Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 528 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yansıtmacı Dil Öğretimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 528
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere kendi dersleri üzerinde detaylı yansıtmalar yaparak öğrencilerinin daha etkili dil öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Derse katılan öğrenciler kritik yansıtmacı uygulamalar ile mesleki gelişimlerine katkı sağlarlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • farklı yansıtma türlerini tanımlayabilir,
  • temel yansıtma ilkelerini açıklayabilir,
  • kendi öğretmenlik performansı ile ilgili yansıtma yapabilir,
  • yansıtma yoluyla belirlediği güçlü ve zayıf yönleri üzerine aksiyon planlama yapabilir,
  • yansıtma süreci sonunda kendisi için ileriye yönelik bir “Öğretmen Öğrenme planlaması” oluşturabilir.
Ders Tanımı Bu derste öğrencileri İngiliz Dili Eğitimi konusunda yansıtmacı uygulamalar aracılığı ile mesleki olarak daha etkin öğretmenler haline getirmeye yönelik çalışmalar yapılır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Yansıtmacı Eğitim Nedir? Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 1 pp.5-28
3 Yansıtmacı Eğitim Türleri Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 2 pp.29-57
4 Yansıtmacı Eğitimin 6 İlkesi Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 3 pp.58-78
5 Yansıtmacı Eğitim Araçları Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 4 pp.79-102
6 İkinci Dil Sınıflarında Etkileşim Richards, J.C. & Lockhart, C. 1996. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. CUP Chapter 7 pp.138-159
7 Dil Öğrenme Faaliyetlerinin Yapısı Richards, J.C. & Lockhart, C. 1996. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. CUP Chapter 8 pp.161-181
8 Sınıf içi Dil Kullanımı Richards, J.C. & Lockhart, C. 1996. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. CUP Chapter 9 pp.182-200
9 Sunumlar
10 Yansıtmacı Öğretmen Deneyimleri Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 5 pp.103-124
11 Yansıtmacı Eğitim Becerilerini Geliştirmek-1 Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 6 pp.125-144
12 Yansıtmacı Eğitim Becerilerini Geliştirmek-2 Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 6 pp.125-144
13 10 Soru ile Yansıtma-1 Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 7 pp.145-169
14 10 Soru ile Yansıtma-2 Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 7 pp.145-169
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Yıl Sonu Sınavı

 

Ders Kitabı

Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox.

Richards, J.C. & Lockhart, C. 1996. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. CUP

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
45
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
40
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
50
50
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

X
2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

X
4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

X
7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

X
10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.