Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SKY 501
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile sağlık kuruluşları yönetimi, işleyişi ve organizasyon yapısına ilişkin teoriler ve işletme yaklaşımları konusunda bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sağlık kurumları yönetimi, işleyişi ve organizasyon yapısına ilişkin teorileri ve işletme yaklaşımları anlatılacaktır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Kurumların Tanımı | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
2 | Kurumları Yönetmek: Bilimsel Yönetimden önceki dönem | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
3 | Kurumları Yönetmek: Bilimsel yönetime geçiş ve belli başlı yönetim ekolleri | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
4 | Kurumları Yönetmek: Bilimsel yönetime geçiş ve belli başlı yönetim ekolleri, Kısa Film ve Tartışma | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
5 | Kurumları Yönetmek: Modern yaklaşımlara geçiş, insanın fark edilmesi | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
6 | Kurumları Yönetmek: Çağdaş Yaklaşımlar | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
7 | Servis verenler kurumlar ve yönetim ve organizasyon yapısı | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
8 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek | |
9 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Yapının kurulması | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar, Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına bir sonraki hafta iletmesi gereklidir. |
10 | Ara Sınav | |
11 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Karar verme | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
12 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: İnsan Kaynakları | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
13 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Motivasyon ve sürdürülebilirlik | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
14 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Liderlik ve performans yönetimi, Vaka Analizi | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar. Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına bir sonraki hafta iletmesi gereklidir |
15 | Öğrenci Sunumları: Her an değişen şartlar ve çeşitlenen hasta ve hasta yakınlarının gölgesinde yeni bir hastane kurmak ve yönetmek! (Kısa film veya Vaka Sunumu) | |
16 | Final |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
10
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
27
|
27
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
200
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak uzmanlık alanı ile ilgili güncel bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Uzmanlık alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle entegre ederek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Uzmanlık alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip eder ve ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Uzmanlık alanında edindiği kanıt temelli kuramsal ve uygulamalı bilgileri birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleme ve çözmede kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımı ile değerlendirerek uygular ve yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Uzmanlık alanı ile ilgili saptadığı sorunların çözümlenmesinde hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak liderlik yaklaşımı sergiler, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilimsel/eğitsel çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek meslektaşlarına ve farklı disiplinlere, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Uygun iletişim tekniklerini kullanarak multidisipliner ve interdisipliner ekip işbirliğini yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sağlık gereksinimlerinin saptanması, analiz ve sentez edilmesinde ve bakımın yürütülmesinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Farklı disiplinlerle işbirliği içerisinde projeler yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası sağlık politikalarını izler, değerlendirir ve çalışmalara katkıda bulunur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Sağlık bakım uygulamalarını hemşireliğin temel kavramları (insan, sağlık, çevre ve hemşirelik) çerçevesinde yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Sağlık alanındaki sorunların saptanmasına ve çözümüne yönelik bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..