LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 555 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Düşsel ve Geleceğe Yönelik Tasarım Çalışmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 555
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin lisans çalışmalarında edindikleri kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve deneyimlerini farklı ve yenilikçi bir bakış açısıyla yakın ve uzak gelecek kavramları süzgecinden ilişkilendirmelerini ve değerlendirmelerini sağlayacak becerileri kazandırmaktır. Ders kapsamında, çağdaş bir bakış açısı ile gelenekselin dışında özgün fikirler üretmek ve geleceğe ilişkin muhtemel ve/veya varsayımsal eğilimlerin incelenmesi, araştırılması ve analizi ile çağ ötesi olarak nitelenebilecek yeni yaşam olanaklarının ve çevresinin kavranması ve tasarlanması konularında kuramsal ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapmak hedeflenmektedir. Bununla beraber, özgün tasarım ideolojileri ve temsil niteliklerinin ortaya çıkarılması ve yaratılması da dersin amacı ve beklentiler arasındadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler sanat, felsefe, bilim ve kavramsal tasarım kuramları ve pratiği ile ilgili okumalar, eleştiriler ve tartışmalar yaparak geleceğe yönelik yaşam olanakları ve çevreleri üzerine özgün tasarım fikirler ve ideojiler ortaya çıkartacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ, KONUK: Prof Dr. Yüksel Demir, İstanbul Teknik Üniversitesi | Ön hazırlık yok |
2 | TEORİK ARKA PLAN: Derse giriş ve tartışma, Mars yarışması sunumu, Ütopya/Heterotopya/Distopya/E-topia - - - Annotated Review: Ütopya/Heteroropya/Distopa/E-topia terimlerini tanımlayın ve Mars Projesi’ne kendi bakışınızı açıklayın. | H. Silverman (1980). From Utopia/dystopia to Heterotopia: An interpretative Topology. Philosophy & Social Criticism. M. Foucault (1967). Architecture /Mouvement/ Continuité October, 1984; (“Des Espace Autres,” March 1967 Translated from the French by Jay Miskowiec) of Other Spaces: Utopias and Heterotopias. Mars 2050: https://www.arkitera.com/yarisma/mars-2050-yasam-alani-fikir-yarismasi Marstopia:https://www.e-architect.co.uk/competitions/marstopia-architecture-and-design-competition Moontopia:https://www.dezeen.com/2017/01/17/nine-visions-lunar-architecture-moon-moontopia-competition/ Why not? http://www.science20.com/robert_inventor/blog/ten_reasons_not_to_live_on_mars_great_place_to_explore-118531 |
3 | KONUK: Prof. Asterios Agkathis, Liverpool Üniversitesi | |
4 | BİYOMİMİKRİ: Ekstrem Çevrelerde Biyomimikri ile Tasarım - - - Biyomimikri/Biyomimetik/Biyomateryal terimlerini tanımlayın. | G.Varinlioglu, B.Pasin, H.D.Clarke (2018) Unconventional Formulations in Architectural Curricula: An Atelier on Design for Outer Space Architecture. AZ ITU Journal Of The Faculty Of Architecture, ISBN: 2564-7474 Michael Pawlyn: https://www.ted.com/talks/michael_pawlyn_using_nature_s_genius_in_architecture/up-next Pawlyn, M. (2019). Biomimicry in architecture. Routledge. Smart Inventions Inspired by Nature: https://www.bloomberg.com/news/photo-essays/2015-02-23/14-smart-inventions-inspired-by-nature-biomimicry |
5 | Corona Break | |
6 | EXTREM ÇEVRE TASARIMI: Uzay araştırması, uzay yolculuğu ve uzay boşluğunda yaşam - - - Annotated Review: Kabin ekolojisi ve uzay boşluğu tasarımı | Leach, N. (Ed.). (2014). Space architecture: The new frontier for design research. John Wiley & Sons. M. Wilsing and N.A. Wilsing (2004) Integrating ‘Outer Space Design’ into Design Curriculum. International Journal Of Art And Design Education , Vol. 23, No. 1, 73-80, ISBN: 1476-8062 |
7 | BİLİM KURGU - - - Siber uzay/E-topia/Neuromancer - - - Annotated Review: Siber uzayı tanımlayın ve güncel bir bilim kurgu filmi örneği verin. | Neuromancer (trailer): https://www.youtube.com/watch?v=b1kJI-UvYwQ Blog on Neuromancer: http://www.digilogue.com/pop-kulturu-ve-teknolojinin-kusursuz-sentezi-neuromancer/ M. Heim (1992) The Erotic ontology of Cyberspace in Cyberspace First Steps by Michael Benedikt. Blade Runner (1982) https://www.youtube.com/watch?v=eogpIG53Cis Blade Runner (2019) http://bladerunnermovie.com/ Dune (1984) by David Lynch, https://www.imdb.com/title/tt0087182/ |
8 | Öğrenci Sunumları / Ön Jüri | |
9 | ELEŞTİREL TASARIM VE ‘DESIGN THINKING’: Eleştirel Tasarım ve ‘Design Thinking’, Dönem Ödevi Sunumu | McDougall, W. A. (1982). Technocracy and Statecraft in the Space Age--Toward the History of a Saltation. The American Historical Review, 87(4), 1010-1040. Bardzell, J., & Bardzell, S. (2013, April). What is" critical" about critical design?. In Proceedings of the SIGCHI conference on human factors in computing systems (pp. 3297-3306). Hales, D. (2013). Design fictions an introduction and provisional taxonomy. Digital Creativity, 24(1), 1-10. |
10 | Tatil | |
11 | ‘IMMERSIVE ENVIRONMENTS’ VE DİJİTAL ÜRETİM: ‘Immersive Environments’ (AR/VR/XR), Dijital Üretim | Portman, M. E., Natapov, A., & Fisher-Gewirtzman, D. (2015). To go where no man has gone before: Virtual reality in architecture, landscape architecture and environmental planning. Computers, Environment and Urban Systems, 54, 376-384. Krevelan and Poelman (2010). A Survey of Augmented Reality Technologies, Applications and Limitations, The International Journal of Virtual Reality. B. Kolarevic (2003), Architecture in the Digital Age, Design and Manufacturing. |
12 | YAPAY ZEKA: Yapay zeka, Yapay zeka ile öğrenme ve imaj tanıma üzerine Lale Başarır’ın dersi | Silva N.F., Bridges A.H. (1997) Human-Computer Interaction and Neural Networks in Architectural Design. In: Junge R. (eds) CAAD futures 1997. Springer, Dordrecht Isola, P., Zhu J.Y., Zhou, T. and Efros, A.A., (2016). Image-to-Image Translation with Conditional Adversarial Networks, Arxiv Huang, Weixin, and Hao Zheng. (2018). "Architectural Drawings Recognition and Generation through Machine Learning." The 38th Annual Conference of the Association for Computer Aided Design in Architecture. Mexico City: ACADIA2018. 156-165.) |
13 | Dönem ödevi sunumu ve tartışmalar | |
14 | Dönem ödevi sunumu ve tartışmalar | |
15 | FİNALLER - - - Dönem ödevi sunumu ve tartışmalar - - - Mars 2050 Projesi teslimi | |
16 | FİNALLER - - - Genel Değerlendirme - - - Dönem Ödevi Teslimi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Seçilmiş akademik makaleler ve kitap bölümleri |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
2
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
10
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
7
|
7
|
Proje |
2
|
25
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
20
|
0
|
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
|||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için