Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 501 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İkinci Dil Edinim Kuramları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 501
Güz
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, ikinci dil ediniminin nasıl gerçekleştiğini irdelemek, dil edinim teorilerini incelemk ve süreci etkileyen faktörleri tespit etmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İkinci dil edinimi alanının tarihsel olarak nasıl geliştiğini ve güncel araştırma eğilimlerini açıklayabilir,
  • Dil edinim kuramları arasında bağlantı kurabilir,
  • Değişik açılardan ikinci dil öğrenci verilerini analiz edebilir,
  • İkinci dil edinim kuramları/araştırmaları ile öğretim faaliyetleri arasında bağlantı kurabilir,
  • İkinci dil edinimi üzerine yazılan bilimsel makaleleri analiz edebilir.
Ders Tanımı Bu ders, ikinci dil edinimi alanında araştırma, kuram ve öğrenci hatalarına dayalı veri analizi yöntemlerinin incelemesini yapmaktadır. Mevcut araştırma ve teorilerdeki konuları ve sorunları; alanın tarihsel gelişimine ilişkin arka planı; öğrenci verilerinin analizini; ve araştırma makalelerini okumayı içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve beklentiler
2 İkinci dil ediniminde araştırma Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part-1, Chapter, pp.1-36.
3 Öğrenci dilinin özellikleri Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 2, Chapter 2, pp.39-63.
4 İkinci dil ediniminde gelişim aşamaları Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 2, Chapter 3, pp. 67-111.
5 Öğrenci dilindeki değişkenlik Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 2, Chapter 4, pp. 117-155.
6 Dışsal Etkenler: Girdi, etkileşim ve ikinci dil edinimi Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 3, Chapter 6, pp. 205-274.
7 Dışsal Etkenler: İkinci dil ediniminin sosyal yönleri Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 3, Chapter 7, pp. 279-339
8 Sunum: Öğrenci hata analizleri
9 İçsel etkenler: dil aktarımı Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 4, Chapter 8, pp.349-401.
10 İçsel faktörler: İkinci dil ediniminde bilişsel Konular Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 4, Chapter 9, pp. 405-482.
11 Dilde evrensellik Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 4, Chapter 12, pp. 557-635.
12 Bireysel öğrenci farklılıkları Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 5, Chapter 13, pp. 645-720.
13 Bireysel öğrenci farklılıkları Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 5, Chapter 13, pp. 645-720.
14 Sınıf-içi İletişim ve ikinci dil edinimi Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP. Part 7, Chapter 15, pp.775-833.
15 Proje sunumları
16 Proje sunumları

 

Ders Kitabı

1. Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition, OUP.

2. Doughty, C, J. & Long, M. H. (2007). The Handbook of second language 

3. Cook, V. 1993. Linguistics and second language acquisition. London: Macmillan Press.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
45
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
40
Proje
1
50
50
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

X
2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

X
7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

X
8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

X
10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.