LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 558 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Medya Planlama ve Satın Alma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 558
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Medyanın ve medya planlamanın pazarlama/iletişimdeki yerini anlamak; sürekli değişen ve gelişen medya düzenini anlamdırmak ve takip edebilmek, medyayı günümüz dinamiklerine uygun şekilde planlamak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste medya planlamanın pazarlama ve iletişimdeki yeri açıklanmakta, Türkiye’de medya ortamı, medya planlamanın temel terimleri anlatılmakta ve medya stratejisi üzerinde durularak mecralar ve özellikleri ile satınalma sürecleri açıklanmaktadır. Bu süreçte öğrencilerin temel medya okur yazarlıgı kazanması ile medya planlamanın geleceği, inovasyon konularında bilgi edinmeleri sağlanmaktadır. Aynı zamanda örnek olay analizleri incelenmektedir. Yıl sonu projeleri icin her proje grubunun temsilcisiyle tek tek görüşülmekte ve medya planları üzerinden danışmanlık yapılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış | TED Talk: Adam Alter Why Our Screens Makes us less happy |
2 | Pazarlamada medya planlama ve satın almanın yeri | Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 1 |
3 | Pazarlamada medya planlama ve satın almanın yeri | Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 1 |
4 | Medya Planlamada Strateji | Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 6, Bölüm 11 |
5 | Dikkat Payı Savaşları | |
6 | Yeni Medya Ortamında Değişen Medya Çözümleri | Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 1 |
7 | Medya planlama ve satın almada temel kavramlar ve hesaplamalar | Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 4, Bölüm 5 https://www.slideshare.net/cassiestox/media-terminology-basic-calculations-11613 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dijital medya planlama & vaka ornekleri | |
10 | Medya planı oluşturmak, sunmak ve ölçümlemek | Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 12, Bölüm 14 |
11 | Amaç Odaklı Pazarlama ve Medya Planlama | Konuk Konuşmacı |
12 | Medya planlamanın geleceği ve medya planlamada yaratıcılık | |
13 | Final sunumları için görüşmeler | |
14 | Final sunumları için görüşmeler | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final projesi sunumları |
Ders Kitabı | Medya planı nasıl hazırlanır? / Jack Z. Sissors ; Roger B. Baron, İstanbul : Mediacat Yayınları, 2008. ISBN: |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,