Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Deneysel Psikoloji Doktora Programı

PSY 608 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tekrarlı Ölçümler için Veri Analizi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 608
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste, öğrencilere deneysel çalışmalarda kullanılan tekrarlı ölçüm desenleri ve bu desenlerin kullanıldığı çalışmaların yöntemsel sorunları hakkında bilgi verilecektir. Söz konusu yöntemlerde teorik yetkinliği kazanan öğrencilerin, bu analizleri SPSS ve Mplus programlarını kullanarak uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • tekrarlı ölçümlerin analizinde kullanılan temel kavramları tanımlayabilecektir.
  • tekrarlı ölçümlerin analizinde kullanılan farklı istatistiksel yaklaşımları ayırt edebilecektir.
  • tekrarlı ölçümler desenindeki araştırma hipotezlerini doğru bir şekilde oluşturabilecektir.
  • tekrarlı ölçümlere doğru istatistiksel analizi farklı paket programlar (SPSS ve Mplus) kullanarak uygulayabilecektir.
  • psikolojik verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlayabilecektir.
  • istatistiksel analizleri ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak aktarabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste tekrarlı ölçümlerin analizinde kullanılan farklı istatistiksel yöntemler ele alınmaktadır. Ders, sürekli tekrarlı ölçümlerin analizine klasik yöntemler ve yapısal eşitlik modellemesi temelinde giriş niteliğindedir. Ders süresince tekrarlı ölçümleri açıklayabilmek üzere hangi tür araştırma problemleri ve istatistiksel yöntemlerin kullanılabileceğine vurgu yapılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin gözden geçirilmesi ve giriş
2 Tekrarlı ölçümler, Tekrarlı ölçüm desenlerinin avantaj ve dezavantajları Davis, C (2002). Statistical Methods for the Analysis of Repeated Measurements. New York: Springer, Bölüm 1
3 Bağımlı iki ortalamanın karşılaştırılması: t-testi Davis, C (2002). Statistical Methods for the Analysis of Repeated Measurements. New York: Springer, Bölüm 2
4 Tekrarlı ölçümler için ANOVA: Sabit etkiler Davis, C (2002). Statistical Methods for the Analysis of Repeated Measurements. New York: Springer, Bölüm 5
5 Tekrarlı ölçümler için ANOVA: Seçkisiz etkiler Davis, C (2002). Statistical Methods for the Analysis of Repeated Measurements. New York: Springer, Bölüm 5
6 Karmaşık Etkiler Modeli Davis, C (2002). Statistical Methods for the Analysis of Repeated Measurements. New York: Springer, Bölüm 6
7 Karmaşık Etkiler Modeli Davis, C (2002). Statistical Methods for the Analysis of Repeated Measurements. New York: Springer, Bölüm 6
8 Ara Sınav
9 Tekrarlı ölçümlerde Yapısal Eşitlik Modellemesi Bollen, K. A. & Curran, P. J. (2006). Latent curve models: A structural equation approach. Hoboken, NJ: Wiley, Bölüm 1
10 Örtük Gelişim Modelleri Bollen, K. A. & Curran, P. J. (2006). Latent curve models: A structural equation approach. Hoboken, NJ: Wiley, Bölüm 2
11 Örtük Gelişim Modelleri Bollen, K. A. & Curran, P. J. (2006). Latent curve models: A structural equation approach. Hoboken, NJ: Wiley, Bölüm 2
12 Örtük Gelişim Modelleri Bollen, K. A. & Curran, P. J. (2006). Latent curve models: A structural equation approach. Hoboken, NJ: Wiley, Bölüm 2
13 Doğrusal Olmayan Örtük Değişim Modelleri Bollen, K. A. & Curran, P. J. (2006). Latent curve models: A structural equation approach. Hoboken, NJ: Wiley, Bölüm 7
14 Doğrusal Olmayan Örtük Değişim Modelleri Bollen, K. A. & Curran, P. J. (2006). Latent curve models: A structural equation approach. Hoboken, NJ: Wiley, Bölüm 7
15 Doğrusal Olmayan Örtük Değişim Modelleri Bollen, K. A. & Curran, P. J. (2006). Latent curve models: A structural equation approach. Hoboken, NJ: Wiley, Bölüm 7
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Davis, C (2002). Statistical Methods for the Analysis of Repeated Measurements. New York: Springer. ISBN 978-0-387-21573-0
 
Bollen, K. A. & Curran, P. J. (2006). Latent curve models: A structural equation approach. Hoboken, NJ: Wiley. ISBN: 047145592X
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
80
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
4
10
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
32
32
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur.

X
2

İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

X
3

Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır.

X
4

Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır.

X
5

Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

X
6

Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir.

X
7

Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir.

X
8

Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar.

X
9

Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

X
10

Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir.

X
11

Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır.

X
12

Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
13

Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.