LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 569 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tasarımda İleri Malzemeler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 569
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Çağdaş malzemeleri tanımak ve bunların tasarımda sağlayacağı fırsatları anlamak. Tasarımda bazı yenilikçi malzeme uygulamalarını tanımak. Malzeme teknolojilerindeki en son ve en önemli araştırmaları tanımak ve bunların yeni ürün veya eserlerde (endüstriyel ürünler/binalar/mimari yapılar/sanat eserleri/moda ürünleri/görsel iletişim ürünleri) yaratıcı çözümler için kullanım olanaklarını değerlendirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çağdaş malzemeler ve bunların tasarımda oluşturduğu fırsatların değelendirilmesi. Tasarımda yenilikçi malzeme uygulamalarının ayrıntılı örneklerle işlenmesi. Malzeme teknolojilerinde en güncel araştırmalardan örnekler ve bunların tasarımla ilişkilendirilmesi. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: malzeme ve tasarım arasındaki ilişki | Sunum |
2 | Kişisel araştırma alanlarının tartışılması/ Beyin fırtınası | Araştırma ilgi alanları ve anahtar sözcükler |
3 | Akıllı malzemeler giriş - renk değiştiren ve ışık veren malzemeler | Sunum |
4 | Şekil değiştiren malzemeler | Sunum |
5 | Biyoesaslı malzemeler ve tasarım | Sunum |
6 | Canlı sistemlerle tasarım | Sunum |
7 | Biyomimetik malzeme ve tasarım | Sunum/Araştırma makaleleriyle ilgili soru cevap |
8 | Öğrenci Sunumları | Öğrenci Sunumları |
9 | Resmi Tatil | - |
10 | Nanomalzemeler, nanoteknoloji ve tasarım | Sunum/Schodek – Nanomaterials in Design (in Karana, Pedgley, Rognoli) |
11 | Araştırma Makalesi Sunumu (Proje 1) | Makale ve sunum |
12 | Entegre edilmiş teknoloji | Sunum/ Dent & Sherr – Material Innovation – Product Design |
13 | Proje süreç değerlendirme (Proje 2) | Taslak çizimler, kaynaklar, yazılmış kısımlar |
14 | Proje süreç değerlendirme (Proje 2) | Taslak çizimler, kaynaklar, yazılmış kısımlar |
15 | Proje 2 - Sunum | Proje sunum ve proje dosyaları |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Powerpoint sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Marinella Ferrara, Murat Bengisu (2014) Materials that Change Color – Smart Materials, Intelligent Design, Springer 2. M. Cardillo, M. Ferrara (2008) Materiali Intelligenti, Sensibili, Interattivi, Lupetti, Milano 3. G.M. Beylerian (2007) Ultra Materials : How Materials Innovation is Changing The World, Thames & Hudson, New York NY, 2007 (available at IUE library). 4. Axel Ritter (2007) Smart Materials in Architecture, Interior Architecture and Design. Birkhauser, Boston 5. D. Michelle Addington, Daniel L. Schodek (2005) Smart Materials and New Technologies: for the Architecture and Design Professions. Routledge 6. Michael Ashby, Kara Johnson (2002) Materials and Design: The Art and Science of Material Selection in Product Design, Butterworth-Heinemann |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
30
|
Proje |
2
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
6
|
3
|
18
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
10
|
30
|
Proje |
2
|
57
|
114
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
20
|
0
|
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
220
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, |
X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, |
X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, |
X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, |
|||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, |
X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, |
X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, |
|||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, |
X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, |
|||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, |
|||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Tasarım Çalışmaları Sempozyum 2023 Konferans Bildirileri e-Kitabı yayında!
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans ve Doktora Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi işbirliğiyle düzenlenen Tasarım Çalışmaları
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,
Tasarım Çalışmaları Sempozyumu En İyi Sunum Ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023) kapsamında en iyi sunum ödülü için