LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
FFD 653 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tarihsel Avangart: Mimarlık ve Sanat
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 653
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste 1920ler ve 1930lı yıllarda sanat ve mimarlıkta radikal yenilikler getiren avangart akımların kentsel alan üzerindeki etkileri eleştirel bir şekilde incelenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | En önemli avangart sanat ve mimarlık akımları, sanatta ve mimarlık alanlarında dünyaya ilişkin algımızı değiştiren yeni temsil tekniklerinin ortaya çıkması, resimin bir “siyah kare”ye indirgenmesinin sanata olan etkileri, ütopik kent tasarımları ve karşı-sanat fikri. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders temalarına giriş | |
2 | Avangard nedir | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
3 | Avangard sanat | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
4 | Modernite ve modenizm | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
5 | Avangard mimarlık | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
6 | Temsilde yeni keşif alanları: Avangart sanat | Ödev genel çerçeve ve kaynakça teslimi |
7 | Manifesto ve Avangard | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
8 | Sunum | Sunumların yapılması |
9 | Günümüz Avagardı: Mimarlık | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
10 | Gelecek Avagardı: Mimarlık | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
11 | Gelecek Avagardı: Sanat | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
12 | Gelecek Avagardı: Sanat | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
13 | Ödev tekliflerinin sunum ve tartışması | 10 sayfalık dönem sonu ödevleri sunumu |
14 | Ödev tekliflerinin sunum ve tartışması | 10 sayfalık dönem sonu ödevleri sunumu |
15 | Ödev tekliflerinin sunum ve tartışması | 10 sayfalık dönem sonu ödevleri sunumu |
16 | Genel Değerlendirme / Dönem sonu ödev teslimi |
Ders Kitabı | None |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Richard Sennett, Flesh and Stone: The Body and the City in Western Civilization, New York, London: W.W. Norton&Company, 1994; Christian Norberg-Schulz, Principles of Modern Architecture, London: Andreas Papadakis Publisher, 2000; Marshal Berman, All That is Solid Melts into Air, The Experience of Modernity, London, New York, Penguin Books, 1988; Edward Timms and David Kelley (eds.) Unreal City: Urban Experience in Modern European Literature and Art, Manchester University Press, 1985; James Holston, The Modernist City: An Anthropological Critique of Brasilia, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1989; Hilde Heynen, Architecture and Modernity, a Critique, Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2000; Theda Shapiro, Painters and Politics: The European Avant-Garde and Society, 1900-1925, New York: Elsevier, 1976; Anthony Vidler, Warped Space: Art, Architecture, and Anxiety in Modern Culture, Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2001; Vikramaditya Prakash, Chandigarh's Le Corbusier: The Struggle for Modernity in Postcolonial India, Seattle: University of Washington Press, 2002; Anthony D. King. Spaces of Global Cultures: Architecture, Urbanism, Identity, New York: Routledge, 2004. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
20
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
10
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
208
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
|||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, |
|||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, |
|||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, |
|||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, |
|||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, |
|||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, |
|||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
|||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, |
|||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,