LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 507 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tez İçin Araştırma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 507
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere, tez danışmanları ile birebir iletişimiyle bitirme tezinin metot, amaç, kapsam ve kaynaklarının belirginleştirilmesi aşamasında gerekli yetileri kazandırabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler ve tez danışmanlarının birebir iletişimiyle bitirme tezinin metot, amaç, kapsam ve kaynaklarının belirginleştirilmesi amaçlı ön hazırlık |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Hazırlık yok |
2 | Akademik araştırma nedir, nasıl yapılır, etik ve intihal | Araştırma konusu/tez konusu için alternatif üretme |
3 | Başlık ve araştırma sorusu belirleme | Başlık ve araştırma sorularının belirlenmesi için hazırlık |
4 | Teslim 1 (HW): Başlık önerisi ve araştırma soruları | Amaç ve metod konusunda hazırlık |
5 | Yapılan teslimin üzerine tartışma ve değerlendirme+Araştırma konusunun/tezin amaç ve metodunun belirlenmesi+ Kaynak araştırması | Kaynak taraması |
6 | Kaynak araştırması | Arasınav teslimi için araştırma konusun/tezin başlığının son hali ve bibliyografya çalışması |
7 | DERS YOK – Bayram Tatili | Hazırlık yok |
8 | Teslim 2 (Eve götür Arasınavı): Araştırma konusun/tezin başlığının son hali ve bibliyografya | Araştırma konusunun/tezi yapılandırma |
9 | Yapılan teslimin üzerine tartışma ve değerlendirme+Metod, kaynak araştırması ve araştırma konusunu/tezin geliştirilmiş yapısının hazırlanması | Araştırma konusu/ tez yapısı, kaynaklar ve metodu geliştirme |
10 | Metod, kaynak araştırması ve araştırma konusunun/tezin yapısının tartışılması+ Açıklamalı Kaynak Çalışması | Araştırma konususnun/tezin yapısı, kaynaklar ve metodu geliştirme |
11 | Metod, kaynak araştırması ve araştırma konusunun/tezin yapısının tartışılması+ Açıklamalı Kaynak Çalışması | Araştırma konusunun/tezin yapısı, kaynaklar ve metodu geliştirme |
12 | Teslim 3(Project): Araştırma konusunun/tezin geliştirilmiş yapısı, son bibliografya ve açıklamalı kaynak çalışması | Yazılı sunum hazırlığı |
13 | Yapılan teslimin üzerine tartışma ve değerlendirme+Yazılı ve sözlü sunum hazırlığı | Yazılı ve sözlü sunum hazırlığı |
14 | Sunumun finalize edilmesi | Yazılı ve sözlü sunum hazırlığı |
15 | Teslim 4 (Final): Yazılı sunum | Sözlü sunum hazırlığı |
16 | Sözlü Sunum | Ön hazırlık yok |
Ders Kitabı | yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Öğrenci ve danışmanı tarafindan her tez için ayrı ayrı belirlenir |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
55
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
45
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
8
|
128
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
17
|
17
|
Toplam |
240
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için