LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 510 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bireysel Çalışma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 510
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ögrenciyi araştırma yöntem ve methodlarıyla tanıştırmanın yanında; araştırma sorularının belirlenmesi, kaynak araştırmalarının yapılması, tez önerisinin hazırlanması gibi yükek lisans tezinin gelişimine katkıda bulunacak çalışmalar yapmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Seçilen çalışma konusu çerçevesinde uygulama teknik detayları toplayıp, değerlendirme ve gerekli malzeme bilgisini edinme gibi gerekli tüm fiziksel ve sosyolojik verilerin toplanmasında öğrenciye araştırma sürecinde uygun teknik ve yöntem seçmede rehberlik ederek, onu araştırma yapabilme konusunda yetkin kılar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, temel terminolojiler | Ön hazırlık yok |
2 | Çalışma konusu seçimi,kaynak kullanımı ve tez formatı | 100er kelimelik kısa açıklamalı 3 proje konusu teslimi |
3 | Araştırma yöntem ve teknikleri- Eleştirel okuma ve yazma | seçilen konu ile ilgili 2 temel 2 yardımcı kaynak getirilmesi |
4 | Araştırma yöntem ve teknikleri2- bilgilerin toparlanması, konuya göre danışmanların belirlenmesi | 8 tane kaynağın liste halinde teslimi. (En az 2 tanesi hakkında tartışmaya hazır bir şekilde gelinmelidir.)+ Ödev 1: Seçilen konu ile ilgili akıl haritasının teslimi |
5 | Ara sınav 1-supervisions | Sınava hazırlık |
6 | Atölye ya da gezi- Sınav değerlendirmesi | Ödev 2: Literatür taraması (1000 kelime) |
7 | Atölye ya da Gezi- Literatür taramaları değerlendirmesi | Ödev3: 1.tez taslağı teslimi (2500 kelime) ya da proje görselleri ve yazılı metni (1000 kelime), ve en az 15 kaynaklı kaynakça |
8 | Teori: Analiz 1-Supervisions | Tez ile ilgili 3 teorik metnin tartışma için getirilmesi- bu okumaların yapılması |
9 | Ara sınav 2 | Sınava Hazırlık |
10 | Teori: Analiz 2- Sınav değerlendirmesi- Supervisions | Okumaların yapılması |
11 | Tez taslaklarının tartışılması | Ödev 4: 4000 kelimelik tez taslak teslimi, ya da 1500 kelimelik metin ve proje görsellerinin teslimi+ tamamlanmış ilave ve kaynakçaların teslimi |
12 | Tez taslaklarının tartışılması | Tez üzerinde çalışma |
13 | Powerpoint Sunumları 1 | Çalışmaların devamı ve sunumun hazırlanması |
14 | Powerpoint Sunumları 2 | Çalışmaların devamı ve sunumun hazırlanması |
15 | Dönem çalışmasının teslimi | 5000 kelimelik tezin veya 2000 kelimelik yazıyla birlikte proje önerisinin teslimi |
16 | Ders yok | Ön hazırlık yok |
Ders Kitabı | Kitaplar, makaleler, seçilen konu üzerine daha önceden yapılmış çalışmalar ve sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | TBA |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
15
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11
|
10
|
110
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
5
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
32
|
32
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
10
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
240
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için