Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 504 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Eğitimde Dijital Yetkinlik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 504
Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere dijital kaynakları etkili bir şekilde kullanma becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bilgi okuryazarlığı, çevrim içi işbirliği, dijital içerik oluşturma ve güvenli çevrimiçi gezinme konularında verilen eğitimle öğrenciler, dijital araçları etkili ve sorumlu bir şekilde kullanabilme yeteneği kazanacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mesleki veya akademik hedefleri doğrultusunda bilgi ve diğer kaynakları bulmak ve derlemek için etkili araştırma stratejilerini kullanabileceklerdir.
  • Bilgi, medya, veri veya diğer kaynakların doğruluğunu, bakış açısını, güvenilirliğini ve bağlamla ilgisini değerlendirebileceklerdir.
  • Başkalarıyla işbirlikli çalışmak için çeşitli dijital araçlar kullanabileceklerdir.
  • Çeşitli araçlar ve yöntemler kullanarak dijital kaynaklardan edindikleri bilgileri anlamlı içerikler oluşturmak için derleyebileceklerdir.
  • Çevrimiçi etkinliklerin gerçekleştiği farklı dijital ortamlarda dili uygun dil kullanabileceklerdir.
  • Dijital güvenlik ve gizlilik konularında edindikleri bilgileri sunabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında, öğrenciler profesyonel ve akademik çalışmalarında başarı elde etmelerine yardımcı olacak bilgi ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştireceklerdir. Ders, eleştirel düşünme ve dijital araçların pratik kullanımı üzerine vurgu yaparak, dijital bilgiye erişmek, değerlendirmek, yönetmek, entegre etmek, oluşturmak ve etik bir şekilde kullanmak için kullanılan çevrimiçi arama/erişim becerileri kazandıracaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve tanıtım, dijital okuryazarlık kavramına giriş
2 Çeşitli dijital araçlar kullanarak bilgiye hızlı ve etkili erişim Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapters 1 and 3 Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapters 5 and 6
3 Akademik çalışmalar için geniş bir kaynaktan bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirme, filtreleme ve yönetme (1) Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 4
4 Akademik çalışmalar için geniş bir kaynaktan bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirme, filtreleme ve yönetme (2) Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 5
5 Dijital medya ve materyallerin etik ve yasal kullanımı Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 7
6 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim I: Dijital çağda paylaşmayı öğrenme Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 12
7 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim II: Sunum oluşturma ve sunma Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 7 Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Chapter 6
8 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim III: MS Word ile belge oluşturma Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapters 9 and 10
9 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim IV: MS Excel ile Veri Yönetimi ve Hesaplama Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 11
10 Dijital çağda bilgi paylaşımı ve iletişim V: Bulut sistemleri ve çevrimiçi iletişim Wempen, F. (2014). Digital Literacy. Chapter 8
11 Akademik ve mesleki kullanım için çeşitli Web 2.0 ve yapay zeka araçlarını kullanma Internet sources
12 Dijital vatandaşlık ve uygun davranış modelleri https://libguides.hull.ac.uk/digitalstudent/tenrules https://libguides.hull.ac.uk/digitalstudent/discoverytool https://www.commonsense.org/node/5036183 https://www.commonsense.org/education/videos/teen-voices-presenting-yourself-online https://libguides.norquest.ca/onlinelearning/digitalcitizenship https://blog.citl.mun.ca/instructionalresources/netiquette/
13 Dijital ayakizi ve gizliliğin korunması Wempen, F. (2014). Digital literacy. Chapter 15
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Final projesi sunumları
16 Final projesi sunumları

 

Ders Kitabı

 Wempen, F. (2014). Digital literacy for dummies. John Wiley & Sons,
 ProQuest Ebook, https://ebookcentral.proquest.com/lib/izmir/detail.action?docID=1813091.

      Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. ABDO Publishing Company.
      ProQuest Ebook, https://ebookcentral.proquest.com/lib/izmir/detail.action?docID=5262401.

Önerilen Okumalar/Materyaller

https://www.digitalliteracyassessment.org/external-resources#standards-slide-info-literacy

https://edu.gcfglobal.org/en/digital-media-literacy/

https://edu.gcfglobal.org/en/useinformationcorrectly/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
20
Portfolyo
0
Ödev
1
30
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
35
Proje
1
50
50
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

X
2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

X
4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

X
7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

X
8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

X
9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.