LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
ME 529 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Isıl Enerji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ME 529
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin itki ve güç sistemlerinde enerji dönüşümü; termodinamiğin ikinci yasası, tersinir ve tersinmez süreçler; tersinmezliğin hesaplanması (ekserji analizi) ve kayıp işle bağlantısı; birinci ve ikinci kanunu mühendislik sistemlerine uygulamasını (itki sistemleri, gaz ve buhar güç çevrimleri) yapabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; termodinamiğin ikinci yasası, tersinir ve tersinmez süreçler; tersinmezliğin hesaplanması (ekserji analizi) ve kayıp işle bağlantısını, birinci ve ikinci yasa kapsamında itki sistemleri, gaz ve buhar güç çevrimleri konularını içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Termodinamiğin İkinci Kanununun Temelleri | Penoncello, S.G.”Thermal Energy Systems”, Taylor and Francis, - Bölüm 3 |
2 | Termodinamiğin İkinci Kanunu | Penoncello, S.G.- Bölüm 3 |
3 | Termodinamiğin İkinci Kanununun Uygulamaları | Penoncello, S.G.- Bölüm 3 |
4 | Ekserji Kavramı | Dincer.I., Rosen, M.A.“Exergy: Energy, Environment and Sustainable Development”, Elsevier, 2012- Bölüm 1 |
5 | Ekserji Analizi Yöntemi | Dincer.I., Rosen, M.A- Bölüm 1,2 |
6 | Ekserji Analizinin Termodinamik Sistemlere Uygulanması | Dincer.I., Rosen, M.A Bölüm 1,2,7 |
7 | Ekserji Analizinin Termodinamik Sistemlere Uygulanması | Dincer.I., Rosen, M.A Bölüm 1,2,7 |
8 | Ara sınav | |
9 | Güç Sistemleri | Dincer.I., Rosen, M.A- Bölüm 11 |
10 | Güç Sistemlerine Ekserji Analizinin Uygulanması | Dincer.I., Rosen, M.A- Bölüm 11 |
11 | İtki Sistemleri | Dincer.I., Rosen, M.A- Bölüm 16 |
12 | İtki Sistemlerine Ekserji Analizinin Uygulanması | Dincer.I., Rosen, M.A- Bölüm 16 |
13 | Termodinamik Sistemlerin Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi | Dincer.I., Rosen, M.A- Bölüm 17 |
14 | Termodinamik Sistemlerin Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi | Dincer.I., Rosen, M.A- Bölüm 17 |
15 | Sunum | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
ISBN: 9780080970905
ISBN-13: 978-1-4822-4600-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bejan, A., Tsatsaronis , G., Moran, M. “Thermal Design and Optimization, Wiley and Sons, ISBN: 0-471-58467-3 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
8
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
34
|
34
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
45
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest