LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Yöneticiler İçin İşletme Yüksek Lisans Programı (Türkçe / Tezsiz)
ISL 597 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Dönem Projesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISL 597
|
Güz/Bahar
|
0
|
0
|
0
|
2.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencileri ilgili dersleri alıp başarılı olduktan sonra danışman hocaları ile birlikte ilgi ve beceri alanlarına uygun bir konuda dönem projesi hazırlayacaklardır. Bu projenin amacı; öğrencinin program boyunca edindiği akademik bilgiyi sentezleyerek yorumlayabilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dönem projesi ile öğrenci belirlediği konuda var olan bilimsel bilgiyi, program boyunca edindiği akademik bilgiyle karşılaştırarak yorumlayabilecektir. Diğer taraftan akademik bir çalışma yaparken gerekli bilimsel verileri değerlendirmeyi, uygun alanlarda kullanabilmeyi ve en önemlisi de bu bilimsel veriye nasıl ulaşacağına dair gerekli araştırma yöntemleri hakkında var olan bilgisini geliştirecek ve uygulama alanı bulacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
2 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
3 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
4 | Danışman ile çalışmanın değerlendirilmesi | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
5 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
6 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
7 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
8 | Danışman ile çalışmanın değerlendirilmesi | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
9 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
10 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
11 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
12 | Danışman ile çalışmanın değerlendirilmesi | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
13 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
14 | Bireysel çalışma | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
15 | Çalışmanın gözden geçirilmesi | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
16 | Çalışmanın sunumu |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili bilimsel kitap ve makaleler |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
100
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
120
|
120
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
195
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. |
|||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. |
X | ||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. |
|||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
|||||
5 | İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder. |
|||||
6 | Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır. |
X | ||||
7 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. |
|||||
8 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. |
|||||
9 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest