LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 501 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Marka İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 501
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Marka oluşumunda ve geliştirilmesinde iletişimin öneminin ve işlevinin teorik arka planı ve uygulama örnekleriyle incelenmesi. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | ‘Farklılaştırma -ve giderek marka ederi oluşturma /markalaştırma-‘ sürecinde, pazarlama iletişimi karışımının nasıl etken olduğunu; bu karışımın nasıl planlanıp doğru yönetileceğini inceleyen ve öğreten teorik ve pratik çalışmalar bütünü. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Marka ve markalaşma nedir? | Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker. 1. Bölüm ss.15-52 |
3 | Marka inşasında konumlandırma | Yeniden Konumlandırma, Jack Trout 2. Bölüm ss.56-99 |
4 | Marka inşasında farklılaşma | Yeniden Konumlandırma, Jack Trout 1. Bölüm ss.9-49 |
5 | Konumlandırma ve Farklılaşma | Örnek Olay |
6 | Marka değeri (Brand Equity) | Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker. 10. Bölüm ss.323-358 |
7 | Marka Anahtarı | https://becausebranding.wordpress.com/2016/02/12/position-your-brand-using-the-brandy-model/ |
8 | Marka Değer Ölçer (Brand Asset Valuator) | bavconsulting.com |
9 | Ara Sınav | |
10 | Marka yaratmak - Ürün özellikleri | Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker. 10. Bölüm ss.359-378 |
11 | Marka yaratmak - Tüketici içgörüsü | Makaleler |
12 | Pazarlama ve Pazarlama İletişimi | IMC, the Next Generation Five Steps for Delivering Value and Measuring Returns Using Marketing Communication, Don Schultz and Heidi Schultz 2 ve 3. Bölüm ss.19-75 |
13 | Marka İletişimi | Örnek Olay |
14 | Marka İletişimi Kampanyası - Marka Yaratma ve Marka İletişimi | Sınıf içi çalışma |
15 | Marka İletişimi Kampanyası - Sunumlar | Sınıf içi çalışma |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Güçlü Markalar Yaratmak, (David A. Aaker.) ISBN: 9786055755164 Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? (Güven Borça), ISBN: 9758378692 The Tipping Point (Kıvılcım Anı) Küçük Şeyler Nasıl Büyük Farklar Yaratır? (Malcolm Gladwell), ISBN: 6054584604 Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Kevin Lane Keller. ISBN-13: 978-0132664257 Yeni Konumlandırma, Jack Trout ISBN: 978-9756225349 Different: Escaping the Competitive Herd, Youngme Moon ISBN-13: 978-0307460868 The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking, Jean-Noël Kapferer. ISBN-13: 978-0749465155 Managing Brand Equity, David A. Aaker. ISBN-13: 978-0029001011 Principles of Marketing , Philip Kotler and Gary Armstrong. ISBN-13: 978-0134492513 http://ebook.effieturkiye.org/ Çeşitli dönemlere ait reklam filmleri |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
9
|
2
|
18
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
34
|
34
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
25
|
Proje |
1
|
55
|
55
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
45
|
45
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,