Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)

BA 564 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama Araştırması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 564
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin pazarlama yönetimi ve karar verme sürecinin etkin olabilmesi için pazarlama araştırmalarını gerçekleştirebilecek yetkinliğe ulaşmalarını sağlamaktır. Bu amaca erişebilmek için pazarlama araştırmalarının temel kavramlarını, yöntemlerini ve pazarlama yönetimi esnasında yaşanılacak sorunların bilgi yardımla nasıl çözüleceği öğrencilere aktarılacaktır.The general objective of this course is to develop the ability to conduct marketing research and provide information for marketing decision making.  The broad course objectives are to help students understand the central concepts of marketing research, the methods of conducting marketing research and how to use research to solve the problems faced by a marketing manager.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • pazarlama araştırmalı sürecinin, bu esnada sağlanacak bilgi türlerinin, bunların pazarlama yönetimince nasıl kullanıldığının anlaşılması;
  • araştırma tasarımın öneminin ve tasarımdan kaynaklanabilecek hataların nasıl önüne geçileceğinin kavranması;
  • örnekleme tasarımının ve örneklem büyüklüğünün nasıl belirleneceği;
  • profesyonel amaçlı yapılacak araştırma süreci ve nasıl yönetileceği;
  • kalitatif araştırma yöntemlerinin- odak grupları, derinlemesine görüşmelerin, uzman araştırmalarının ve vaka çalışmalarının tasarım ve yönetimi;
  • deney, gözlem ve anket yöntemlerinin kullanım alan ve farlılıklarının kavranması;
  • pazarlama yönetiminde temel ölçüm araçları arasında yer alan perakende, hane tüketim ve tv izleme panellerinin tanınması, iş planlama ve kontrol süreçlerinde nasıl kullanılacağının anlaşılması;
  • tüketici iç görüsü kavramının pazarlama yönetici için önemini ve uygulamalarının anlaşılması.
Ders Tanımı Bu ders pazarlama araştırmalarına genel ve uygulamalı bir yaklaşımı hayata geçirmektedir. Öğrencilerin pazarlama araştırmalarının çalışma hayatındaki uygulamalarına aşinalık kazanarak kendi niş sahalarında da benzer uygulamaları gerçekleştirmeleri hadeflenmektedir.This course provides a broad overview of marketing research from a practical and applied perspective. Students will learn the basics of research and how to conduct a research project.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması Ve Pazarlama Araştırmalarının Karar Mekanizmaları İçindeki Rolü/Introduction To The Course AndRole Of Marketing Research İn Management Decision Making McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1
2 Pazarlama Araştırmaları Etiği Ve Araştırma Firmalarının Değerlendirlmesi/Marketing Research Ethics And Evaluating Agencies McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1 con’t
3 Araştırma Sorunun Tanımlanması, Araştırma Süreci Ve Brief Hazırlanması/Problem Definition, Research Process And Brief Writing McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 Mc Givern, Y. The Prectice of Market and Social Reasearch, 2006
4 Keşifsel Çalışmalar Ve Kalitatif Teknikler/Exploratory Research And Qualitatve Techniques McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 con’t and chapter 4
5 Tüketici İçgörüsü Gelişme/Consumer Insight Generation
6 Gözlem /Obervational Research McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 6
7 Deneysel Araştırmalar/Experimental Research McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 7
8 İkincil Veri Kaynakları/Secondary Data McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 3
9 Birincil Veri Toplanması/Primary Data Collection McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 5
10 Soru formunun oluşturulması/Questionnaire Design McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 8 and9
11 Örnekleme/Sampling McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 10 and 11
12 Ortak kullanılan Veri Kaynakları/ Perakende ÖlçümleriSyndicated Data/Retail Measurement Farris, P.W., Bendle N.T., Pfeifer, P.E. and Reibstein, D.J, (2008) Marketing Metrics 50+ Metrics Every Executive Should Master, , 2008
13 Hane Tüketim Paneli/Household Panel
14 Medya Paneli/Media Panel
15 Tekrar ve Proje Sunumları/Review and Project Presentations
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.)
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
3
40
120
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli

2

Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı

3

Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli

4

Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli

5

Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli

6

Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli

7

Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı

8

Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli

9

Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli

10

Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı

11

Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.