Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 529 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Öğretim Liderliği ve Okul Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 529
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, K-12 öğretmenlerini etkili pozisyonel ve pozisyonel olmayan eğitim liderleri olabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve stratejilerle donatmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Değer temelli liderliği tartışabilecektir,
  • Kendi liderlik tarzını analiz edebilecektir,
  • İlgili eğitim liderliği teorilerini tanımlayabilecektir,
  • Liderlik ve yönetim perspektifinden ilgili vakaları analiz edebilecektir,
  • Değişim yönetimi stratejileri geliştirebilecektir,
  • Paydaşlar için etkili iletişim planı uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, ilgili akademik makaleleri, araştırmaları ve vakaları kullanarak, durumsal analiz, öz değerlendirme, sistem düşüncesi, insan kaynakları yönetimi, ders tasarımı ve değerlendirmesi, değişim yönetimi ve iletişim gibi yaklaşımları kullanarak İngiliz Dil Öğretimi (ELT) bağlamında etkili bir şekilde liderlik edebilmek ve yönetebilmek için gerekli araçları sağlayacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı & Öz-Değerlendirme
2 İngiliz Dili Öğretiminde Liderlik ve Yönetim nedir ve bu becerilere ihtiyaç var mı? Hockley, A. (2023). LEADERSHIP FOR TEACHER ENGAGEMENT IN ELT. European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 12(2), 57-76. Erdel, D., & Takkaç, M. (2020). Instructor Leadership in EFL Classrooms and the Outcomes: The Effects of Transformational and Transactional Leadership Styles. TEFLIN Journal: A Publication on the Teaching & Learning of English, 31(1).
3 İçe Dönme - Etkili bir lider veya yönetici olmak için hangi beceri ve yeteneklere ihtiyacım var? Rehbock, S. K. (2020). Academic leadership: Challenges and opportunities for leaders and leadership development in higher education. Modern Day challenges in academia, 252-264. Haleigh, R., Machost., Marilyne, Stains. (2023). Reflective Practices in Education: A Primer for Practitioners. CBE- Life Sciences Education, doi: 10.1187/cbe.22-07-0148
4 Beceri Alanı 1: İnsanları Yönetme ve Onlara Liderlik Etme Akdere, M., & Egan, T. (2020). Transformational leadership and human resource development: Linking employee learning, job satisfaction, and organizational performance. Human Resource Development Quarterly, 31(4), 393-421. Başkan, B. (2020). Toxic leadership in education: A systematic review. International Journal of Educational Administration, Management, and Leadership, 1(2), 97-104.
5 Beceri Alanı 2: İnsan Kaynağının Mesleki Gelişimine Odaklanma Collins, I., & Gün, B. (2019). CPD and accreditation of EFL programs: A quasi-symbiotic relationship. Quality Assurance and Accreditation in Foreign Language Education: Global Issues, Models, and Best Practices from the Middle East and Turkey, 167-178. Evans, L. (2014). Leadership for professional development and learning: enhancing our understanding of how teachers develop. Cambridge journal of education, 44(2), 179-198. Earley, P. (2020). Surviving, thriving and reviving in leadership: The personal and professional development needs of educational leaders. Management in Education, 34(3), 117-121.
6 Beceri Alanı 3: Ders ve Değerlendirme Tasarımı ve Değerlendirilmesi Harris, A., Jones, M., & Crick, T. (2020). Curriculum leadership: a critical contributor to school and system improvement. School Leadership & Management, 40(1), 1-4. Al-Bargi, A. (2019) Implementation of Curriculum and Assessment Accreditation Standards in an English Language Programme at a Saudi University. In Staub, D. F. (Ed.) Quality Assurance and Accreditation in Foreign Language Education: Global Issues, Models, and Best Practices from the Middle East and Turkey, 167-178. Carrie, Elizabeth, Eubank, Morris. (2017). Toward Assessment Leadership: Study of Assessment Practices among School and Classroom Leaders.. doi: 10.13023/ETD.2017.462
7 Beceri Alanı 4: Stratejik Planlama ve Sistemler Emily, K., Talley., R., Bruce, Hull. (2023). Systems thinking for systems leadership: promoting competency development for graduate students in sustainability studies. International Journal of Sustainability in Higher Education, doi: 10.1108/ijshe-11-2021-0489 Lars, Norqvist., Helene, Ärlestig. (2020). Systems Thinking in School Organizations -- Perspectives from Various Leadership Levels.. Journal of Educational Administration, doi: 10.1108/JEA-02-2020-0031
8 Sunum 1
9 Sunum 1
10 Beceri Alanı 5: Değişim Yönetimi Atasoy, R. (2020). The Relationship Between School Principals' Leadership Styles, School Culture and Organizational Change. International Journal of Progressive Education, 16(5), 256-274. Spillane, J. P., Halverson, R., & Diamond, J. B. (1999). Distributed leadership: Toward a theory of school leadership practice. Evanston, IL: Institute for Policy Research, Northwestern University.
11 Beceri Alanı 6: İletişim Mayfield, J., & Mayfield, M. (2017). Leadership communication: Reflecting, engaging, and innovating. International Journal of Business Communication, 54(1), 3-11. Men, L. R., & Stacks, D. (2014). The effects of authentic leadership on strategic internal communication and employee-organization relationships. Journal of public relations research, 26(4), 301-324.
12 Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Staub, D. F. (Ed.) (2019). Quality Assurance and Accreditation in Foreign Language Education: Global Issues, Models, and Best Practices from the Middle East and Turkey. Ch 1: The Increasing Need for Quality Assurance and Accreditation in Foreign Language Education Ch 4: The Case of the Commission on English Language Program Accreditation: US Specialized Accreditation as a Response to the Increasing Demand for Quality Assurance in Foreign Language Education Ch 5: Accreditation: A Commodity or a Quest for Quality?
13 Kişisel Gelişim için Yol Haritası Oluşturma Webster, K., & Litchka, P. (2020). Planning for Effective School Leadership: Teachers' Perceptions of the Leadership Skills and Ethical Behaviors of School Principals. Educational Planning, 27(1), 31-47. James, C., Crawford, M., & Oplatka, I. (2018). An affective paradigm for educational leadership theory and practice: connecting affect, actions, power and influence. International Journal of Leadership in Education. Lambersky, J. (2016). Understanding the human side of school leadership: Principals’ impact on teachers’ morale, self-efficacy, stress, and commitment. Leadership and policy in schools, 15(4), 379-405.
14 Dönemin Gözden Geçirilmesi
15 Sunum 2
16 Sunum 2

 

Ders Kitabı

İlgili materyaller (makale, çevrimiçi seminer ve videolar)

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
40
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
50
50
Ödev
1
45
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
40
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

X
3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

X
4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

X
5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

X
6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

X
7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

X
8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.