LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
ME 523 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İleri Termodinamik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ME 523
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, makine mühendisliği alanında ileri termodinamik konularının uygulamalarının öğrenilmesini sağlamak ve mühendislere enerji anabilim dalı hakkında gerek bilimsel gerek de mesleki yetiler kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste termodinamiğin birinci kanunu, termodinamiğin ikinci kanunu, iki kanunun bileşimi: ekserji yıkımı, tek-fazlı sistemle, genelleştirilmiş ekserji, çok-fazlı sistemler, kimyasal reaktif sistemler, güç üretimi, güneş gücü, soğutma, termodinamik tasarım, tersinmez termodinamik konuları ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Enerjiye giriş, termodinamiğin birinci yasası | Çengel, YA & Boles, MA. “”Thermodynamics: An Engineering Approach”, 8th edition, Mc Graw-Hill, USA ISBN 978-0-07-339817-4,Böl. 2 |
2 | Termodinamiğin ikinci yasası | Ders kitabı Böl. 6 |
3 | Entropiye giriş | Çengel ve Boles, Böl. 7 |
4 | Entropi uygulamaları | Çengel ve Boles, Böl. 7 |
5 | Ekserjiye giriş | Çengel ve Boles, Böl. 8 |
6 | Ekserji uygulamaları | Çengel ve Boles, Böl. 8 |
7 | Çok bileşenli sistemlerin termodinamiği | Çengel ve Boles, Böl. 13 |
8 | Ara sınav | |
9 | Çok fazlı sistemlerin termodinamiği | Çengel ve Boles, Böl. 14 |
10 | Kimyasal tepkimelerin termodinamiksel analizi | Çengel ve Boles, Böl. 15 |
11 | Kimyasal tepkimelerin termodinamiksel analizi (devam) | Çengel ve Boles, Böl. 15 |
12 | Gaz temelli güç döngüleri | Çengel ve Boles, Böl. 9 |
13 | Buhar temelli ve bileşik güç döngüleri | Çengel ve Boles, Böl. 10 |
14 | Soğutma döngüleri | Çengel ve Boles, Böl. 11 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Çengel, YA & Boles, MA. “”Thermodynamics: An Engineering Approach”, 8th edition, McGraw-Hill, USA ISBN 978-0-07-339817-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Moran, MJ & Shapiro, HN, Boettner, DD, Bailey, MB. “Fundamentals of Engineering Thermodynamics”, Wiley, USA ISBN 978-1-118-41293-0 ISBN 978-1-118-82044-5 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
8
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
27
|
27
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest