LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programı (Tezli) (Türkçe)
SKY 501 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SKY 501
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile sağlık kuruluşları yönetimi, işleyişi ve organizasyon yapısına ilişkin teoriler ve işletme yaklaşımları konusunda bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sağlık kurumları yönetimi, işleyişi ve organizasyon yapısına ilişkin teorileri ve işletme yaklaşımları anlatılacaktır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Kurumların Tanımı | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
2 | Kurumları Yönetmek: Bilimsel Yönetimden önceki dönem | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
3 | Kurumları Yönetmek: Bilimsel yönetime geçiş ve belli başlı yönetim ekolleri | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
4 | Kurumları Yönetmek: Bilimsel yönetime geçiş ve belli başlı yönetim ekolleri, Kısa Film ve Tartışma | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
5 | Kurumları Yönetmek: Modern yaklaşımlara geçiş, insanın fark edilmesi | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
6 | Kurumları Yönetmek: Çağdaş Yaklaşımlar | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
7 | Servis verenler kurumlar ve yönetim ve organizasyon yapısı | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
8 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek | |
9 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Yapının kurulması | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar, Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına bir sonraki hafta iletmesi gereklidir. |
10 | Ara Sınav | |
11 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Karar verme | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
12 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: İnsan Kaynakları | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
13 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Motivasyon ve sürdürülebilirlik | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
14 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Liderlik ve performans yönetimi, Vaka Analizi | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar. Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına bir sonraki hafta iletmesi gereklidir |
15 | Öğrenci Sunumları: Her an değişen şartlar ve çeşitlenen hasta ve hasta yakınlarının gölgesinde yeni bir hastane kurmak ve yönetmek! (Kısa film veya Vaka Sunumu) | |
16 | Final |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
10
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
27
|
27
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
200
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak uzmanlık alanı ile ilgili güncel bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. |
|||||
2 | Uzmanlık alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle entegre ederek yeni bilgiler oluşturur. |
|||||
3 | Uzmanlık alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip eder ve ileri düzeyde kullanır. |
|||||
4 | Uzmanlık alanında edindiği kanıt temelli kuramsal ve uygulamalı bilgileri birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleme ve çözmede kullanır. |
|||||
5 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımı ile değerlendirerek uygular ve yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir. |
|||||
6 | Uzmanlık alanı ile ilgili saptadığı sorunların çözümlenmesinde hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak liderlik yaklaşımı sergiler, |
|||||
7 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilimsel/eğitsel çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek meslektaşlarına ve farklı disiplinlere, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
|||||
8 | Uygun iletişim tekniklerini kullanarak multidisipliner ve interdisipliner ekip işbirliğini yürütür. |
|||||
9 | Sağlık gereksinimlerinin saptanması, analiz ve sentez edilmesinde ve bakımın yürütülmesinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
|||||
10 | Farklı disiplinlerle işbirliği içerisinde projeler yürütür. |
|||||
11 | Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası sağlık politikalarını izler, değerlendirir ve çalışmalara katkıda bulunur. |
|||||
12 | Sağlık bakım uygulamalarını hemşireliğin temel kavramları (insan, sağlık, çevre ve hemşirelik) çerçevesinde yürütür. |
|||||
13 | Sağlık alanındaki sorunların saptanmasına ve çözümüne yönelik bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest