LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Deneysel Psikoloji Doktora Programı
PSY 606 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fonksiyonel Nöroanatomi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 606
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insan sinir sisteminin fonksiyonel anatomisini öğrenmek için bir referans sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin odak noktası, insan beynini ve omurilik yapısını oluşturan merkezi sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonudur. Öğrencilerin santral sinir sisteminin duyusal, motor ve bilişsel işlev altında yatan başlıca sinir sistemlerinin organizasyonu öğrenmek için interaktif dijital atlaslar kullanacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yüzelsel beyin anatomisi | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/2) |
2 | Önbeyin kesit anatomisi | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/2) |
3 | Serebral hemisfer ve vasküler yapılar | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/17) |
4 | Beyin sapı ve omurilik yüzey anatomisi | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/3) |
5 | Beyin sapı ve omurilik kesitsel anatomisi | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/3) |
6 | Kortikospinal yolu ve diğer motorlu yolları | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/31) |
7 | Öğrenci Sunumları | |
8 | Somatik duyu sistemi & Öğrenci Sunumları | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/23, 24) |
9 | Görsel sistem & Öğrenci Sunumları | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/23, 24) |
10 | Serebellum & Öğrenci Sunumları | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/15, 16) |
11 | Basal ganglia & Öğrenci Sunumları | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/13, 14) |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Hipotalamus | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/19, 20) |
14 | Limbik Sistem: Duygular ve Hafıza | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/21, 22) |
15 | İleri serebral fonksiyonlar | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. (Bölüm 1/18) |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Afifi, A. K., & Bergman, R. A. (1998). Functional neuroanatomy. In Test and atlas. Mc-Graw-Hill. Health professions Divisions Nueva York. ISBN-10: 0070015899 ISBN-13: 9780070015890 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
5
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
15
|
30
|
Proje |
1
|
26
|
26
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
36
|
36
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur. |
X | ||||
2 | İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
X | ||||
3 | Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır. |
X | ||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır. |
X | ||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
X | ||||
6 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir. |
X | ||||
7 | Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir. |
X | ||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar. |
X | ||||
9 | Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
X | ||||
10 | Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir. |
X | ||||
11 | Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır. |
X | ||||
12 | Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
X | ||||
13 | Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest