Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 527 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dil Öğretiminde Sınıfiçi Uygulamalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 527
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğretmenlerin fakültedeki eğitim yılları boyunca edinmiş olduğu kuramsal ve pratik bilgi ve becerilerinin farkına varmasını, bu bilgi ve becerileri ilköğretimden üniversiteye farklı öğretim kademelerinde uygulamasını ve bu uygulamalar üzerinden kendi mesleki bilgi, beceri, yönelim, potansiyel ve geleceğe ilişkin planlarını gözden geçirmesini hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • etkili ders planlaması yapabilir,
  • farklı öğrenci profilleri için dil dersleri tasarlayabilir,
  • temel dil bilgisini etkili şekilde öğrencilere sunabilir,
  • dil becerilerini etkili öğretme tekniklerini ders planlarına dahil eder,
  • kendi dersleri üzerine yansıtma yapabilir,
  • derslerini izlediği meslekdaşlarına geri bildirimde bulunabilir.
Ders Tanımı Derste öğrenciler ders planı hazırlamak, temel dil bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde öğretmek gibi temel öğretmenlik konularının uygulamalı olarak geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Öğrenci Profilleri Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan. Harmer, J. 2015. The Practice of Chapter 4 pp.65-77 English Language Teaching. Pearson. Chapter 2 pp. 7-14
3 Ders Planlama-1 Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan. Chapter 6 pp.109-142
4 Ders Planlama-2 Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan. Chapter 6 pp.109-142
5 Dilbilgisi Öğretimi Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 2 pp.52-67
6 Kelime ve Sesletim Öğretimi Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 5 pp. 34-51
7 Sunumlar ve Geribildirim
8 Sunumlar ve Geribildirim
9 Temel Dil Becerileri Öğretimi: Okuma, Dinleme Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 7 pp.68-78; Chapter 10 pp. 97-110
10 Temel Dil Becerileri Öğretimi: Konuşma, Yazma Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 8 pp.79-86; Chapter 9 pp. 87-96
11 Sunumlar ve Geribildirim
12 Sunumlar ve Geribildirim
13 Sınıf İdaresi Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan. Chapter 5 pp.79-104
14 Hata Düzelte ve Geribildirim Verma Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson. Chapter 6 pp. 52-67
15 Proje Sunumları
16 Proje Sunumları

 

Ders Kitabı

Scrivener, J. 2011. Learning Teaching. MacMillan.

Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching. Pearson.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
45
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
40
Proje
1
50
50
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

X
2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

X
4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

X
8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

X
10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.