LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Kamu Hukuku Doktora Programı
KHUK 623 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İdari Yaptırımlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
KHUK 623
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İdari yaptırım kavramını, idari yaptırım-ceza yaptırımı ayrımını, idari yaptırımların türlerini ve hukuki rejimini uygulamadan ve yargı kararlarından örnekler göstererek öğretmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders idari yaptırım kavramı, idari yaptırım-ceza yaptırımı ayrımı, idari yaptırımların sınıflandırılması, idari yaptırımlara hakim olan ilkeler, idari yaptırımların uygulanması, idari yaptırımların yargısal denetimi konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İdari Yaptırım Kavramı | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022) Türk Kabahatler Hukuku. 4. Baskı. Ankara: Seçkin, s. 23-27. |
2 | İdari Yaptırım-Ceza Yaptırımı Ayrımı | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 27-34. |
3 | İdari Yaptırımlara Hakim Olan İlkeler | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 49-54. |
4 | İdari Yaptırımlara Hakim Olan İlkeler | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 54-63. |
5 | İdari Yaptırımlara Hakim Olan İlkeler | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 63-73. |
6 | İdari Yaptırımların Sınıflandırılması | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 34-49. |
7 | Disiplin Cezaları | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 88-92. |
8 | Arasınav | |
9 | AİHM Kararlarında İdari Yaptırımlar | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 267-271. |
10 | İdari Yaptırımlarda Yetki Unsuru | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 109-119. |
11 | İdari Yaptırımlarda Şekil Unsuru | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 131-141. |
12 | İdari Yaptırımların Uygulanması | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 169-179. |
13 | İdari Yaptırımlara Karşı Açılan Davalarda Görev Sorunu | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 141-163. |
14 | İdari Yaptırımların Yargısal Denetimi | Korkut, L. ve Otacı, C., (2022), s. 163-169. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
28
|
28
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
28
|
28
|
Final Sınavı |
65
|
0
|
|
Toplam |
160
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest