Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 558 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Medya Planlama ve Satın Alma
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 558
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Medyanın ve medya planlamanın pazarlama/iletişimdeki yerini anlamak; sürekli değişen ve gelişen medya düzenini anlamdırmak ve takip edebilmek, medyayı günümüz dinamiklerine uygun şekilde planlamak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya planlamanın pazarlama / iletişim alanlarındaki yerini ve önemini açıklayabilecektir
  • Pazarlama ve medya planlama amaçlarına göre uygun medya stratejisine karar verebilecektir.
  • Farklı mecraları, markanın pazarlama hedefleri ile eşleştirebilecektir
  • Medya ile pazarlık sürecinde dikkat edilmesi gereken konuları açıklayabilecektir.
  • Ders döneminde gerçekleşen medya konusundaki teknolojik gelişmeleri tartışabilecektir
  • Türkiye’deki medya ortamı ile ilgili dönüşümünü ve gelişimini yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste medya planlamanın pazarlama ve iletişimdeki yeri açıklanmakta, Türkiye’de medya ortamı, medya planlamanın temel terimleri anlatılmakta ve medya stratejisi üzerinde durularak mecralar ve özellikleri ile satınalma sürecleri açıklanmaktadır. Bu süreçte öğrencilerin temel medya okur yazarlıgı kazanması ile medya planlamanın geleceği, inovasyon konularında bilgi edinmeleri sağlanmaktadır. Aynı zamanda örnek olay analizleri incelenmektedir. Yıl sonu projeleri icin her proje grubunun temsilcisiyle tek tek görüşülmekte ve medya planları üzerinden danışmanlık yapılmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış TED Talk: Adam Alter Why Our Screens Makes us less happy
2 Pazarlamada medya planlama ve satın almanın yeri Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 1
3 Pazarlamada medya planlama ve satın almanın yeri Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 1
4 Medya Planlamada Strateji Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 6, Bölüm 11
5 Dikkat Payı Savaşları
6 Yeni Medya Ortamında Değişen Medya Çözümleri Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 1
7 Medya planlama ve satın almada temel kavramlar ve hesaplamalar Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 4, Bölüm 5 https://www.slideshare.net/cassiestox/media-terminology-basic-calculations-11613
8 Ara Sınav
9 Dijital medya planlama & vaka ornekleri
10 Medya planı oluşturmak, sunmak ve ölçümlemek Sissors & Baron, Medya planı nasıl hazırlanır? Bölüm 12, Bölüm 14
11 Amaç Odaklı Pazarlama ve Medya Planlama Konuk Konuşmacı
12 Medya planlamanın geleceği ve medya planlamada yaratıcılık
13 Final sunumları için görüşmeler
14 Final sunumları için görüşmeler
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final projesi sunumları

 

Ders Kitabı

Medya planı nasıl hazırlanır? / Jack Z. Sissors ; Roger B. Baron, İstanbul : Mediacat Yayınları, 2008. ISBN:
9944-383-80-6.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Markaloji- Markaya Dair Her Şey, 2012 (Editor, Filiz Otay Demir) ISBN: 978-6058746213

 

Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları, 2018 (Doç. Dr Bilgen Başal) ISBN: 978-6059574136

https://www.warc.com/content/paywall/article/admap/the_future_for_media_planning_and_buying/113313

 

Dijitalin Reklamın Markaya Etkisi: https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/2dd8Dfm3WtyD8k
Programatik:https://www.iabturkiye.org/UploadFiles/PageFiles/Programatik_Ekosistem1072018175924.pdf
https://www.iabturkiye.org/UploadFiles/Reports/programatik05072017170851.pdf

https://www.slideshare.net/cassiestox/media-terminology-basic-calculations-11613

https://www.warc.com/newsandopinion/opinion/attention-planning/en-gb/3713

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
14
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
15
15
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

X
4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.