LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 551 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mekansal Pratikler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 551
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı özgül mekansal pratiklerin mekanın maddeselliğiyle eklemlenmesi üzerine eleştirel bakış açıları geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Eleştirel mekân kuramlarının tartışmaları ve bu tartışmalar ışığında özgül bir kent ya da mimari mekânın okuması. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders temalarının tanıtımı | Ön hazırlık yok |
2 | Tarihte Mekanın Tanımı | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
3 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
4 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
5 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
6 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
7 | Mekan ve Kültür | Dönem sonu proje ön araştırması |
8 | Mekan ve Zaman | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
9 | Mekan ve Fonksiyon | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
10 | Mekan ve Form | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
11 | Proje Önerisi Teslimi ve eleştiri | Bireysel Konu Başlıklarında Literatür taraması |
12 | Araştırma Sonuçlarının Sunumu | Dönem sonu ödevleri sunum hazırlığı |
13 | Dönem projesi sunumları ve eleştiri | Dönem sonu ödevleri sunum hazırlığı |
14 | Dönem projesi sunumları ve eleştiri | Ön hazırlık yok |
15 | Final Sunumları ve Proje Geri Bildirimleri | Ön hazırlık yok |
16 | Genel Değerlendirme | Ön hazırlık yok |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stephen Kern, The Culture of Time and Space (Cambridge Mass.: Harvard University Press, 1983), pp. 131-180. Henri Lefebvre (1991) Plan of the present work, in (Trans.) Donald-Nicholson Smith, The Production of Space. Oxford: Blackwell, 1-67. Michel de Certeau, Chapter IX Spatial Stories, The Practice of Everyday Life. (Berkeley: University of California Press, 1984) 115-130. Piere Bourdieu, Distinction. (Cambridge: Harvard University Press, 1984). Edward W. Soja (1980) The Socio-Spatial Dialectic, Annals of the Association of American Geographers, Vol. 70, No. 2, pp.207-225. Mustafa Pultar, A Structural Approach to Cultural Studies of Architectural Space. (Eds.) S.M. Ünügür, O. Hacıhasanoğlu and H. Turgut, Culture and Space in the Home Environment: Critical Evolutions and New Paradigms. (İstanbul: İstanbul Technical University, 1997) 27-32. Hüseyin Kahvecioğlu (2008) Mekanın Üreticisi ve Tüketicisi olarak Zaman. Zaman-Mekan, Yem Yayınları, 142-149. Theodor Adorno (1997) Functionalism Today, in (ed.) Neil Leach, Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory. Routledge, 5-18. Stanford Anderson (1987) The Fiction of Function. Assemblage, no:2, 18-31. C. Rowe and R. Slutzky, Transparency: Literal and Phenomenal, Perspecta 8:45-54. Daniel Naegele (2001) Savoye Space: The Sensation of Object. Harvard Design Magazine: 15. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
7
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
40
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
-
|
-
|
0
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için