknolojilerin toplumdaki etkileri, çevrim içi medyanın dinamikleri ve toplumsal ağlar gibi geniş bir yelpazeye yayılan konular dersin kapsamını teşkil eder. Ders, bu konuların kuramsal ve uygulamadaki yönlerini dijital medya çerçevesinde tartışır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Derse Giriş | ||
2 | İnternetin tarihi | http://www.historyofthings.com/history-of-the-internet | |
3 | İnternetin kavramsallaştırılması | Naik, U. & Shivalingaiah, D. (2008). Comparative Study of Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0. CALIBER 2008 Collections | |
4 | Enformasyonalizm ve iletişim ağı | Castells, M. (2004). Informationalism, Networks, and the Network Society: A Theoretical Blueprint. In Castells, M. (ed.) The Network Society: A Cross-cultural Perspective, pp. 3-49. Cheltenham, UK: Edwar Elgar Publishing. | |
5 | Ağ toplumunun yükselişi | Castells, M. (2004). Informationalism, Networks, and the Network Society: A Theoretical Blueprint. In Castells, M. (ed.) The Network Society: A Cross-cultural Perspective, pp. 3-49. Cheltenham, UK: Edwar Elgar Publishing. | |
6 | Kısa essay yazımı ı | - | |
7 | Ağ toplumu, sosyal dönüşüm ve politik sorunlarda temel konular | Castells, M. (2005). The Network Society: From Knowledge to Policy. In Castells, M. and Gustavo, C. (eds.) The Network society: From Knowledge to Policy, pp. 2-23. Massachusetts: Center for Transatlantic Relations. | |
8 | Sosyal medyaya eleştirel bir giriş | Fuchs, Christian (2014). Social media: A critical introduction. London: Sage – chapter 1: What is a Critical Introduction to Social Media? | |
9 | Facebook ve ağ toplumu | Fuchs, Christian (2014). Social media: A critical introduction. London: Sage – chapter 7: Facebook: A Surveillance Threat to Privacy? | |
10 | Twitter ve ağ toplumu | Fuchs, Christian (2014). Social media: A critical introduction. London: Sage – chapter 8: Twitter and Democracy: A New Public Sphere? | |
11 | Kısa essay yazımı II | ||
12 | Ağ tabanlı sosyal hareketler | Castells, M. (2012). Networks of Outrage and Hope: Social Movements in the Internet Age. Cambridge, UK: Polity Press - Changing the World in the Network Society, pp.218-244. | |
13 | Toplumsal hareketler | Farro, A. L. and Demirhisar, D. G. (2013). The Gezi Park Movement: A Turkish Experience of the Twenty-first-century Collective Movements. International Review of Sociology (24) 1, pp. 176-189. | |
14 | Ara sınav | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Derse dair okuma materyalleri öğretim elemanı tarafından temin edilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Course reader, Hand-outs, PowerPoint presentations Bibliography, print journals, open access journals |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
32
|
64
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
217
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Medya ve iletişim alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzeyde çalışmaları bağımsız olarak yürütür, |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Medya ve iletişim alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek için kullanır, |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
İletişim olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır, |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Medya ve iletişim alanının disiplinler arası niteliğini ve bu doğrultudaki gelişimini kavrar, |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Medya ve iletişim alanındaki bilgileri, bu alanın ilişki içinde olduğu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler, |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri kuran iletişim formları ile normlarını eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Medya ve iletişim alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerlerin yaygınlaşmasını sağlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Medya ve iletişim alanındaki bir sorunu akademik bir sorun olarak kurgular, araştırır, soruna yönelik çözüm yöntemi geliştirir, bulguları değerlendirir ve uygular, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
Medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmeleri ve bireysel çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır, |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
12 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır, |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..