Dersin Adı |
Avrupa Birliğinde Serbest Dolaşım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 561
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, üye ülke vatandaşları arasında ayrım gözetilmemesi esasına dayalı Avrupa Birliği (“AB”) serbest dolaşım ilkeleri hakkında derinlemesine bilgi sağlanması ve bu konuda Türkiye-AB ilişkilerinin incelenmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste AB’nde serbest dolaşıma ilişkin temel konular anlatılacak ve takiben Türkiye’nin durumu ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş; Avrupa Entegrasyonunun Tarihçesi ve Genel Yapısı, Türkiye-AB İlişkileri | Bayram, II. Bölüm, “Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği’ne Geçiş”, s. 43-61; Bakkalcı, 11. Bölüm, “Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri- Resmi Başvurudan Adaylık Sürecine”, s. 259- 305. |
2 | Genel Olarak AB Hukuk Sistemi | Bayram, IV. Bölüm, “Avrupa Birliği Hukuk Düzeni”, s. 161, 181; Bakkalcı, 4. Bölüm, “Avrupa Birliği’nin İşleyiş Mekanizması”, s. 141, 146. |
3 | İç Pazarın Tarihçesi, Yapısı ve Temel İlkeleri | Bayram, II. Bölüm, “Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği’ne Geçiş”, s. s. 43-61. |
4 | Serbest Dolaşıma Dair Hükümlerin Doğrudan Etkisi | Bayram, II. Bölüm, “Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği’ne Geçiş”, s. 84-94; Bakkalcı, 3. Bölüm, “Avrupa Toplulukları”, s. 75,76. |
5 | Serbest Dolaşıma Dair Hükümlerin Kapsamı | Bayram, II. Bölüm, “Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği’ne Geçiş”, s. 43-61. |
6 | Serbestilerin Tahdit Edilmesi Yasağı | Bayram, II. Bölüm, “Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği’ne Geçiş”, s. 43-61. |
7 | Serbestilerin Tahdit Edilmesinin Haklı Gösterilmesi | Bayram, II. Bölüm, “Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği’ne Geçiş”, s. 43-61. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Malların Serbest Dolaşımı | Bayram, II. Bölüm, “Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği’ne Geçiş”, s. 94-111; Bakkalcı, 3. Bölüm, “Avrupa Toplulukları”, s. 79-81. |
10 | Sermayenin ve Ödemenin Serbest Dolaşımı | Bayram, II. Bölüm, “Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği’ne Geçiş”, s. 94-111. |
11 | İşçilerin Serbest Dolaşımı | Bayram, IV. Bölüm, “Avrupa Birliği Hukuk Düzeni”, s. 161-181. |
12 | Bağımsız Çalışanların Yerleşme Serbestisi | Bayram, IV. Bölüm, “Avrupa Birliği Hukuk Düzeni”, s. 161-181. |
13 | Hizmetlerin Serbest Dolaşımı | Bayram, II. Bölüm,” Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği’ne Geçiş”, s. 43-61; Bakkalcı, 3. Bölüm, “Avrupa Toplulukları”, s. 79-81. |
14 | AB’ye Üye Olmayan 3. Ülke Vatandaşlarının ve Türk Vatandaşlarının Serbest Dolaşımı | Kutucu, 1. Bölüm, “Avrupa Birliğinde Kişilerin Serbest Dolaşımı”, s. 40-66; Kaplan, 1. Bölüm, “Kişilerin Serbest Dolaşımı Açısından Türkiye-Avrupa Birliği İlişkilerinin Hukuki Dayanakları”, s. 5-39. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Mehmet Hanifi Bayram, Avrupa Birliği Hukuku Dersleri, 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları, 2022, ISBN: 9789750279867. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bakkalcı, Ahmet Can, Avrupa Birliği - Türkiye İlişkileri, Seçkin Yayınları, 2019, ISBN: 9789750257339; Kutucu, A. Serçin, Avrupa Birliği’nde 3. Devlet Vatandaşlarının Serbest Dolaşımı, Ortak Sınır Denetimi ve Vize Politikası, Seçkin Yayınları, 2014, ISBN: 9789750228513; Kaplan, Ayşe Burcu, Avrupa Birliği'nde Türk Vatandaşlarının Serbest Dolaşımı, Beta Yayınları, 2008, ISBN: 9789752958654. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
64
|
64
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
71
|
71
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..