Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)

SABE 552 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilimsel Araştırma Projesi Yazımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SABE 552
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilimsel araştırma projelerinin yazılması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve araştırma sonuçlarının sunumu ile ilgili tanım, kavram, bilgi ve becerilerin kazandırılması; kariyer planlama farkındalığının yaratılmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilimsel veri tabanlarını araştırarak literatür taraması yapabilecek ve literatür özeti yazabilecektir
  • Araştırma makalesi okuyup efektif olarak değerlendirebilecektir
  • Bilimsel metodolojiyi kullanarak, lisansüstü düzeyde bilimsel araştırma proje önerisi oluşturabilecektir
  • Bilim etiğini açıklayabilecek ve etik kurula müracaat edebilecektir
  • Bilimsel sunum tekniklerini başarılı bir şekilde kullanabilecektir
  • Bilimsel kongrelerde sunabileceği poster hazırlayabilecektir
  • Özgeçmiş yazabilecektir.
  • Bilimsel araştırma proje önerisi değerlendirme kriterlerini uygulayabilecektir
Ders Tanımı Dersin girişinde, bilimin ve bilimsel parametrelerin tanımı ve bilim felsefesine giriş yapılır. \nÖğrenciler, veri tabanlarını araştırmayı ve literatür özeti oluşturmayı öğrenirler. Bilimsel m\n makalenin nasıl okunacağı ve nasıl değerlendirileceği anlatılır ve grup çalışması yapılır.\n Bir dizi sunum ile bilimsel araştırma proje hazırlama eğitimi verilir ve grup çalışması \n yaptırılır. Öğrenciler, yüksek lisans düzeyinde bir bilimsel projeyi hazırlarlar ve hem\n yazılı hem sözlü olarak sunarlar. Proje çerçevesinde aynı zamanda Etik Kurula \n başvuru dosyası hazırlanır.\n Özgeçmişin nasıl hazırlanacağı anlatılır, öğrenciler hazırladıkları özgeçmişlerini \n sunarlar ve aldıkları geri bildirim doğrultusunda iyileştirirler. Son olarak, poster \n hazırlama eğitimi verilir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma- Dersin tanıtımı -Bilim Nedir? Bilim Felsefesine Giriş Bilimsel Araştırma Nedir? Bilimsel Araştırma Türleri- Bilimsel Metodoloji- Öğrenciler ders silabusunu incelemelidirler. http://www.felsefenedir.com/bilim-felsefesi ve ilişkili web sitelerini araştırmalıdırlar.
2 Araştırmanın bilimsel göstergeleri Bilimsel veri nedir? Bilimsel veri tabanları nelerdir? Bilimsel veri tabanlarına ulaşım Mendelev literatür tarama programına giriş Maureen MD, Dawson BA & Joyce A.O. Communication Skills for Biosciences. Wiley-Blackwell, 2010, UK; pp23-60. Pubmed, WoS, Google Scholar. vb. Veri tabanları araştırılmalıdır.
3 Bilimsel Araştırma Proje Yazma I: Bilimsel Soru-Hipotez- Amaç-Hedef-Bağımlı-Bağımsız Değişkenler-Özgünlük-Yaygın Etki Bilimsel Araştırma Proje Yazma II: Araştırmanın Stratejisi, Deneysel Plan, Örneklemin Seçimi, İçleme-Dışlama Kriterleri, Yöntemler, İstatistik planı-Grup Çalışması Araştırma projelerinde hangi yaklaşımlar söz konusudur? TÜBİTAK vb web sitelerini araştırarak derse gelmeleri beklenmektedir. İngilizce bakmak isteyenler için: Ogden, T & & Goldberg, IA, Ed. Research Proposals, Third Edition: A Guide to Success ; 2002; pp. 1- 368 (İlgili konular)
4 Bilimsel Araştırma Proje Yazma III. Araştırmanın organizasyonu Araştırmanın Alt Yapısı-İnsan Kaynakları-Araştırma Takvimi-Bütçesi-Referanslar-Ekler CV (Özgeçmiş) nasıl yazılır? Araştırma projelerinin Organizasyon bölümünü: TÜBİTAK vb web sitelerini araştırarak derse gelmeleri beklenmektedir. İngilizce bakmak isteyenler için: Ogden, T & & Goldberg, IA, Ed. Research Proposals, Third Edition: A Guide to Success ; 2002; pp. 1- 368 (İlgili konular)
5 Literatür Özetlerinin Sunumu (Sunum No 1- 10 % Öğrencilerin proje öneri başlıklarının görüşülmesi ve geri bildirim verilmesi Öğrencilerin seçecekleri konuda bireysel olarak ödev kurallarına göre literatür özeti hazırlamaları ve derste sunmaları beklenmektedir.
6 • Proje Fon Kaynakları: BAP, TÜBİTAK ve Yurt-Dışı Kaynaklar • İEÜ SABE Tez Yazım Kuralları ve Dönem Projesi Yazım Kuralları (İnteraktif Sunumlar) Öğrencilerin TÜBİTAK, BAP, Avrupa Birliği gibi Fon kaynaklarını web sitelerinden araştırmaları; ayrıca İEÜ web sitesinden Tez Yazım kurallarını incelemeleri beklenmektedir.
7 • İnovasyon Nedir? • Patent Nedir? Patent Süreçleri • Genç Araştırıcı Destekleri (İEÜ- TTO ofisinden uzmanlar tarafından işlenecektir). Öğrencilerin Türk Patent Enstitüsü web sitesini incelemeleri yararlı olabilir.
8 Ara Sınav ( % 20 ) (Yüz Yüze) (2 saat) Bilimsel Araştırma Proje Taslaklarının Sunumu • Ders Sunumu (1 saat) : Projenin Yürütülmesi-Veri Kayıt defteri Öğrencilerin seçmiş oldukları proje konusunda Giriş Bölümünü sunum olarak hazırlamaları beklenmektedir.
9 • Araştırma Bulgularının Sunumu : Araştırma Makalesi Nasıl yazılır? Araştırma makalelerinin uluslararası ölçütlere göre değerlendirmesi-Grup Çalışması Öğrencilerin bir bilimsel makaleyi seçerek derse getirmeleri beklenmektedir.
10 Kariyer Planlama: Özgeçmiş Sunumları ve Değerlendirilmesi (Sunum No 2-% 5) Öğrencilerin Özgeçmişlerini hazırlamış olarak derse gelmeleri beklenmektedir.
11 • Araştırma Bulgularının Sunumu II: Poster Hazırlanması (Grup çalışması) (Ödev No 1- %10) Öğrencilerin proje öneri taslaklarını getirmeleri beklenmektedir.
12 Sağlık Bilimlerinde Etik (İnteraktif sunum) KANSU, E. Bilim Etiği Sempozyumu TÜBA 14-15 Aralık, 2007.
13 Projenin Etik Yönleri-Etik Kurullar-Etik Kurula Müracaat Müracaat Formunun Doldurulması (Etik Ödev iNo 2- % 15) Öğrencilerin İEÜ web sitesinden Bilim Etiği ile ilgili yönergeleri okumuş ve Etik kurula başvuru formunu incelemiş olmaları beklenmektedir.
14 Araştırma Proje Önerilerinin Tamamlanmış Final Sunumları (Sorumlu Öğretim Üyesi Geri bildirimleri) Öğrencilerin araştırma proje önerilerini tamamlayarak sunum haline getirmeleri beklenmektedir.
15 Yarıyılın gözden geçirilmesi, Dersin değerlendirmesi-Bologna anketlerinin doldurulması Sunum hazırlanmış olacaktır. (En fazla 20 slayd ).
16 Final (Yüz Yüze) (% 40) Yazılı olarak belirlenen tarihte iletilecektir.

 

Ders Kitabı

 

PowerPoint sunumları, Dersin öğretim üyesi tarafından düzenlenecek notlar

Mentor Proje Yönetimi Eğitim ve Danışmanlık www.mentor.gen.tr

İngilizce okumak isteyenler için aşağıdaki kaynaklar

DeCuir-Gunby, J & Schultz, PA. Developing a Mixed-Methods Proposal: A Practical Guide for Beginning Researchers, SAGE,Los Angeles, First Edition, 2017. ISBN: 978-1-4833-6578-7.

Maureen MD,  DawsonBA & Joyce,A.O. Communication Skills for Biosciences. Wiley-Blackwell, 2010, UK.

Blaxter, L., Hughes, C., & Tight, M. (2006). How to research. (3rd ed.). Maidenhead, Berkshire; New York: Open University Press.

Orna E, Stevens G. (2009) Managing Information for Research

J. Runzheimer, L. J. Larsen, Medical Ethics For Dummies, John WileySons, 2011

Cargill M & O’Connor, P. Writing Scientific Articles-Strategy and Steps.Wiley-Blackwell, UK, 2010.

Gosling P & Noordam B. Mastering your PhD. Springer 2006.

Denscombe, Martyn Research Proposals: A Pratikan Guide 2012, McGraw-Hill, UK. ISBN-13:978-0-33-524406-5.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

KANSU, E. Bilim Etiği Sempozyumu TÜBA 14-15 Aralık, 2007.

Blaxter, L , Hughes, C, & Tight, M. (2010). How to research. (4th ed.).

Wyse S (2011). What is the difference between Qualitative research and Quantitative research? http://snapsurveys.com/blog/what-is-the-differencew-between-qualitative-research-and-quantitative-research/

Cryer P.Research Student’s Guide to Success. Third Edition. Open University Press. Mc-Graw Hill. Berkshire England. SBN-13: 978-0335221172; ISBN-10: 03352211733Andrews, A. (2003). Research questions. London: Continuum

Booth, W. C, Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2003). The craft of research. (2nd ed.). Chicago: University of Chicago Press.

Orna E, Stevens G (2009). Managing Information for Research

Bonnetta L (2005) (Ed) Making The Right Movements: A practical guide to scientific management for postdocs and new faculty,  Howard Hughes Medical Institute.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
10
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
30
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
195

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak uzmanlık alanı ile ilgili güncel bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir.

2

Uzmanlık alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle entegre ederek yeni bilgiler oluşturur.

3

Uzmanlık alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip eder ve ileri düzeyde kullanır.

4

Uzmanlık alanında edindiği kanıt temelli kuramsal ve uygulamalı bilgileri birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleme ve çözmede kullanır.

5

Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımı ile değerlendirerek uygular ve yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

6

Uzmanlık alanı ile ilgili saptadığı sorunların çözümlenmesinde hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak liderlik yaklaşımı sergiler,

7

Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilimsel/eğitsel çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek meslektaşlarına ve farklı disiplinlere, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.

8

Uygun iletişim tekniklerini kullanarak multidisipliner ve interdisipliner ekip işbirliğini yürütür.

9

Sağlık gereksinimlerinin saptanması, analiz ve sentez edilmesinde ve bakımın yürütülmesinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.

10

Farklı disiplinlerle işbirliği içerisinde projeler yürütür.

11

Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası sağlık politikalarını izler, değerlendirir ve çalışmalara katkıda bulunur.

12

Sağlık bakım uygulamalarını hemşireliğin temel kavramları (insan, sağlık, çevre ve hemşirelik) çerçevesinde yürütür.

13

Sağlık alanındaki sorunların saptanmasına ve çözümüne yönelik bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.