Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 525 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İngiliz Dili Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonu
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 525
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, öğrencileri İngilizce dil öğretim uygulamalarına teknolojiyi etkin bir şekilde entegre etmek ve eğitim teknolojisi alanındaki gelişen ortama uyum sağlamak için gereken bilgi, beceri ve eleştirel düşünme yetenekleriyle donatmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ders, öğrencilerin eğitim ortamlarında yapay zekâyı anlama ve kabul etme düzeyini artırmayı hedefler, öğrenme teorilerinin eğitim teknolojisinin etkin bir şekilde entegrasyonuna olan etkisini incelemeyi ve çoklu ortam öğrenme prensiplerini keşfetmeyi amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • çeşitli öğrenme teorilerinin İngilizce dil öğretiminde teknoloji entegrasyonunu nasıl etkilediğini değerlendirebileceklerdir,
  • etkili İngilizce dil öğrenme materyalleri geliştirmek için çoklu ortam prensiplerini uygulayabileceklerdir,
  • İngilizce dil öğretiminde oyun ve oyunlaştırma tekniklerini kullanabileceklerdir,
  • teknoloji destekli İngilizce dil öğretimini uygulayabileceklerdir,
  • İngilizce dil öğretiminde yapay zekânın mevcut ve potansiyel uygulamalarını değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere teknolojiyi İngilizce dil öğretimine yetkin bir şekilde entegre etmek için gereken temel bilgi, beceri ve eleştirel düşünme gücü vermektedir. Kapsamlı öğrenme sonuçları aracılığıyla, öğrenciler öğrenme teorilerinin teknoloji entegrasyonuna etkisini değerlendirecek, çekici öğrenme materyalleri oluşturmak için çoklu ortam prensiplerini uygulayacak, oyunlar ve oyunlaştırma tekniklerini ustalıkla kullanacak, teknoloji destekli dil öğretimi tasarlayacak ve yapay zekânın İngilizce dil öğretimindeki uygulamalarını eleştirel bir şekilde değerlendireceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş. Eğitim teknolojisinin tanımı, kapsamı ve önemi. Januszewski, A. & Molenda, M. (2010). Educational Technology A Definition with Commentary. Routledge.Chapter 1, p: 1-14.
2 Eğitim teknolojisinin tarihi. Öğretmenin teknoloji entegrasyonundaki rolü Reiser, R. (2012). A History of Instructional Design and Technology. In Trends and Issues in Instructional Design and Technology, Robert Reiser and John Dempsey (Eds). Pearson. Chapter 3, p:17-34. Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich, A. T., Sadik, O., Sendurur, E., & Sendurur, P. (2012). Teacher beliefs and technology integration practices: A critical relationship. Computers & education, 59(2), 423-435. Ertmer, P. A., & Ottenbreit-Leftwich, A. (2013). Removing obstacles to the pedagogical changes required by Jonassen's vision of authentic technology-enabled learning. Computers & Education, 64, 175-182.
3 Öğrenme teorilerinin teknoloji entegrasyonuna etkisi Ertmer, P.A. and Newby, T.J. (2013), Behaviorism, Cognitivism, Constructivism: Comparing Critical Features From an Instructional Design Perspective. Perf. Improvement Qrtly, 26: 43-71. Online Resource: Learning Theories and Technology https://www.youtube.com/watch?v=C8nHtBzSNUw https://www.youtube.com/watch?v=AJVNZZD1xdg
4 Teknoloji benimseme ve kabul modelleri Lai, P. C. (2017). The literature review of technology adoption models and theories for the novelty technology. JISTEM-Journal of Information Systems and Technology Management, 14, 21-38. Sahin, I. (2006). Detailed review of Rogers' diffusion of innovations theory and educational technology-related studies based on Rogers' theory. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 5(2), 14-23.
5 Teknoloji entegrasyon modelleri; TPCK, ICT için Sistematik Planlama, Türkiye'de Teknoloji Entegrasyonu Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70. Online Resource: Nelson, L.; La-Dell-Thomas, J. & Willoughby, J. Teaching with Technology a Guide for Teachers, Chapter 2 Wang, Q., & Woo, H. L. (2007). Systematic planning for ICT integration in topic learning. Educational Technology & Society, 10, 148- 156. Aşık, A., Köse, S., Yangın Ekşi, G., Seferoğlu, G., Pereira, R., & Ekiert, M. (2020). ICT integration in English language teacher education: insights from Turkey, Portugal and Poland. Computer Assisted Language Learning, 33(7), 708-731.
6 Yöntem vs. Medya Clark, R.E. Media will never influence learning. ETR&D, 42, 21–29 (1994). Kozma, R. B. (1994a). A reply: Media and methods. Educational Technology, Research & Development, 42(3), 11-14. Yang, K.-T., Wang, T.-H., & Chiu, M.-H. (2014). How Technology Fosters Learning: Inspiration from the “Media Debate”. Creative Education, 5, 1086-1090
7 Ara sınav
8 Çoklu Ortam Öğrenme Mayer, R. E. (2002). Multimedia learning. In Psychology of learning and motivation (Vol. 41, pp. 85-139). Academic Press.
9 Harmanlanmış ve HyFlex Öğrenme Platformları Filiz, O., Kaya, M. H., & Adiguzel, T. (2024). HyFlex teaching experience and reflections in K-12. Online Journal of Communication and Media Technologies, 14(1), e202402. Hockly, N. (2018). Blended Learning. ELT Journal, 72, 1, 97-101.
10 Oyunlar ve İngilizce Dil Öğretiminde Öğrenme Kucher, T. (2021). Principles and best practices of designing digital game-based learning environments. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 5(2), 213-223. Sadeghi, K., Sağlık, E., Mede, E., Samur, Y., & Comert, Z. (2022). The effects of implementing gamified instruction on vocabulary gain and motivation among language learners. Heliyon, 8(11). Nilubol, K., & Sitthitikul, P. Gamification: Trends and Opportunities in Language Teaching and Learning Practices. PASAA Journal, 67, 378-400.
11 Yazma ve Okuma İçin Teknoloji Entegrasyonu Öğrenci Sunumları
12 Dinleme ve Konuşma İçin Teknoloji Entegrasyonu Öğrenci Sunumları
13 Dil Kullanımı ve Kelime Bilgisi İçin Teknoloji Entegrasyonu Öğrenci Sunumları
14 Yapay Zeka'nın İngilizce Dil Öğretimindeki Rolü, İngilizce Dil Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonu için Gelecek Eğilimler Artificial intelligence and English language teaching: Preparing for the future, British Council https://teachingenglish.britishcouncil.org/artificial-intelligence-and-english-language-teaching-research-british-council Adiguzel, T., Kaya, M. H., & Cansu, F. K. (2023). Revolutionizing education with AI: Exploring the transformative potential of ChatGPT. Contemporary Educational Technology, 15(3), ep429. https://link.springer.com/journal/40692/volumes-and-issues/10-3
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Transforming the Language Teaching Experience in the Age of AI. (2023). United States: IGI Global.

Mayer, R. E. (2001). Multimedia Learning. United Kingdom: Cambridge University Press.

Morrison, G. R. (2010). Designing Effective Instruction. United Kingdom: Wiley.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
45
45
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
40
40
Final Sınavı
1
50
50
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

X
2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

X
6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

X
7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

X
10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.