LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
ELT 525 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İngiliz Dili Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 525
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, öğrencileri İngilizce dil öğretim uygulamalarına teknolojiyi etkin bir şekilde entegre etmek ve eğitim teknolojisi alanındaki gelişen ortama uyum sağlamak için gereken bilgi, beceri ve eleştirel düşünme yetenekleriyle donatmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ders, öğrencilerin eğitim ortamlarında yapay zekâyı anlama ve kabul etme düzeyini artırmayı hedefler, öğrenme teorilerinin eğitim teknolojisinin etkin bir şekilde entegrasyonuna olan etkisini incelemeyi ve çoklu ortam öğrenme prensiplerini keşfetmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere teknolojiyi İngilizce dil öğretimine yetkin bir şekilde entegre etmek için gereken temel bilgi, beceri ve eleştirel düşünme gücü vermektedir. Kapsamlı öğrenme sonuçları aracılığıyla, öğrenciler öğrenme teorilerinin teknoloji entegrasyonuna etkisini değerlendirecek, çekici öğrenme materyalleri oluşturmak için çoklu ortam prensiplerini uygulayacak, oyunlar ve oyunlaştırma tekniklerini ustalıkla kullanacak, teknoloji destekli dil öğretimi tasarlayacak ve yapay zekânın İngilizce dil öğretimindeki uygulamalarını eleştirel bir şekilde değerlendireceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş. Eğitim teknolojisinin tanımı, kapsamı ve önemi. | Januszewski, A. & Molenda, M. (2010). Educational Technology A Definition with Commentary. Routledge.Chapter 1, p: 1-14. |
2 | Eğitim teknolojisinin tarihi. Öğretmenin teknoloji entegrasyonundaki rolü | Reiser, R. (2012). A History of Instructional Design and Technology. In Trends and Issues in Instructional Design and Technology, Robert Reiser and John Dempsey (Eds). Pearson. Chapter 3, p:17-34. Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich, A. T., Sadik, O., Sendurur, E., & Sendurur, P. (2012). Teacher beliefs and technology integration practices: A critical relationship. Computers & education, 59(2), 423-435. Ertmer, P. A., & Ottenbreit-Leftwich, A. (2013). Removing obstacles to the pedagogical changes required by Jonassen's vision of authentic technology-enabled learning. Computers & Education, 64, 175-182. |
3 | Öğrenme teorilerinin teknoloji entegrasyonuna etkisi | Ertmer, P.A. and Newby, T.J. (2013), Behaviorism, Cognitivism, Constructivism: Comparing Critical Features From an Instructional Design Perspective. Perf. Improvement Qrtly, 26: 43-71. Online Resource: Learning Theories and Technology https://www.youtube.com/watch?v=C8nHtBzSNUw https://www.youtube.com/watch?v=AJVNZZD1xdg |
4 | Teknoloji benimseme ve kabul modelleri | Lai, P. C. (2017). The literature review of technology adoption models and theories for the novelty technology. JISTEM-Journal of Information Systems and Technology Management, 14, 21-38. Sahin, I. (2006). Detailed review of Rogers' diffusion of innovations theory and educational technology-related studies based on Rogers' theory. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 5(2), 14-23. |
5 | Teknoloji entegrasyon modelleri; TPCK, ICT için Sistematik Planlama, Türkiye'de Teknoloji Entegrasyonu | Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70. Online Resource: Nelson, L.; La-Dell-Thomas, J. & Willoughby, J. Teaching with Technology a Guide for Teachers, Chapter 2 Wang, Q., & Woo, H. L. (2007). Systematic planning for ICT integration in topic learning. Educational Technology & Society, 10, 148- 156. Aşık, A., Köse, S., Yangın Ekşi, G., Seferoğlu, G., Pereira, R., & Ekiert, M. (2020). ICT integration in English language teacher education: insights from Turkey, Portugal and Poland. Computer Assisted Language Learning, 33(7), 708-731. |
6 | Yöntem vs. Medya | Clark, R.E. Media will never influence learning. ETR&D, 42, 21–29 (1994). Kozma, R. B. (1994a). A reply: Media and methods. Educational Technology, Research & Development, 42(3), 11-14. Yang, K.-T., Wang, T.-H., & Chiu, M.-H. (2014). How Technology Fosters Learning: Inspiration from the “Media Debate”. Creative Education, 5, 1086-1090 |
7 | Ara sınav | |
8 | Çoklu Ortam Öğrenme | Mayer, R. E. (2002). Multimedia learning. In Psychology of learning and motivation (Vol. 41, pp. 85-139). Academic Press. |
9 | Harmanlanmış ve HyFlex Öğrenme Platformları | Filiz, O., Kaya, M. H., & Adiguzel, T. (2024). HyFlex teaching experience and reflections in K-12. Online Journal of Communication and Media Technologies, 14(1), e202402. Hockly, N. (2018). Blended Learning. ELT Journal, 72, 1, 97-101. |
10 | Oyunlar ve İngilizce Dil Öğretiminde Öğrenme | Kucher, T. (2021). Principles and best practices of designing digital game-based learning environments. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 5(2), 213-223. Sadeghi, K., Sağlık, E., Mede, E., Samur, Y., & Comert, Z. (2022). The effects of implementing gamified instruction on vocabulary gain and motivation among language learners. Heliyon, 8(11). Nilubol, K., & Sitthitikul, P. Gamification: Trends and Opportunities in Language Teaching and Learning Practices. PASAA Journal, 67, 378-400. |
11 | Yazma ve Okuma İçin Teknoloji Entegrasyonu | Öğrenci Sunumları |
12 | Dinleme ve Konuşma İçin Teknoloji Entegrasyonu | Öğrenci Sunumları |
13 | Dil Kullanımı ve Kelime Bilgisi İçin Teknoloji Entegrasyonu | Öğrenci Sunumları |
14 | Yapay Zeka'nın İngilizce Dil Öğretimindeki Rolü, İngilizce Dil Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonu için Gelecek Eğilimler | Artificial intelligence and English language teaching: Preparing for the future, British Council https://teachingenglish.britishcouncil.org/artificial-intelligence-and-english-language-teaching-research-british-council Adiguzel, T., Kaya, M. H., & Cansu, F. K. (2023). Revolutionizing education with AI: Exploring the transformative potential of ChatGPT. Contemporary Educational Technology, 15(3), ep429. https://link.springer.com/journal/40692/volumes-and-issues/10-3 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Transforming the Language Teaching Experience in the Age of AI. (2023). United States: IGI Global. Mayer, R. E. (2001). Multimedia Learning. United Kingdom: Cambridge University Press. Morrison, G. R. (2010). Designing Effective Instruction. United Kingdom: Wiley. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
45
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
X | ||||
2 | Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
|||||
3 | Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
|||||
4 | İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
|||||
5 | Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
X | ||||
6 | Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
X | ||||
7 | İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
|||||
8 | Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
|||||
9 | İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
X | ||||
10 | İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
|||||
11 | Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest