LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Kamu Hukuku Doktora Programı
KHUK 625 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Vergi Planlaması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
KHUK 625
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Vergi planlamasına olanak sağlayan vergi konuları, çok uluslu işletmeler ile vergi idareleri arasında bu alanda yürütülen karşılıklı mücadele ve ihtilafların çözüm yolları üzerinde durulacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, vergi planlamasına olanak sağlayan, dijitalleşme, kontrol edilen yabancı kurum kuralları, zararlı vergi uygulamaları, faiz indirimleri yoluyla karların düşük gösterilmesi, işyeri kavramından yapay kaçınma, transfer fiyatlandırması ve uluslararası alanda ortaya çıkan vergi ihtilaflarının çözüm yolları ele alınacaktır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Vergiden kaçınma ve vergi planlaması | Oats, Miller, Mulligan, 2017, s.591-635 |
2 | Çok uluslu işletmelerin vergi planlama stratejileri | Oats, Miller, Mulligan, 2017, s.591-635 |
3 | İşyeri oluşumundan yapay olarak kaçınma | Oats, Miller, Mulligan, 2017, s.208-226 |
4 | Transfer fiyatlandırmasının yönetimi | Oats, Miller, Mulligan, 2017, s.462- 476 |
5 | Faiz giderlerinin kardan indirimi | Oats, Miller, Mulligan, 2017, s. 347 -412 |
6 | Vergi anlaşmalarının aşırı kullanımı | Oats, Miller, Mulligan, 2017, s. 476 -526 |
7 | Tercihli vergi rejimleri | Oats, Miller, Mulligan, 2017, s. 526-549 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vergi Cennetleri | Oats, Miller, Mulligan, 2017, s. 526-549 |
10 | Kontrol edilen yabancı kurum düzenlemeleri | Oats, Miller, Mulligan, 2017, s. 549 – 591 |
11 | Dijital ekonomin vergilendirme zorlukları | OECD/G20 BEPS Project: Addressing the Tax Challenges of the Digital Economy Report, 2015 |
12 | Melez vergisel işlemlerin vergilendirme zorlukları | OECD/G20 BEPS Project: Neutralising the Effects of Hybrid Mismatch Arrangements, Report, 2015 |
13 | Vergi planlamasına yönelik belgelendirme | OECD/G20 BEPS Project: Mandatory Disclosure Rules Report, 2015 |
14 | Anlaşmazlıkların çözüm yolları | Işık, 2014, s. s.523- 543 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
6
|
84
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
35
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
35
|
0
|
|
Toplam |
192
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest