LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 502 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sanat ve Tasarımda Güncel Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 502
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, tarihsel gelişmelerin arkaplanı üzerinde, 20. yüzyılın tasarım söylemlerine giriş yapmayı amaçlamaktadır. Ürünler, mekanlar ve yapılar bu yeni çağın ilerlemeci ruhunu anlamanın temel örnekleridir. Ders, dönemselleştirildiği ve etkileşimli bir biçimde yürütüldüğü için tüm öğrencilerin her konudaki tartışmalara katılımı beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, günümüz çağdaş yaklaşımlarının temellerini anlamak için 20. yüzyıl modern dünyasının tasarım söylemlerine odaklanmaktadır. Sadece merkezde değil, çevrede de tasarım yaklaşımları ve tarihsel dönemler arasındaki süreklilikleri ve süreksizlikleri görmek için hemen hemen her konu merkez çevre teorisi üzerinden tartışılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | INTRODUCTION: IS MODERNITY ANTI-MODERNIST? ROMANTICISM, ORIENTALISM, AND RUIN PASSION Announcement of Assignment I. In class discussions. | Assignment I: Park regulations and Olmstead( Olmsted, F., L., 1971, “Expanding Cities: Random vs Organized Growth”, Civilizing the American Cities: Writings on City Landscapes, p:21-42, MIT Press) |
2 | URBANIZATION AND PUBLIC HEALTH Announcement of Assignment II. In class discussions. | Assignment II: Martin Jay, Dialectic Imagination: History of the Frankfurt School and the Institute of Social Research, 1923-50, H.E.B. |
3 | IN THE ECLIPSE OF WAR AND ITS AFTERMATH Announcement of Assignment III. In class discussions. | Assignment III: Louis I. Kahn, “On Monumentality” (1944) Louis I. Kahn, “Architecture is the Thoughtful Making of Spaces” (1957) Counter Argument Heidegger ‘Building, Dwelling, Thinking’ |
4 | MONUMENTAL AND HEROIC AND ITS COUNTER ARGUMENTS Announcement of Assignment IV. In class discussions. | Assignment IV: Reyner Banham, “The New Brutalism” (1955) Ben Highmore,``Image-breaking, God-making'': Paolozzi's Brutalism, October , Spring 2011, Vol. 136, New Brutalism (Spring 2011), pp. 87-104 |
5 | ABSTRACTION OF 20TH CENTURY & THE ANTI-ARTISTS OF 50’S Announcement of Assignment V. In class discussions. | Assignment V: Hans-Georg Gadamer, The rehabilitation of authority and tradition Truth and Method, Continuum Publishing Groups, (London& NY), 1975, 278-285 Didem Yavuz, Art and Architecture Association in between 50s to 70s”, article, Mimarlık, issue 344, November- December 200 |
6 | WHICH TRADITION? MODERN VS VERNACULAR Announcement of Assignment VI. In class discussions. | Assignment VI: Victor Gruen, “Cityscape & Landscape” (1955) Jane Jacobs, “Death and Life of Great American Cities” [excerpt] Announcement of term project |
7 | URBANISM & SUBURBANISM Announcement of Assignment VII. In class discussions. | Assignment VII: Jean Baudrillard, “The Beaubourg-Effect: Imposion and Deterrence” (1982) |
8 | NEO-FUTURISM AND ANOTHER HYPER-REALITY? Announcement of Assignment VIII. In class discussions. | Assignment VIII: Denise Scott Brown, "Learning from Pop" (1971) - Antony A Grudin; A Sign of Good Taste': Andy Warhol and the Rise of Brand Image Advertising, Oxford Art Journal, Vol. 33, No. 2 (2010), pp. 211-232. |
9 | POP & POSTMODERN: Announcement of Assignment IX. In class discussions. | Assignment IX: Morgan Shipley, Hippies and the Mystic Way: Dropping Out, Unitive Experiences, and Communal Utopianism, Utopian Studies , Vol. 24, No. 2 (2013), pp. 232-263. Aldo Rossi, “Urban Artifacts & a Theory of the City,” The Architecture of the City (1966) |
10 | LONG 60s AND RETHINKING CLASSICISM? Announcement of Assignment X. In class discussions. | Assignment X: Colin Rowe, “Introduction to Five Architects” (1972) Peter Eisenman, “Post-Functionalism” (1976) |
11 | THE MODERNISM: BECOMING TRADITION Announcement of Assignment XI. In class discussions. Student presentations | Assignment XII: Ben Agger, Critical Theory, Poststructuralism, Postmodernism: Their Sociological Relevance, Annual Review of Sociology , 1991, Vol. 17 (1991), pp. 105-131 Gülsüm Baydar, Toward Postcolonial Openings: Rereading Sir Banister Fletcher's "History of Architecture", Assemblage , Apr., 1998, No. 35 (Apr., 1998), pp. 6-17 |
12 | DECONSTRUCTING THE IDEA: Deconstructivism through the lense of Poststructuralism, Postcolonilism, and Postmodern Announcement of Assignment XII. In class discussions. | Assignment XIII: Stan Allen, “Terminal Velocities” & Thom Mayne, “Change or Perish” (2005) |
13 | DIGITAL ABSTACTION AND MATERIALITY: What happened to standardization? Announcement of Assignment XIII. In class discussions. | Assignment XIV: Stan Allen Assemblage, No. 27, Tulane Papers: The Politics of Contemporary Architectural (Aug., 1995), pp. 47-54 |
14 | THE UTOPIA/Collective vs individual In class discussions. Announcement of Final Project. | |
15 | Review of the semester | |
16 | Review of the semester |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Frampton, K., Modern Architecture A Critical History, Thames & Hudson, ISBN: 0-500-20257-5 Margolin, V., World History of Design, Bloomsbury Academic, ISBN: 978-1472569288 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
6
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
60
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
16
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
5
|
65
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
25
|
75
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
27
|
54
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
242
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için