LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Kamu Hukuku Doktora Programı
KHUK 631 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
5237 Sayılı Kanunun Suç Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
KHUK 631
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste ceza hukukunda suç tipinin gerçekleşebilmesi için gerekli unsurların incelendiği alan olan suç genel teorisinin, Türk hukukunda 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun yürürlüğe girmesiyle geçirdiği değişiklikler ve bunun uygulamasının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Türk Ceza Kanunu’nun uğradığı değişim sonucu suç genel teorisine ilişkin kavram ve kurumların düzenleniş ve uygulanış biçimini incelemektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavram ve İlkeler/Tarihsel Gelişim | Özbek, V. Ö.,Doğan, K., Meraklı, S., Bacaksız, P. ve Başbüyük, İ. (2023) Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, 14. Baskı. Ankara: Seçkin, s. 37-105. |
2 | Suç Kavramı ve Suçun Yapısal Unsurları | Özbek, s. 195-210. |
3 | Tipe Uygunluk Unsuru-Tipin İçeriği- Objektif ve Subjektif Unsurlar | Özbek, s. 210-451. |
4 | Hareket ve Netice | Özbek, s. 214-234. |
5 | Nedensellik Bağlantısı ve Objektif İsnadiyet | Özbek, s. 234-255. |
6 | Kast-Taksir | Özbek, s. 255-278. |
7 | Hukuka Aykırılık Unsuru ve Hukuka Uygunluk Sebepleri | Özbek, s. 278-353. |
8 | Kusurluluk | Özbek, s. 353-362. |
9 | Ara sınav | |
10 | Kusur Yeteneği- Kusur Yeteneğini Kaldıran/Azaltan Sebepler | Özbek, s. 381-400. |
11 | Kusurluluğu Kaldıran Sebepler/ Kusurluluk Üzerinde Etkili Olan Haller | Özbek, s. 400-453. |
12 | Suçun Özel Görünüş Biçimleri | Özbek, s. 453-517. |
13 | Suça İştirak | Özbek, s. 517-551. |
14 | Suçların İçtimaı | Özbek, s. 551-583. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
28
|
28
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
28
|
28
|
Final Sınavı |
65
|
0
|
|
Toplam |
160
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest