LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İşletme Uzaktan Öğretim Yüksek Lisans Programı (e-MBA) (Türkçe)
EISL 570 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Örgütsel Davranış
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EISL 570
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, bireylerin ve grupların örgüt içinde nasıl davrandıklarına ilişkin temel ilkeleri incelemek, bu ilkelerin bireysel performansı ve örgütsel etkililiği geliştirme yönünde yardımcı araçlar olarak nasıl kullanılabileceğini değerlendirmektir. Bu ders ile ayrıca yüksek lisans öğrencilerine örgüt sorunlarını analiz etme, teşhis koyma ve çözüm getirme becerilerini kazandırmak hedeflenir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kişilik ve iş değerleri, motivasyon, gruplar ve takımlar, liderlik ve güç ve politika ile çatışma ve müzakere gibi konuları kapsar |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Örgütsel Davranış Nedir? Örgütsel Davranış Modeli | - Robbins, S. P., Judge, T., & Erdem, İ. (2012). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. - Güney, S. (2017). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. |
2 | Kişilik | - Robbins, S. P., Judge, T., & Erdem, İ. (2012). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. - Güney, S. (2017). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. |
3 | Algılama | - Robbins, S. P., Judge, T., & Erdem, İ. (2012). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. - Güney, S. (2017). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. |
4 | Tutum ve Değerler | - Robbins, S. P., Judge, T., & Erdem, İ. (2012). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. - Güney, S. (2017). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. |
5 | Motivasyon | - Robbins, S. P., Judge, T., & Erdem, İ. (2012). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. - Güney, S. (2017). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. |
6 | Grup Oluşumu | - Robbins, S. P., Judge, T., & Erdem, İ. (2012). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. - Güney, S. (2017). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. |
7 | İletişim | - Robbins, S. P., Judge, T., & Erdem, İ. (2012). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. - Güney, S. (2017). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. |
8 | Güç ve Liderlik | |
9 | Resmi Tatil | - Robbins, S. P., Judge, T., & Erdem, İ. (2012). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. - Güney, S. (2017). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. |
10 | Liderlik | - Robbins, S. P., Judge, T., & Erdem, İ. (2012). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. - Güney, S. (2017). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık. |
11 | Sunumlar | |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar, kişisel değerlendirme araçları, örnek olaylar ve filmler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Journal of Organizational Behavior, Journal of Personality and Social Psychology ve Occupational and Organizational Psychology |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
25
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
29
|
29
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
X | ||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
X | ||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
5 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
X | ||||
6 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
X | ||||
7 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
X | ||||
8 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İZMİR EKONOMİ YÜKSEK LİSANSI İLE FARK YARATIN
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), eğitim yaşamında yüksek lisans diplomasına sahip olarak kariyerlerinde fark yaratmak isteyenlere uzaktan eğitim ile yeni bir kolaylık sağlıyor.