LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Kamu Hukuku Doktora Programı
KHUK 626 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Karşılaştırmalı Ceza Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
KHUK 626
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Avusturya Ceza Hukuku’nu tanıtmak, hukuki problemlerin her iki devletin ceza hukuku karşılaştırılarak analiz edilmesi ve çözümlenmeye çalışılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Avusturya Ceza Hukuku’nun genel hükümlerinin ortaya konulması ve tartışılması, ceza hukukunun temel ilkelerinin ülkeler bakımından karşılaştırılması konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Avusturya Ceza Hukuku’na Giriş – Cezalar ve Koruma Tedbirleri, Tanımlar, Olay Çözümü, Hareket, Suçun maddi ve manevi unsurları | Kienapfel, Höpfel & Kert (2016). Strafrecht Allgemeiner Teil. 15. Auflage. Wien: Manz Verlag. s. 1-38 |
2 | Avusturya Ceza Hukuku’na Giriş – Suçun görünüş biçimleri, suçun maddi unsurları ve nedesellik bağlantısı, suçun manevi unsurları ve kast, hata | Kienapfel, Höpfel & Kert (2016). s. 39-70 |
3 | Avusturya Ceza Hukuku’na Giriş – meşru savunma, hukuka uygunluk sebebi olarak zorunluluk hali, diğer hukuka uygunluk sebepleri | Kienapfel, Höpfel & Kert (2016). s. 71-104 |
4 | Avusturya Ceza Hukuku’na Giriş – kusurluluk, kusur yeteneği, hukuka uygunluk sebeplerinde hata ya da sınırın aşılması, kusurluluğu etkileyen hal olarak zorunluluk hali, hazırlık, teşebbüs, suçun tamamlanması, gönüllü vazgeçme, etkin pişmanlık, elverişsiz teşebbüs | Kienapfel, Höpfel & Kert (2016). s. 105-165 |
5 | Avusturya Ceza Hukuku’na Giriş – taksir, gerçek ve gerçek olmayan ihmali suçlar, suça iştirak, faillik, birlikte faillik | Kienapfel, Höpfel & Kert (2016). s. 166-246 |
6 | Avusturya Ceza Hukuku’na Giriş – azmettirme, yardım etme, suça iştirak ve teşebbüs, özgü suçlarda iştirak | Kienapfel, Höpfel & Kert (2016). s. 246-288 |
7 | Sunumlar | |
8 | Sunumlar | |
9 | Sunumlar | |
10 | Sunumlar | |
11 | Sunumlar | |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
60
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
48
|
48
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
25
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
48
|
0
|
|
Toplam |
177
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest