Dersin Adı |
İnternet Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 552
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, e-ortam; e-devlet, e-ticaret-e-imza uygulamasının artması nedeniyle bu kavramların anlaşılması ve bunlara ilişkin hukuki mevzuatın değerlendirilmesi, e-sözleşmelerin analiz edilmesi, elektronik ortamda haksız rekabet ve fikri mülkiyet haklarının incelenmesi, internette kişilik hakları ve bu hakların korunması yollarının ve internet yayıncılığında hukuki sorumluluk konularının irdelenmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini, e-ortam; e-devlet ve e-ticaret, elektronik sözleşmeler, internet ortamında haksız rekabet, fikri mülkiyet ve kişilik hakları ihlallerinin incelenmesi oluşturacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnternetin Tarihi Gelişimi, İlgili Kurumlar ve İlgili mevzuat | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
2 | Kişisel İletişim Aracı Olarak İnternet; Kişisel İletişimde Abonelik Sözleşmeleri ve Tüketici Hakları | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
3 | E-Ortam; E-Devlet ve E-Ticaret | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
4 | İnternet Ortamında Sözleşmenin Kurulması, Sözleşmelerde Şekil ve İspat Sorunları | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
5 | E-Ticarette Tüketicinin Korunması | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
6 | E-Ticarette Tarafların Yükümlülüklerini Yerine Getirmesi | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
7 | İnternette Haksız Rekabet | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
8 | ARASINAV | |
9 | İnternet ve Fikri Mülkiyet Hakları | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
10 | İnternet ve Kişilik Hakları | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
11 | İnternet Yayıncılığında Hukuki Sorumluluk | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
12 | Uygulamadan Örnekler | Önerilen kaynakların çalışılması, bir önceki derste alınan notların tekrar edilmesi |
13 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
14 | SUNUM | |
15 | SUNUM | |
16 | FİNAL |
Ders Kitabı | Sunum notları (http://homes.ieu.edu.tr/hkubilay) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - AVŞAR, B. Zakir/ÖNGÖREN, Gürsel, Bilişim Hukuku, - Türkiye Bankalar Birliği Yayını, Yayın No: 270, İstanbul 2010; - AVŞAR, B. Zakir/ÖNGÖREN, Gürsel,İnternet Hukuku, TOBB Yayını, Ankara 2009. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
23
|
23
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
40
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..