LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Kamu Hukuku Doktora Programı
KHUK 632 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
5237 Sayılı Kanunun Yaptırım Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
KHUK 632
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste ceza sonucu öngörülen yaptırım türleri, özellikleri ve sonuçlarının suç incelendiği alan olan yaptırım teorisinin, Türk hukukunda 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun yürürlüğe girmesiyle geçirdiği değişiklikler ve bunun uygulamasının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Türk Ceza Kanunu’nun uğradığı değişim sonucu yaptırım teorisine ilişkin kavram ve kurumların düzenleniş ve uygulanış biçimini ele almaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ceza Kavramı ve Cezalandırmanın Amaçları | Özbek, V. Ö.,Doğan, K., Meraklı, S., Bacaksız, P. ve Başbüyük, İ. (2023) Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, 14. Baskı. Ankara: Seçkin, s. 583-587. |
2 | Cezanın Nitelikleri | Özbek, s. 587-588. |
3 | Cezanın Türleri | Özbek, s. 588-589. |
4 | TCK’da Yaptırım | Özbek, s. 589-590. |
5 | Hapis Cezaları | Özbek, s. 590-593. |
6 | Kısa Süreli Hapis Cezası ve Sonuçları | Özbek, s. 593-617. |
7 | Adli Para Cezası | Özbek, s. 617-625. |
8 | Güvenlik Tedbirleri | Özbek, s. 625-640. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Güvenllik Tedbirleri | Özbek, s. 655-674. |
11 | Cezanın Belirlenmesi | Özbek, s. 674-699. |
12 | Cezanın Bireyselleştirilmesi | Özbek, s. 699-725. |
13 | Dava ve Ceza İlişkisini Düşüren Sebepler | Özbek, s. 725-775. |
14 | Koşullu Salıverme-Adli Sicil | Özbek, s. 775-795. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
28
|
28
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
28
|
28
|
Final Sınavı |
65
|
0
|
|
Toplam |
160
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest