Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 521 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dil Öğretiminde Ölçme-Değerlendirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 521
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere dil becerilerinin etkili bir şekilde ölçülmesi ve değerlendirilmesi konusundaki temel ilkeleri ve bu ilkeleri uygulamaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Öğrenciler, güvenilirlik, geçerlilik, şeffaflık gibi temel değerlendirme ilkelerini kullanarak dil değerlendirme araçları tasarlamak için gereken becerileri geliştireceklerdir. Ayrıca, ölçme ve değerlendirmenin müfredat amaçları ve öğrenme çıktıları ile olan ilişkisini anlamaları ve dil değerlendirmelerini bu doğrultuda planlayabilmeleri hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • dil becerilerinin etkili bir şekilde ölçülmesi ve değerlendirilmesi için temel ilkeleri (güvenilirlik, geçerlilik, şeffaflık, vb.) açıklayabileceklerdir,
  • ölçme ve değerlendirmenin müfredatın amaçları ve öğrenme çıktıları ile olan ilişkisini analiz edebileceklerdir,
  • çeşitli değerlendirme formatlarını (örneğin, testler, projeler, portföyler) ve soru türlerini (örneğin, çoktan seçmeli, açık uçlu) karşılaştırarak, güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebileceklerdir,
  • farklı becerileri ölçen dil değerlendirmelerinin geliştirilmesi ve tasarlanması için temel aşamaları (ihtiyaç analizi, test planı, madde yazımı, vb.) uygulayabileceklerdir,
  • seçilen öğrenme hedefleri ile uyumlu olarak dilbilgisi, kelime bilgisi, okuma, dinleme, yazma ve konuşma değerlendirme çalışmaları oluşturabileceklerdir,
  • teknoloji-destekli alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanabilirliğini ve faydalarını tartışabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, dil öğretiminde ölçme-değerlendirme alanında derinlemesine bir anlayış geliştirmeyi amaçlayan bir derstir. Öğrenciler uygulamalı bireysel ve takım çalışmaları ile dil öğretiminde ölçme-değerlendirme araçları tasarlamak için gereken becerileri geliştireceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve tanıtım. Dil becerileri ölçme ve değerlendirme kavramları
2 Etkili Ölçme İlkeleri Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 1, pp. 1-26. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 2, pp. 27-56. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapters 4-5-6, pp. 26-57. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 3, pp. 11-25
3 Değerlendirme ve Müfredat Uyumu: Müfredat hedeflerinin analizi, ilgili değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi ve değerlendirmelerin öğrenme çıktıları ile uyumu Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 7, pp. 58-74.
4 Çeşitli Değerlendirme Formatları ve Görev Türleri: Testler, projeler, portföyler gibi çeşitli değerlendirme formatları ve çoktan seçmeli, açık uçlu gibi görev tipleri Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 8, pp. 75-82.
5 Değerlendirme tasarım planı geliştirme (assessment specifications) Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 3, pp. 57-89. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 5, pp. 110-127.
6 Değerlendirme tasarım planı geliştirme Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 3, pp. 57-89. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 5, pp. 110-127.
7 Çeşitli Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri: Farklı dilbilgisi ve kelime bilgisi değerlendirme yöntemleri ve uygun görevler tasarlama Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 10, pp. 260-285. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapter 13, pp. 172-185
8 Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi Değerlendirme Tasarımı Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 10, pp. 260-285.
9 Çeşitli Okuma ve Dinleme Değerlendirme Görevleri Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 6, pp. 128-155. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 8, pp. 195-226. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapters 11-12, pp. 138-171
10 Çeşitli Okuma ve Dinleme Değerlendirme Görevleri: Çeşitli okuma ve dinleme değerlendirme görevleri analiz edilecek ve belirlenen hedeflere uygun görevler tasarlama Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 6, pp. 128-155. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 8, pp. 195-226.
11 Yazma ve Konuşma Değerlendirme Yöntemleri Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 7, pp. 156-196. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 9, pp. 227-259. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers, Chapters 9-10, pp. 83-135.
12 Yazma ve Konuşma Değerlendirme Yöntemleri: Yazma ve konuşma değerlendirme yöntemleri ve gerçek dünya ile iletişime uygun görevler tasarlama Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 7, pp. 156-196. Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 9, pp. 227-259.
13 Alternatif Değerlendirme Yöntemleri ve Uygulamaları Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment, Chapter 12, pp. 312-331
14 Dönemin değerlendirilmesi
15 Final proje sunumları
16 Final proje sunumları

 

Ders Kitabı
  • Brown, H. D. & Abeywickrama (2018). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. USA: Pearson Education, Inc.
  • Hughes, A. (2003). Testing For Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Alderson J. (2000). Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Bachman, L. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.
  • Buck, G. (2001). Assessing Listening. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Fulcher, G. (2010). Practical Language Testing. London: Hodder.
  • Luoma, S. (2004). Assessing Speaking. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Purpora, J. (2004). Assessing Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Weir, Cyril J. (2005). Language Testing. London: Routledge.
  • Fulcher, G. and Davidson, F. (2007). Language Testing and Assessment
    London & New York: Routledge. ISBN: 0415339472. 424 pages.
  • McNamara, Tim (2000). Language Testing. Oxford: Oxford University Press.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
30
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
25
50
Portfolyo
0
Ödev
1
35
35
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
50
50
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.