Dersin Adı |
Hukukçular İçin Meslek Etiği ve Sorumluluk
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 553
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yargılama faaliyetinin adalet amacına uygun yürütülmesinde önemli bir etken olarak, hakim, savcı ve avukatların meslek etiği ve sorumluluklar konusunda farkındalığın artırılması ve değerlendirilme yapılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini, hakim, savcı ve avukatların gerek ulusal, gerek uluslararası hukuk çerçevesinde uymakla yükümlü oldukları mesleki kurallar ve sorumluluklarına ilişkin düzenlemeler oluşturmaktadır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yargılama faaliyetinin amacı “adalet” ve “etik” kavramları | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
2 | Yargılama faaliyetine katılan hakim, savcı ve avukatların meslek etiğinin anlam ve önemi | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
3 | Uluslararası Hukuk Meslek Kurum ve Kuruluşları | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
4 | Uluslararası Meslek Etiğine ilişkin düzenlemeler | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
5 | Türkiye Barolar Birliği Avukatlık Meslek İlkeleri ve Uygulaması | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
6 | Türkiye Barolar Birliği Avukatlık Meslek İlkeleri ve Uygulaması | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
7 | ARASINAV | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
8 | Havana Kuralları | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
9 | Barolar Yargı Etiği İlkeleri | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
10 | Türkiye’de Yargı Etik Kuralları | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
11 | Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kararları | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
12 | Avukat, hakim, savcının hukuki sorumluluğu ve Yargıtay uygulaması | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
13 | DÖNEM PROJESİ SUNUMU | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
14 | DÖNEM PROJESİ SUNUMU | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması, farklı kaynakların araştırılması ve tartışılması. |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı | Ders Notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İnceoğlu, S. (2012) Devlette Etikten Etik Devlete, Yargıda Etik. TÜSİAD Raporu.İstanbul. Özkan,İ.B.(2000) “Uluslararası Yargı ve Savcı Etiği”. www.umut.org.tr/UserFiles/File/.../12Ekim-II-1.i.o.pdf, 31.07.2013. Yiğit, U.(2009)”Anayasal İlkeler ve Etik Kuralları Çerçevesinde Savcının Soruşturma ve Davadan Reddi ile Çekilmesi”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi S.85. Yücel M.T.(2008) Avukatlık Meslek Etiğine Kriminolojik bir Yaklaşım. Türkiye Barolar Birliği Dergisi, Sayı |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
5
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
43
|
43
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..