Dersin Adı |
Güvenceli Esneklik Uygulamaları ve Hukuki Sonuçları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 555
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iş hukuku ve sosyal güvenlik hukukunda güvenceli esnekliği sağlayıcı düzenlemelerin incelenmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin amacı doğrultusunda öncelikle güvenceli esnekliğin kavramsal analizi yapılacak, kavramın doğuşu ve farklı ülkelerdeki yasal düzenlemelere yansıması incelenecektir. Devamında Türk iş hukuku ve sosyal güvenlik hukukunda esneklik ve güvence çeşitleri üzerinde durularak, buna ilişkin düzenlemeler detaylı olarak ele alınacaktır. 4857 sayılı yasa ile mevzuatımıza dahil olan atipik çalışma türleri ile üzerinde çokca tartışılan iş güvencesi ve kıdem tazminatı fonu konulardan bazılarıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Güvenceli esneklik kavramı. | Birinci Bölüm II. A – D |
2 | Karşılaştırmalı hukukta güvenceli esneklik düzenlemeleri. | Birinci Bölüm III. |
3 | Karşılaştırmalı hukukta güvenceli esneklik düzenlemeleri. | Birinci Bölüm III. |
4 | Esneklik çeşitleri ve esnek çalışma türleri. | Birinci Bölüm I. A - B |
5 | 4857 sayılı yasa kapsamında esnek çalışma düzenlemeleri – atipik çalışmaya yönelik düzenlemeler | İkinci Bölüm I. A - F |
6 | 4857 sayılı yasa kapsamında esnek çalışma düzenlemeleri – Çalışma süresi ve izinlere yönelik düzenlemeler | İkinci Bölüm I. G - N |
7 | İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukukunda güvence düzenlemeleri – İş ve istihdam güvencesine yönelik düzenlemeler I – İş sözleşmesinin feshi | İkinci Bölüm II. A. 1. |
8 | İş ve istihdam güvencesine yönelik düzenlemeler II – Kıdem tazminatı –Süreli fesih ve ihbar tazminatı – Kötüniyet tazminatı | İkinci Bölüm II. A. 2. – 4. |
9 | Ara Sınav. | |
10 | Gelir güvencesine yönelik düzenlemeler I – İşsizlik sigortası | İkinci Bölüm II. C.1. |
11 | Gelir güvencesine yönelik düzenlemeler II – Ücret garanti fonu – Kısa çalışma ödeneği – Analık geçici iş göremezlik ödeneği – Emzirme yardımı | İkinci Bölüm II. C. 2 – 4. |
12 | Kombinasyon güvencesine yönelik düzenlemeler | İkinci Bölüm II. D. |
13 | Yargı kararlarının değerlendirilmesi. | Mahkeme karar örnekleri |
14 | Seminer çalışması | |
15 | Seminer çalışması | |
16 | Genel değerlendirme ve olası yasal düzenlemeler. |
Ders Kitabı | Türk İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukukunda Güvenceli Esneklik – Siyami Alp Limoncuoğlu |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
7
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
30
|
0
|
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
195
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..