LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 568 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş Modada Geriye Bakış
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 568
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Çağdaş moda pratiğinde geçmişe yapılan referansların ve retrospektif yorumlamanın öneminden hareketle 20.yüzyılın moda tarihini şekillendiren akımları modanın tarihsel sosyal ve estetik gelişimi bağlamında incelemek |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Modanın tarihsel etkilerini günümüz modasındaki etkileri bağlamında yorumlamak için 20 .yüzyıla damgasını vuran sosyal değişimler, sanat akımları, tasarımcılar, moda nesneler ve kullanıcıların görsel dünyasının kavramsal olarak incelenmesi |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Retro ve nostalji kavramı: Modada geri dönüşler 1 | Moda Sosyolojisi ,Tasarım tarihi ve Kültürel Çalışmalar Okumaları |
2 | Retro ve nostalji kavramı: Modada geri dönüşler 2 | Walter Benjamin , Ulrich Lehmann,Valerie Steele,Marcel Proust, Alfred Kroeber |
3 | Zenginlik çağı 1: Edward dönemi | Costume and Fashion by James Laver Films: A Room with a View , Housae of Mirth ,Remembrance of the Things Past |
4 | Zenginlik Çağı 2: Oryantalizm | Readings on Orientalism .Edward Said, Reina Lewis , Paul Poiret , Russian Art Movement. |
5 | Modernite ve Sosyal Değişim: I Dünya Savaşı | History of Mens Fashion, Farid Cheonune, Fashion and Suffragate Movement in Britain.190814Fashioning the Body Politic by Wendy Parkins / Paris Fashions by Valerie Steele |
6 | Caz dönemi ve değişen cinsiyet rolleri | Chanel and her World, Charles Roux, Films by Charlie Chaplin, Metropolis by Fritz Lang Coco ChanelDocumentary The Great Gatsby by Scott Fitzfgerald |
7 | Sosyal gerçeklik and Kadınsılık | Icons of Fashion by Gerda Buxhaum Costume and Fashion by James Laver |
8 | Moda Krizde: II. Dünya Savaşı | Costume and Fashion by James Laver History of 20th Century Fashion by Elizabeth Ewing A Century of Fashion by Francois Baudot A History of Fashion by Gertrud Lehnert Paris Fashions by Valerie Steele |
9 | Zenginlik Çağı 3: Savaş sonrası Yeni Görünüm/ Oryantalizm | History of 20th Century Fashion by Elizabeth Ewing A Century of Fashion by Francois Baudot A History of Fashion by Gertrud Lehnert Street Style by Ted Polhemus Femme Fashion by Patricia Brattig Paris Fashions/ Fifty Years of Fashion : New Look to Now by Valerie Steele Films . Funny Face &Absolute Beginners |
10 | Ara sınav | Ara sınav için hazırlık |
11 | Uzay çağı ve sokak kültürü | The End of Innocence: Photographs from the Decades That Defined Pop The 1950s1970s by Scalo Publishers and Staff Scalo Street Style by Ted Polhemus Femme Fashion by Patricia Brattig Paris Fashions by Valerie Steele Films: Barbarella & Breakfast in Tiffany |
12 | Gerçeklik ve Yıkıcılık Dönemi | Fifty years of fashion by Valerie Steele Fashion at the Edge by Caroline Evans Fashion today by Colin Mc Dowell Street Style by Ted Polhemus Films: In the name of my father , Butterfly effect |
13 | Tüketim Çağı ve Başarı için Giyim | Fifty years of fashion by Valerie Steele Fashion at the Edge by Caroline Evans Fashion today by Colin Mc Dowell Street Style by Ted Polhemus |
14 | Enformasyon ve Bireysellik Çağı | Fifty years of fashion by Valerie Steele Fashion at the Edge by Caroline Evans Fashion today by Colin Mc Dowell Street Style by Ted Polhemus |
15 | Markalaşma ve İletişim Dönemi | Fashion Culture and Identity by Fred Davis Changing fashion : a critical introduction to trend analysis and meaning by Anette Lycnh Luxury fashion branding : trends, tactics, techniques by Uche Okonkwo |
16 | Genel Değerlendirme | Ön hazırlık yok |
Ders Kitabı | Kitap okumaları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Filmler |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
14
|
140
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
208
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için