Dersin Adı |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 501
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hukuk yüksek lisans öğrencilerine bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini ve araçlarını tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste hukukta genel olarak bilimsel araştırmanın nasıl sürdürüleceği, bu süreçte bilimsel araştırmanın nasıl yazıya döküleceği üzerine odaklanılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve izlencenin açıklanması | - |
2 | Bilimsel Araştırmanın Amacı ve Hukuk Alanında Araştırma Türleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 13-22. |
3 | Ne Hakkında Yazacağını Bulma-İddia ve Buyurgan İddiaları Daha Güçlü Kılma | Odman Boztosun/Kaya, s. 26-39; Volokh, s. 39-80. |
4 | Yazma Stratejisi | Odman Boztosun/Kaya, s. 40-63; Volokh, s. 81-140. |
5 | İlk Taslağı Bitirme ve Gözden Geçirme | Odman Boztosun/Kaya, s. 57-68,95-105; Volokh, s. 141-168. |
6 | Pusuda Bekleyen Sorunlar | Volokh, s. 169-200. |
7 | Kanıtları Düzgün Kullanma | Volokh, s. 201-265. |
8 | Atıf ve Alıntı Usulleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 18-145. Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 18-145. |
9 | Atıf ve Alıntı Usulleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 146-340. |
10 | Atıf ve Alıntı Usulleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 341-536. |
11 | Etiğe Uygunluk | Odman Boztosun/Kaya, s. 106-115; Volokh, s. 425-435. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Eugene Volokh; Akademik Metinler Nasıl Yazılır?-Hukukçular İçin Rehber, Çev. Ertuğrul Uzun, Tekin Yayınevi, 4. Baskı, 2021. ISBN: 9789944612609. Ayşe Odman Boztosun-Oğuzhan Kaya; Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayınları, 2. Bası, 2022. ISBN: 9789750281907. Kemal Gözler; Alıntı ve Atıf Usullerine Giriş, Seçkin Yayınları, 2023, ISBN: 9786256460379. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Umberto Eco; Tez Nasıl Yazılır?, Can Yayınları, 10. Baskı, 2023, ISBN: 9789750736452. Burçak Yıldız; “Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken-Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilecek Bazı Hususlar Hakkında”, Ankara Barosu Dergisi, Yıl:78, Sayı:2020/4, s. 157-216. Kemal Gözler; “Kamu Hukuku Ve Özel Hukuk Yüksek Lisans Programlarında ‘Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik’ Dersi Yerine ‘Bilimsel Yazma Ve Atıf Usûlleri’ Dersi Konulmalıdır?”, https://www.anayasa.gen.tr/aau-yuksek-lisans.htm Kemal Gözler; “Hukuk Fakültelerinde Bilimsel Yazma, Alıntı Ve Atıf Usûlleri Dersine Neden İhtiyaç Vardır?”, https://anayasa.gen.tr/aau-lisans.htm Ertuğrul Uzun; “Bir Hukuk Makalesi Ne İçin Yazılır?” https://www.ertugruluzun.com/detay/hukuk-egitimi/bir-hukuk-makalesi-ne-icin-yazilir |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
35
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
142
|
142
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..