Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Deneysel Psikoloji Doktora Programı

PSY 606 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Fonksiyonel Nöroanatomi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 606
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, insan sinir sisteminin fonksiyonel anatomisini öğrenmek için bir referans sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan ön-beyin, arka beyin ve omurilik yüzeyi üzerinde görüldüğü gibi, merkezi sinir sisteminin alt bölümlerinin tanımlayabilecektir.
  • Serebral Hemisfer’i içeren dört lobu ve insan beyninde kendi sınırlarını tanımlayan nöroanatomik işaretlerini betimleyebilecektir.
  • Büyük giral ve insan serebral korteksin sulkal oluşumlarını tanımlayabilecektir.
  • Belirlenen tüm önemli girus ve sulkus boyunca, insan beyninin serebral hemisfer lateral ve medial görüşlerini ifade edebilecektir.
  • İnsan beyninin serebral hemisferini oluşturan dört lob ve her birinin klinik işlevleri açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin odak noktası, insan beynini ve omurilik yapısını oluşturan merkezi sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonudur. Öğrencilerin santral sinir sisteminin duyusal, motor ve bilişsel işlev altında yatan başlıca sinir sistemlerinin organizasyonu öğrenmek için interaktif dijital atlaslar kullanacaklardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yüzelsel beyin anatomisi Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/2)
2 Önbeyin kesit anatomisi Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/2)
3 Serebral hemisfer ve vasküler yapılar Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/17)
4 Beyin sapı ve omurilik yüzey anatomisi Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/3)
5 Beyin sapı ve omurilik kesitsel anatomisi Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/3)
6 Kortikospinal yolu ve diğer motorlu yolları Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/31)
7 Öğrenci Sunumları
8 Somatik duyu sistemi & Öğrenci Sunumları Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/23, 24)
9 Görsel sistem & Öğrenci Sunumları Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/23, 24)
10 Serebellum & Öğrenci Sunumları Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/15, 16)
11 Basal ganglia & Öğrenci Sunumları Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/13, 14)
12 Öğrenci Sunumları
13 Hipotalamus Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/19, 20)
14 Limbik Sistem: Duygular ve Hafıza Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/21, 22)
15 İleri serebral fonksiyonlar Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/18)
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York.

ISBN-10: 0070015899

ISBN-13: 9780070015890

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
40
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
80
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
5
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
30
Proje
1
26
26
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
36
36
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur.

X
2

İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

X
3

Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır.

X
4

Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır.

X
5

Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

X
6

Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir.

X
7

Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir.

X
8

Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar.

X
9

Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

X
10

Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir.

X
11

Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır.

X
12

Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
13

Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.