Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (İngilizce)

ELT 530 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dil Öğretiminde Proje Hazırlama ve Ar-Ge Çalışmaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ELT 530
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı araştırma derslerinde edinilen nitel ve nicel araştırma tekniklerinin kullanılarak, öncelikle sınıf içi araştırma becerilerinin edinilmesi ve sonra daha büyük ölçekli TUBİTAK Ve Erasmus+ gibi ulusal ve uluslararası hibe/destek programlarına başvuracak kalitede proje önerisi hazırlanmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sınıf içi araştırma süreçlerini kendi sınıflarında uygulayabilir,
  • Dil öğretiminde proje hazırlama ve AR-GE çalışmalarını nasıl kullanılacağını açıklayabilir,
  • Farklı proje hibe/destek programlarını (TUBİTAK, ERASMUS+, vb) öğrenip başvuru yapabilir,
  • Farklı proje hibe/destek programlarına (TUBİTAK, ERASMUS+, vb) nereden/nasıl ulaşacağını takip edebilir,
  • TUBİTAK, ERASMUS+, vb için proje önerisi hazırlayabilir.
Ders Tanımı Sınıf içi araştırma yapıp, küçük/orta ölçekli bir araştırma projesi önerisi hazırlamak.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve beklentiler
2 Sınıfiçi Araştırma Jacobs, M. A. & Cooper, B. S 2016. Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work PART I. UNDERSTANDING THE PROCESS Chapter 1: Improving Teacher Preparation and Practices Chapter 2: Understanding Teachers and Improving Life in the Classroom Chapter 3: Principals’ Role in Supporting Research & Improving Practices for New Teachers
3 Sınıfiçi Araştırma Jacobs, M. A. & Cooper, B. S 2016. Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work PART II. SIX STEPS IN THE PROCESS OF L.E.A.D.E.R. Chapter 4: Building a Program for Teachers and Students: Six Steps to Becoming a Classroom L.E.A.D.E.R. Chapter 5: Looking at the Problem
4 Sınıfiçi Araştırma Jacobs, M. A. & Cooper, B. S 2016. Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work Chapter 6: Examining What’s Known Chapter 7: Acquiring New Knowledge through Action Research
5 Sınıfiçi Araştırma Jacobs, M. A. & Cooper, B. S 2016. Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work Chapter 8: Devising Plans for School Improvement: Action Research in Action Chapter 9: Executing & Evaluating the PLAN: How to Start and Make It Work Chapter 10: Repeating the Steps as Needed: Helping Teachers Implement Change and Share Findings
6 Sınıf içi Araştırma Sunumları
7 Sınıf içi Araştırma Sunumları
8 Proje Nedir? Hibe Nedir? Proje Fikri Nasıl Oluşturulur? Hibe Destekleri nasıl Bulunur? AB ve Dış İlişkiler Bürosu Proje Eğitim Rehberi
9 Proje Yazım Süreçleri AB ve Dış İlişkiler Bürosu Proje Eğitim Rehberi
10 Proje Uygulama Süreçleri Hazırlık aşaması Uygulama aşaması Yaygınlaştırma/Görünürlülük İzleme/Değerlendirme Sürdürülebilirlik Raporlama AB ve Dış İlişkiler Bürosu Proje Eğitim Rehberi
11 Proje Önerisi Yazımı Sınıf içi grup çalışması
12 Proje Önerisi Yazımı Sınıf içi grup çalışması
13 Proje Önerisi Yazımı Sınıf içi grup çalışması
14 Proje Önerisi Yazımı Sınıf içi grup çalışması
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Jacobs, M. A. & Cooper, B. S. 2016 Action Research in the Classroom: Helping Teachers Assess and Improve Their Work

Önerilen Okumalar/Materyaller

AB ve Dış İlişkiler Bürosu, Proje Eğitim Rehberi https://www.ankaraab.gov.tr/egitim-rehberi/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
60
60
Proje
1
75
75
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.

X
2

Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.

3

Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.

X
4

İngiliz Dili Eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir.

X
5

Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.

6

Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 

X
7

İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. 

8

Dönem projesi ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.

X
9

İngiliz Dili Eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir.

X
10

İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

11

Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.