LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
PSIR 641 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplumsal Hareketler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 641
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda, öğrenciler toplumsal hareketlerin nedenlerini, aşamalarını, çeşitlerini ve sonuçlarını anlayabileceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki toplumsal hareketleri tanıtır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Öğretim izlencesinin tanıtımı | Derse ve okumalara giriş |
2 | Toplumsal Hareketlere Genel Bakış | Della Porta and Diani (2006) “Social Movements: An Introduction”, Chapter 1. Marx, Gary T., and James L. Wood. “Strands of Theory and Research in Collective Behavior.” Annual Review of Sociology, vol. 1, 1975, pp. 363–428. |
3 | Siyasi Yapılar ve Fırsatlar | Sidney Tarrow (1998) “Power in Movement,” Chapters 4 and 5. Meyer, David S., and Debra C. Minkoff. “Conceptualizing Political Opportunity.” Social Forces, vol. 82, no. 4, 2004, pp. 1457–1492. Meyer, David S. “Protest and Political Opportunities.” Annual Review of Sociology, vol. 30, 2004, pp. 125–145. |
4 | Kolektif Eylem Sorunu | Mancur Olson (1965) “Logic of Collective Action,” Intro and Chapter 1. Walsh, Edward J., and Rex H. Warland. “Social Movement Involvement in the Wake of a Nuclear Accident: Activists and Free Riders in the TMI Area.” American Sociological Review, vol. 48, no. 6, 1983, pp. 764–780. |
5 | Kaynak Mobilizasyonu Kuramı | McCarthy, John D., and Mayer N. Zald. “Resource Mobilization and Social Movements: A Partial Theory.” American Journal of Sociology, vol. 82, no. 6, 1977, pp. 1212–1241. Della Porta and Diani (2006) “Social Movements: An Introduction,” Chapter 6. Sidney Tarrow (1998) “Power in Movement,” Chapter 3. Verta Taylor. 1989. “Social Movement Continuity: The Women’s Movement in Abeyance.” American Sociological Review 54 (Oct): 761-775. |
6 | Ağlar | Della Porta and Diani (2006) “Social Movements: An Introduction,” Chapter 5 Sidney Tarrow (1998) “Power in Movement,” chapter 8. Klandermans, Bert, Jojanneke van der Toorn, et al. (2008). “Embeddedness and Identity: How Immigrants Turn Grievances into Action.” American Sociological Review 73: 992-1012. |
7 | Kimlikler | Della Porta and Diani (2006) “Social Movements: An Introduction,” Chapter 4. Polletta, Francesca and James M. Jasper. 2001. “Collective Identity and Social Movements.” Annual Review of Sociology 27:283-305. Polletta, F. (1998). “”It Was Like a Fever…” Narrative and Identity in Social Protest.” Social Problems 45(2): 137-159 |
8 | Medyanın Rolü | Roscigno, V. J. and W. F. Danaher (2001). “Media and Mobilization: The Case of Radio and Southern Textile Worker Insurgency, 1929 to 1934.” American Sociological Review 66(1): 21-48. Sidney Tarrow (1998) “Power in Movement,” Chapter 3. William Gamson and Andre Modigliani. 1989. “Media Discourse and Public Opinion on Nuclear power: A Constructionist Approach.” American Journal of Sociology 95: 1-37. Myers, Daniel J. and Beth Schaefer Caniglia (2004). “All the Rioting That’s Fit to Print: Selection Effects in National Newspaper Coverage of Civil Disorders, 1968-1969.” American Sociological Review 69(4): 519-543. |
9 | Sosyal Medya | Tremayne, Mark. "Anatomy of protest in the digital era: A network analysis of Twitter and Occupy Wall Street." Social Movement Studies 13.1 (2014): 110-126. Harlow, Summer, and Thomas J. Johnson. "The Arab spring| overthrowing the protest paradigm? How the New York Times, global voices and twitter covered the Egyptian revolution." International journal of Communication 5 (2011): 16. Earl, Jennifer, et al. "This protest will be tweeted: Twitter and protest policing during the Pittsburgh G20." Information, Communication & Society 16.4 (2013): 459-478. Segerberg, Alexandra, and W. Lance Bennett. "Social media and the organization of collective action: Using Twitter to explore the ecologies of two climate change protests." The Communication Review 14.3 (2011): 197-215. |
10 | Toplumsal Hareketlerin Sonuçları | Giugni, Marco G. 1998. “Was It Worth the Effort? The Outcomes and Consequences of Social Movements.” Annual Review of Sociology 24: 371-393. Della Porta and Diani (2006) “Social Movements: An Introduction,” Chapter 9. |
11 | Arap Baharı | Presentations Timeline of Revolts: http://www.guardian.co.uk/world/interactive/2011/mar/22/middle-east-protest-interactive-timeline Eric Goldstein, 2011. “A Middle Class Revolution,” http://www.foreignpolicy.com/articles/2011/01/18/a_middle_class_revolution |
12 | Türkiye’de Toplumsal Hareketler | Presentations Arat, Y. 1994. Toward a democratic society: The women's movement in Turkey in the 1980s. Women’s Studies International Forum 17, no.2-3: 241-248. Baydar, Gülsüm and İvegen, Berfin. 2006. Territories, identities, and thresholds: The Saturday Mothers phenomenon in İstanbul. Signs 31, no.3: 689-715. |
13 | Ulus-ötesi Hareketler | Sidney Tarrow (1998) “Power in Movement,” Chapter 11. Mara Loveman. “High-Risk Collective Action: Defending Human Rights in Chile, Uruguay, and Argentina.” American Journal of Sociology; 1998, 104, 2, Sept, 477-525. Boudreau, V. (1996). “Northern Theory, Southern Protest: Opportunity Structure Analysis in Cross-National Perspective.” Mobilization 1(2): 175-189. Smith, J. (2001). “Globalizing Resistance: The Battle of Seattle and the Future of Social Movements.” Mobilization 6(1): 1-19. |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda belrtieln kaynaklar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
7
|
98
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
21
|
21
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
28
|
28
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. |
X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. |
X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. |
|||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. |
|||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
|||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
|||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. |
|||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. |
|||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest