LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 562 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Marka Çağında Tüketici
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 562
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Tüketicinin dünyasındaki değişken ve sabit unsurları anlayarak, tüketicilerin kendilerine yakın bulduğu başarılı markalar yaratma yeteneğini öğrencilere kazandırmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, marka iletişiminin etkin ve verimli gerçekleştirilmesi amacıyla tüketici davranışları ve tüketici psikolojisine ilişkin güncel tartışmalar ve araştırmalar incelenecektir. Tüketiciler hakkında derinlemesine bir anlayış kazandırmayı amaçlayan derste, tüketimin kültürel, sosyolojik ve psikolojik boyutları ele alınarak, tüketiciyi motive eden unsurlara değinilecek ve bireysel tüketicilerin tüketim alışkanlık ve tutumları açıklanmaya çalışılarak marka iletişimcilerinin tüketiciye yönelik nasıl bir yaklaşım geliştirerek iş yaşamındaki uygulamalara yansıtacakları çözümlenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Kitle Toplumu ve Tüketim Kültürü I | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları CHAPTER 1 |
3 | Kitle Toplumu ve Tüketim Kültürü II | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları CHAPTER 2 |
4 | Marksist Düşünce ve Kitle Kültürü | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları CHAPTER 3 |
5 | Kitle Kültürü ve Eleştirisi I: Frankfurt Okulu | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları CHAPTER 4 |
6 | Kitle Kültürü ve Eleştirisi II: Kültür Endüstrisi | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları CHAPTER 5 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Popüler Kültür ve Tüketim I | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları CHAPTER 6 |
9 | Popüler Kültür ve Tüketim II | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları CHAPTER 7 |
10 | Kültür, Kimlik ve Milliyetçilik Ekseninde Tüketim | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları CHAPTER 8 |
11 | Küreselleşme Ekseninde Tüketim | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları CHAPTER 9 |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dersin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Featherstone, M. (1993). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. Ayrıntı Yayınları |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
25
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
9
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
2
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
|||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,