LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Sürdürülebilir Enerji Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
SEN 559 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sürdürülebilir Enerji Politika Yapımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SEN 559
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Günümüzde enerji politika yapımına etki eden teknoloji, sosyal değişim, jeopolitik kaymalar, enerji sistemlerinin gelişimi, iklim değişikliği ve çevresel kaygılar gibi birçok faktör bulunmaktadır. Bu etmenler ile birlikte, yeni politik yaklaşımlar ve özellikle de farklılaşan politik enstrüman ve araçlar ülkelerin sürdürülebilir bir enerji politika yapımına katkı koymak adına günden güne ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda ders, enerji politikalarının nasıl planlandığına vurgu yapmakla birlikte; politika uygulaması aşamasındaki sürdürülebilirliğin sağlanmasının yollarını da açık bir dille öğrenciye aktaracaktır. Dersin ana amacı, ülkeler için sürdürülebilir enerji politika planlamasında ve karar verme süreçlerinde etkili bir çerçeve tasvir etmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İleri seviyedeki bu ders, sürdürülebilir enerji politika yapımı dinamiklerinin günümüz ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde araştırılması için dizayn edilmiştir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Küresel Enerjiye Bakış | |
3 | İklim Değişikliği ve Paris Antlaşması | Climate Change: Paris, and the Road Ahead; Vincent Pons, Amram Migdal, Mike Lynch; HBP, 2019 |
4 | Gelişmiş Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar I | Norway: The Embarrassment of Riches; Sophus A. Reinert; HBP 2018 |
5 | Gelişmiş Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar II | Iceland's Energy Policy: Finding the Right Path Forward; Henry Lee, Halla Hrund Logadottir; HKS 2013 |
6 | Gelişmekte olan Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar I | Untapped Potential: Renewable Energy in Argentina; Anjani Datla, Henry Lee; HKS 2019 |
7 | Gelişmekte olan Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar II | East Timor: Betting on Oil; Sophus A. Reinert, Dawn Lau; HBS 2019 |
8 | Gelişmekte olan Ülkelerin Tercihleri ve Yaşadığı Zorluklar III | Haiti: Energizing Socio-Economic Reform; Gwyneth Edwards, Rene Jean-Jumeau; IP 2017 |
9 | Öğrenci Sunumları I | |
10 | Yenilenebilir Enerji Girişimleri I | Elon Musk's Big Bets; David B. Yoffie; Eric Baldwin, HBP, 2018 |
11 | Yenilenebilir Enerji Girişimleri II | Desertec: Evolution of a Renewable Energy Vision; Michael Moffett; Thunderbird 2020 |
12 | Sürdürülebilir Enerji Geçişi | CO2 to H20: Transition to Sustainable Energy; Francisco Szekely; Daniel Bartel; Adam Lowmass; Arturo Pasquel, HBP, 2016 |
13 | Enerji Sektöründe Dijital Dönüşüm | Enel X: Driving Digital Transformation in the Energy Sector; Henry W. Chesbrough; Berkeley Haas 2020 |
14 | Öğrenci Sunumları II | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi I | |
16 | Dönemin Değerlendirilmesi II | - |
Ders Kitabı | Harvard Business Vaka Çalışmaları ve İncelemeleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
10
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
15
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
10
|
5
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
28
|
56
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
224
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Enerji çalışmaları konusunda teorik ve kavramsal yeterliliklerin yanı sıra uygulamalı yeterlilikleri geliştirmek. | |||||
2 | Ekonomi, doğa bilimleri, siyasi bilimler, hukuk, ve sosyoloji gibi enerji çalışmalarının temel bilim dallarında teorik ve pratik bilgiyi kullanarak enerji sistemleri hakkındaki problemleri ve durumları değerlendirmek. | |||||
3 | Enerji sistemlerinde beklenmeyen çok boyutlu problemleri, birey ya da bir grup üyesi olarak sorumluluk alıp çözümlemek. | |||||
4 | Enerji politikaları ve uygulamaları arasındaki ilişkiyi yapılar, piyasalar, kurumlar, düzenler, iklim değişikliği ve çevre konularıyla eleştirel olarak değerlendirmek . | |||||
5 | Sürdürülebilir enerji kalkınmasında problemleri belirleyerek tartışmak. | |||||
6 | Uluslararası meselelerin ve jeopolitik durumun enerji üzerinde olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirerek tartışmak. | |||||
7 | Enerji sistemlerinin dayatıldığı ekonomik ve siyasi yapıyı inceleyerek tartışmak. | |||||
8 | Enerji çalışmaları literatüründe teorik ve deneysel boşlukları sorgularken orjinal tartışmalar geliştirmek. | |||||
9 | Enerji bilimleri ve sürdürülebilir enerji kalkınması alanında bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak değişkenler olarak teorileri, senaryoları ve kavramları ölçebilen verileri toplayarak yorumlamak. | |||||
10 | Bilimsel kriterler çerçevesinde sürdürülebilir enerji ve jeopolitik konularının siyasi, ekonomik, çevresel, toplumsal ve/ya da tarihsel boyutları hakkında tez/dönem projesi hazırlamak. | |||||
11 | Enerji çalışmaları literatürünü takip edebilmek ve uluslararası akademisyenlerle iletişim kurabilmek için yabancı dil becerilerini geliştirmek. | |||||
12 | Enerji bilimleri alanında veri ve bilgiyi ileri seviyede kulllanabilmek. | |||||
13 | Enerji çalışmalarıyla ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde etik, toplumsal ve bilimsel değerlere sahip olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Elektrikten ‘Çifte Ödül’ Geldi
İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA), GDZ Elektrik ve Genç İşi Kooperatif’in iş birliğiyle düzenlenen ‘Elektrik Dağıtım Sektöründe Yenilikçi Fikir Geliştirme Atölyesi’nde, İzmir Ekonomi
‘Scooter’ İle Dünyaya Açıldı
Kurduğu ‘Scootable’ adlı girişimle elektrikli scooter ve bisikletlerin çalışmasını sağlayan yazılımsal altyapıyı üreten İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) yüksek lisans öğrencisi Emrecan Durmaz,
15 bin kişiye ‘enerji’ mülakatı
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, Türkiye’de rüzgar ve güneş gibi yeni nesil enerji sistemlerine yönelik toplumsal algı ve
Gizli yakıt ‘enerji verimliliği’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sürdürülebilir Enerji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Efe Biresselioğlu, küresel enerji krizinin enerji verimliliği ve enerji